Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 20 januari 2023, 14:05 uur
Kolere, Arthur die de mode van die tijd bespreekt incl alle benamingen 
Maar goed, Lucky Star...
7,5

Maar goed, Lucky Star...
7,5
1
geplaatst: 20 januari 2023, 17:16 uur
8,5
Absolute Madge guilty pleasure, de dag dat ik deze clip zag, had ik direct een crush op haar.
Absolute Madge guilty pleasure, de dag dat ik deze clip zag, had ik direct een crush op haar.
0
geplaatst: 20 januari 2023, 20:38 uur
Vanaf deze single kreeg Kim Wlde geduchte concurrentie wie de lekkerste popzangeres van allemaal was. Ik bleef Kim trouw, maar met de grootst mogellijke moeite. Als het liedje beter was, was ik waarschijnlijk bezweken.
6
6
0
geplaatst: 20 januari 2023, 23:57 uur
7,3
Lucky star de winnaar persoonlijk van deze eerste werkweek Madonna
(Lucky star, Burning up, Everybody, Holiday)
Lucky star de winnaar persoonlijk van deze eerste werkweek Madonna
(Lucky star, Burning up, Everybody, Holiday)
0
geplaatst: 21 januari 2023, 11:50 uur
Nog stemmen op Lucky Star mag gerust! Ondertussen gaan we verder met de volgende single, deze zal tot maandag blijven staan.
En tot nu toe blijven de scores in stijgende lijn gaan...
1. Lucky Star (21 stemmen 7,502380952)
2. Holiday (27 stemmen 7,192592593)
3. Burning Up (25 stemmen 6,466)
4. Everybody (26 stemmen 6,273076923)
#5 Borderline (1984, Madonna)
In Amerika haar eerste bescheiden top 10-hit, maar met staying power, want met 30 weken hitlijstenactie is het haar langsgenoteerde single in de VS (op gelijke hoogte met een ander nummer, dat we pas veel later tegen zullen komen). In onze contreien scoorde het nummer vooral na een rerelease begin 1986, met onder andere een 2de plek in NL als mooi resultaat.
Borderline werd daarnaast ook haar grootste succes tot dan toe bij de critici, die de fusie van moderne danspop met Motown-esque vocals en dramatische ondertoon erg konden smaken.
Seymour Stein van haar label Sire verwoordde het als volgt: “I dared to believe this was going to be huge beyond belief, the biggest thing I'd ever had, after I heard 'Borderline'... The passion that she put into that song, I thought, there's no stopping this girl"
En tot nu toe blijven de scores in stijgende lijn gaan...
1. Lucky Star (21 stemmen 7,502380952)
2. Holiday (27 stemmen 7,192592593)
3. Burning Up (25 stemmen 6,466)
4. Everybody (26 stemmen 6,273076923)
#5 Borderline (1984, Madonna)
In Amerika haar eerste bescheiden top 10-hit, maar met staying power, want met 30 weken hitlijstenactie is het haar langsgenoteerde single in de VS (op gelijke hoogte met een ander nummer, dat we pas veel later tegen zullen komen). In onze contreien scoorde het nummer vooral na een rerelease begin 1986, met onder andere een 2de plek in NL als mooi resultaat.
Borderline werd daarnaast ook haar grootste succes tot dan toe bij de critici, die de fusie van moderne danspop met Motown-esque vocals en dramatische ondertoon erg konden smaken.
Seymour Stein van haar label Sire verwoordde het als volgt: “I dared to believe this was going to be huge beyond belief, the biggest thing I'd ever had, after I heard 'Borderline'... The passion that she put into that song, I thought, there's no stopping this girl"
1
geplaatst: 21 januari 2023, 11:52 uur
10
Haar eerste absolute meesterwerk, me dunkt. De eerste van de drie 10'en die ik in dit topic denk uit te gaan delen (al kan er onderweg wel het een en ander wijzigen, natuurlijk).
Haar eerste absolute meesterwerk, me dunkt. De eerste van de drie 10'en die ik in dit topic denk uit te gaan delen (al kan er onderweg wel het een en ander wijzigen, natuurlijk).
* denotes required fields.