Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
1
geplaatst: 19 mei 2024, 16:23 uur
Alsnog Miley Cyrus: 6
Leen Jongewaard en André van den Heuvel: 5
Leen Jongewaard en André van den Heuvel: 5
1
geplaatst: 19 mei 2024, 17:36 uur
1725 Leen Jongewaard en André van den Heuvel - Op Een Mooie Pinksterdag: 7,5
1724 Miley Cyrus - Flowers: 6
1724 Miley Cyrus - Flowers: 6
1
geplaatst: 19 mei 2024, 20:34 uur
Respect voor Leen en André, maar dit kan ik met moeite uitluisteren.
4,3
4,3
1
geplaatst: 19 mei 2024, 20:34 uur
Dit soort polygoon-pop is toch al een jaar of 50 over datum.
3,3
3,3
1
geplaatst: 19 mei 2024, 22:27 uur
Even wat liedjes inhalen:
Boudewijn de Groot - Jimmy : 10
Miley Cyrus - Flowers : 6,5
Leen Jongewaard en André van den Heuvel - Op een Mooie Pinksterdag : 8
Boudewijn de Groot - Jimmy : 10
Miley Cyrus - Flowers : 6,5
Leen Jongewaard en André van den Heuvel - Op een Mooie Pinksterdag : 8
0
geplaatst: 20 mei 2024, 08:52 uur
5 een leuk liedje maar het arrangement is inderdaad wat (te) gedateerd
0
geplaatst: 20 mei 2024, 08:54 uur
30 stemmers leveren Op een Mooie Pinksterdag voorlopig een kleine voldoende op: 5,82
0
geplaatst: 20 mei 2024, 08:58 uur
Ik wilde even in 1967 blijven. Later deze week komt het legendarisch Sgt. Pepper album van The Beatles uit. Helaas komen van dat album geen singles. Dus geen resultaten in de Top 40. Dan gebruiken we maar even de openingszin van het album om een volgende song te kiezen: It was 20 years ago today. We gaan dus naar mei 2004. Een paar zinnen later gaan ze verder: But they're guaranteed to raise a smile. En dan komen we uit bij de DreamWorks-animatiefilm Shrek 2.
De film werd vooraf gegaan door de single Accidentally in Love van Counting Crows. Het nummer is speciaal geschreven voor de openingsscène van de film. Accidentally in Love combineert een vrolijke en aanstekelijke melodie, een pakkend refrein en een optimistische tekst. Zeker in samenhang met de beelden vormt het voor velen een leuk en aantrekkelijk lied om naar te luisteren.
In een recensie las ik dat Accidentally in Love de perfecte aftrap voor de zomer is. De mannen van de Counting Crows zijn vaak nogal melancholisch en kunnen goed somberen maar dit is een zomerse optimistische pop single.
Counting Crows is voor al succesvol als albumband met meer dan 20 miljoen verkochte albums. Alle 7 studioalbums behaalde in de USA ten minste de Top 11. In Nederland behaalde ze allemaal de Top 100.
Drie keer haalde Counting Crows de Top 40 waarbij verreweg de grootste hit de samenwerking op de alternatieve versie van Holiday in Spain met Bløf is. Ook in de USA haalde ze drie keer de reguliere charts. Maar de singles deden het vooral goed in de Alternative (Adult) Rock Charts met 14 Top 10 noteringen.
In Nederland werd het 20 jaar geleden een klein succesje met een 15e plek als hoogste positie, Het nummer stond 10 weken in de Top 40.
Worden wij een beetje vrolijk van Accidentally in Love van Counting Crows?
De film werd vooraf gegaan door de single Accidentally in Love van Counting Crows. Het nummer is speciaal geschreven voor de openingsscène van de film. Accidentally in Love combineert een vrolijke en aanstekelijke melodie, een pakkend refrein en een optimistische tekst. Zeker in samenhang met de beelden vormt het voor velen een leuk en aantrekkelijk lied om naar te luisteren.
In een recensie las ik dat Accidentally in Love de perfecte aftrap voor de zomer is. De mannen van de Counting Crows zijn vaak nogal melancholisch en kunnen goed somberen maar dit is een zomerse optimistische pop single.
Counting Crows is voor al succesvol als albumband met meer dan 20 miljoen verkochte albums. Alle 7 studioalbums behaalde in de USA ten minste de Top 11. In Nederland behaalde ze allemaal de Top 100.
Drie keer haalde Counting Crows de Top 40 waarbij verreweg de grootste hit de samenwerking op de alternatieve versie van Holiday in Spain met Bløf is. Ook in de USA haalde ze drie keer de reguliere charts. Maar de singles deden het vooral goed in de Alternative (Adult) Rock Charts met 14 Top 10 noteringen.
In Nederland werd het 20 jaar geleden een klein succesje met een 15e plek als hoogste positie, Het nummer stond 10 weken in de Top 40.
Worden wij een beetje vrolijk van Accidentally in Love van Counting Crows?
0
geplaatst: 20 mei 2024, 09:08 uur
Shrek 2 is één van dé films van mijn jeugd maar zelfs toen vond ik dit nogal een zeurnummer: 5
1
geplaatst: 20 mei 2024, 09:15 uur
Shrek 2 ook één van dé films uit mijn jeugd, ArthurDZ
van welk jaar ben jij?
Op een Mooie Pinksterdag - 4,5 - zo slecht dat het ergens weer goed wordt, heb me rotgelachen, bedankt hiervoor!
Counting Crows - 6, ik ben iets milder dan ome Art
van welk jaar ben jij?Op een Mooie Pinksterdag - 4,5 - zo slecht dat het ergens weer goed wordt, heb me rotgelachen, bedankt hiervoor!
Counting Crows - 6, ik ben iets milder dan ome Art
0
geplaatst: 20 mei 2024, 09:19 uur
Zeurderig is wel een goede omschrijving voor dit nummer. Laat ik dan ook Arthurs cijfer maar overnemen.
5,0
5,0
0
geplaatst: 20 mei 2024, 10:18 uur
4,5
Edit: 11:01
Met terugwerkende kracht dan wel vooruitziende visie sluit ik me qua begeleidend tekstje aan bij bonethecat
Edit: 11:01
Met terugwerkende kracht dan wel vooruitziende visie sluit ik me qua begeleidend tekstje aan bij bonethecat
1
geplaatst: 20 mei 2024, 10:29 uur
Counting Crows waarvan ik het stenen perktijd nog wel eens cd's hebt gekocht. Ik trek de band nu helemaal niet meer. 4,0
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.