Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 12 juni 2024, 22:03 uur
Beter goed gejat, dan slecht bedacht, maar Jorge en Bobby deden het toch beter.
6,8
6,8
0
geplaatst: 13 juni 2024, 01:05 uur
Faithless - Salva Mea : 2
Rod Stewart - Da Ya Think I'm Sexy? : 7
Rod Stewart - Da Ya Think I'm Sexy? : 7
1
geplaatst: 13 juni 2024, 08:57 uur
33 stemmers en een 6,93 voor Da Ya Think I'm Sexy?, dat is bijna net zo hoog als de iets gedaalde score van Salva Mea die inmiddels op 6,99 staat. De actie van het thuisfront van Simon77 heeft de score van Roxy Dekker verhoogt van 3,10 naar 3,26.
Overigens was er volgens diverse bronnen in het geval van Bobby Womack geen sprake van plagiaat en was het al vriendschappelijk afgestemd voordat de plaat uitkwam. Met Jorge Ben Jor was het later, volgens Ben Jor, minnelijk geregeld in het voordeel van Ben Jor starbright boy.
Na de One Last Time tour komt vanaf vandaag ook The Long Goodbye Tour naar Nederland. Vanavond trappen The Doobie Brothers in Arnhem af. 52 jaar na hun eerste notering in de Top 40 met Listen to the Music.
Listen to the Music komt van hun tweede album, Toulouse Street. Het nummer wordt hun eerste hit. In Nederland werd de plaat door de omroepen verkozen tot Troetelschijf op Hilversum 3. De plaat staat 12 weken genoteerd en bereikte de 12e positie in de Top 40. Een beetje atypisch is dat het nummer in de achtste week is gedaald naar de 34e plaats om dan nog 5 weken in de onderste regionen te blijven rondzwerven.
In februari 1975 werd het nummer opnieuw op single uitgebracht. Listen to the Music komt opnieuw de Top 40 binnen ditmaal piekte het op de 8e positie en stond 7 weken genoteerd. Listen to the Music is typisch zo'n nummer dat sinds de allereerste editie in december 1999 onafgebroken genoteerd staat in Radio 2 Top 2000. Met als hoogste notering een 361e positie in 2002.
Wat vinden wij 52 jaar laater van:
# 1752 The Doobie Brothers - Listen To The Music
Overigens was er volgens diverse bronnen in het geval van Bobby Womack geen sprake van plagiaat en was het al vriendschappelijk afgestemd voordat de plaat uitkwam. Met Jorge Ben Jor was het later, volgens Ben Jor, minnelijk geregeld in het voordeel van Ben Jor starbright boy.
Na de One Last Time tour komt vanaf vandaag ook The Long Goodbye Tour naar Nederland. Vanavond trappen The Doobie Brothers in Arnhem af. 52 jaar na hun eerste notering in de Top 40 met Listen to the Music.
Listen to the Music komt van hun tweede album, Toulouse Street. Het nummer wordt hun eerste hit. In Nederland werd de plaat door de omroepen verkozen tot Troetelschijf op Hilversum 3. De plaat staat 12 weken genoteerd en bereikte de 12e positie in de Top 40. Een beetje atypisch is dat het nummer in de achtste week is gedaald naar de 34e plaats om dan nog 5 weken in de onderste regionen te blijven rondzwerven.
In februari 1975 werd het nummer opnieuw op single uitgebracht. Listen to the Music komt opnieuw de Top 40 binnen ditmaal piekte het op de 8e positie en stond 7 weken genoteerd. Listen to the Music is typisch zo'n nummer dat sinds de allereerste editie in december 1999 onafgebroken genoteerd staat in Radio 2 Top 2000. Met als hoogste notering een 361e positie in 2002.
Wat vinden wij 52 jaar laater van:
# 1752 The Doobie Brothers - Listen To The Music
0
geplaatst: 13 juni 2024, 10:38 uur
One Last Time Tour/ Rod Stewart. Ik hoor, zie alleen prachtige recensies van dit concert en ja ondanks leeftijd, status iemand die domweg nog erg veel plezier heeft, uitstraalt op het podium. Iemand ook die met humor en zelfspot over het podium dartelt. En weten is meten; prachtig concert (ja ik was erbij) en veel positieve reacties gehoord. Do You Think I'm Sexy (blijft een iconisch nummer, met Unicef, kinderen in nood als de grote winnaar) stond in de toegift en werd luidkeels meegezongen en omarmd. Mensen laten zich niet voor de gek houden !
0
geplaatst: 13 juni 2024, 12:39 uur
9
Tijdloze en onverwoestbare klassieker, vakkundige mengeling van rock en soul, wellicht hun beste.
Tijdloze en onverwoestbare klassieker, vakkundige mengeling van rock en soul, wellicht hun beste.
0
geplaatst: 13 juni 2024, 17:19 uur
Laat ik het maar weer eens tot op de decimaal eens zijn met mijn bovenbuurman.
7,3
7,3
0
geplaatst: 13 juni 2024, 17:20 uur
8,7
De mannen hebben, in welke bezetting dan ook, flink wat fraais voortgebracht.
De mannen hebben, in welke bezetting dan ook, flink wat fraais voortgebracht.
1
geplaatst: 13 juni 2024, 20:09 uur
Je hebt nummers waar je minder mee kan als je vaker hoort. Bij deze heb ik het omgekeerde. Ik vind dit beter dan ik het vroeger vond. Niet meteen een favoriet, maar wel een lekker nummer. Al heb ik liever hun andere grote hits Long Train Running en vooral What a Fool Believes. Die laatste werd in 1986 weer een hit en was met hun latere zanger Michael Mcdonald. Later vond ik The Doctor tof, hun laatste hit weer met hun eerste zanger. Met dat nummer heb ik nu minder.,
7,1
7,1
0
geplaatst: 13 juni 2024, 22:25 uur
Doomaarnie Brothers 5
(Of: 1 aardig geluidseffect maakt nog geen leuke plaat)
(Of: 1 aardig geluidseffect maakt nog geen leuke plaat)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.