MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Nooit Meer Spijt van S10 Feat. Froukje hangt op het randje. Net wel of net geen voldoende. Voorlopig is het een onvoldoende: 5,31.

Naast Lou Lewis van The Headboys (zie eerdere post) overleden de afgelopen dagen ook James 'Buzz' Cason en Paul Spencer (Dario G). Cason flikte het om met één nummer vier keer in de Top 40 te komen. Daarover later meer.

Dance producer Paul Spencer is maandag op 53-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van endeldarmkankerkanker. Zie ook hier de berichten op R.I.P. #2 - MuMe van o.a. GrafGantz Scorpion_21 trebremmit jordidj1 pureshores Titmeister In zijn laatste levensjaar raadde hij anderen aan zich regelmatig en tijdig te laten controleren. Dus bij deze.

Dario G. was een engels dance muziek trio. Later vertrokken de twee overige leden omdat ze andere projecten gingen doen en was Paul Spencer alleen Dario G.

In 1997 had het trio een grote hit met het lied Sunchyme. Sunchyme is volledig opgebouwd rond een sample van Life in a Northern Town van de Dream Academy uit 1985. Zie mijn vorige post. Sunchyme stond 8 weken in de Top en piekte op de achtste plaats. In de UK haalde het de 2e plaats en in de VS de eerste plaats van de Hot Dance Club Party chart.

Opvolger Carnaval de Paris werd in 1998 het anthem van het WK voetbal in Parijs. Wij gaven het hier een 6,63. Maar wat hebben wij over voor Sunchyme.

#1760 Dario G. - Sunchyme

8,5 prachtnummer, RIP Dario G

7 hier. CdP krijgt higer

7,5 al is 'het origineel' nog wel een stuk beter

6,5

Weinig origineel maar uiteindelijk behoorlijk gebracht (of gesampeld). Carnaval de Paris vind ik ook beter (heb ik 7,5 gegeven).

6.5

7,5

Origineel

7,25

Veel beter dan Carnaval de Paris.

10.

R.I.P.

Endeldarmkankerkanker: een treffende kwalificatie.
Ik krijg een Lion King meets Cirque du Soleilgevoel hierbij.
6

6,5

7.2

10

Ruim. Wat een feest is me dit toch. Prachtig gebruik vam dit nummer in de al even prachtige serie Derry Girls, trouwens.

7,3

7.5

Sunchyme is natuurlijk veel beter dan Carnaval de Paris. Het nummer waaruit de sample komt is een prachtig liedje en gaat over Nick Drake. Het was een hit in de VS (nummer 7) en in de UK (nummer 15), maar haalde hier de top 40 niet eens. Dat nummer had boven de acht gescoord.

7.0

S10: 5
Dario G: 7

7,5

9

R.I.P.

Dario G. - Sunchyme : 4,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:07 uur

geplaatst: vandaag om 13:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.