MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Flowers: 6
Op Een Mooie Pinksterdag: 3
Accidentally in Love: 5,5

Ik vind dit nummer op geen enkel regulier album van hen terug. Wel vrolijk voor hun doen maar hun eerste singles waren toch beter.

7

3

Altijd als ik naar Radio 2 luister hoor ik dit dreinerige nummer.

5 Net als 90% van de nummers die niet op het debuut staan is er weinig aan. Je hebt van Counting Crows maar één CD nodig.

50tracks schreef:
Ik wilde even in 1967 blijven. Later deze week komt het legendarisch Sgt. Pepper album van The Beatles uit. Helaas komen van dat album geen singles. Dus geen resultaten in de Top 40.
Huh? Wat? Geen singles? Lucy, 64, Day In The Life nooit op single verschenen? Nouja zeg, nooit geweten noch bij stilgestaan! Toch wel opmerkelijk te noemen.

Destijds een enorme pestpleurishekel aan de Whining Crows gehad. Ik had niet gedacht op dit forum daarin zoveel bijval te krijgen. Doet me deugd. Zelfs bij een nummer die qua jankbuilgehalte nog reusachtig meevalt en ik zelf nog, naar verhouding, zonder galoprispingen tot het einde toe weet uit te zitten.
5

6

Ach wel gezellig.
Debuutplaat is wel prachtig.

Leen Jongewaard & Andre van de Heuvel: 5,5
Counting Crows; 7,0

Pinksterdag. 3
Kraaien. 7,5

Johnny Marr schreef:
Shrek 2 ook één van dé films uit mijn jeugd, ArthurDZ van welk jaar ben jij?

Raad eens x

6.4

Counting Crows - Accidentally in Love : 5,5

Ik vind het wel een leuk nummer: 8

Ook deze single uit de 21ste eeuw zetten we op de plaats die het verdiend. Dat is voorlopig rond plek 1230 met ook hier een kleine voldoende. 31 stemmers en een gemiddelde van 5,75. Dat is inmiddels boven Op Een Mooie Pinksterdag. De stemmers op 2e Pinksterdag waren iets kritischer en het gemiddelde voor Leen Jongewaard en André van den Heuvel is teruggezakt naar een 5,6.

We gaan nog eens 20 jaar verder terug in de tijd dus naar de Top 40 van mei 1984. Daar komt op 26 de Alarmschijf van vorige week binnen The Reflex van Duran Duran. In mijn glazenbol zie ik dat het nummer over twee weken de eerste plaats gaat bereiken.

Het zal de op een na grootste hit in Nederland van de band worden. Internationaal word het zelfs het grootste succes van Duran Duran. Zowel in de UK als in de USA zal het een nummer 1 hit worden.

Toen de band in Australië op tournee was, hoorde ze de INXS-single "Original Sin", geproduceerd door Nile Rodgers van Chic. Ze vroegen vervolgens Nile Rodgers voor een remix van "The Reflex" voor de single versie van het nummer. Voor deze remix maakte Rodgers het nummer meer dansgericht, voegde loopingzang en extra percussie toe, verhoogde het tempo en verkortte de looptijd.

In de Duran Duran-biografie Notorious zegt Rodgers hierover: 'Ik kreeg het nummer en luisterde ernaar, en "I picked up on this obvious little hook thing – ‘tra-la-la-la, tra-la-la-la’. "Daar wou ik een loop van maken.’ En toen bedacht ik de ‘Fle-fle-fle’. Ik heb het naar de jongens gestuurd; ze vonden het fantastisch.”

Hoewel de groep onmiddellijk het hitpotentieel van de remix hoorde, dacht de platenmaatschappij daar anders over. Rodgers herinnert zich dat Nick Rhodes hem belde vanuit de tourbus van Duran Duran om te zeggen dat leidinggevenden bij het Amerikaanse label Capitol van de band zich zorgen maakten. Hij zei: ‘Nile, we hebben het aan de platenmaatschappij voorgelegd, en zij haten het – ze zeggen dat je ons te zwart hebt laten klinken.’”.

De samenwerking beviel goed en Nile Rodgers zou later ook de single "The Wild Boys", het album Notorious (1986) en verschillende nummers op Astronaut (2004) produceren. In 1985 zal hij samen met Bernard Edwards ook betrokken zijn bij het Power Station album. Ook later blijven ze ook voor andere artiesten samenwerken. Duran Duran zal The Reflex ook spelen tijdens Live Aid.

Wat denken wij van
#1726 Duran Duran - The Reflex

Eens.
8

Wat een lage cijfers hier

8,2

4

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:40 uur

geplaatst: vandaag om 12:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.