MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Verre van hun beste idd

6,3

7.75

Toevallig schreef ik gisteren in een ander topic iets aardigs over Rammstein.

1,0

tekst en clip: heel leuk! 8
muziek: ruk. 1
gemiddeld dus een 4,5

Die Sonne ging gisteren schijnen bij het concert van Rammstein. Daar hadden we eerder een 6,76 voor over. Keine Lust gaven we eerder een 5,58. Amerika laat de 35 stemmers niet onverschillig De punten vliegen alle kanten op. 13 (diepe) onvoldoendes worden gecompenseerd door 14 scores hoger dan een 7,5. Dan eindig je voorlopig precies op een 5,85.

In een niet al te grijs verleden stonden bijvoorbeeld Rammstein, Metallica en Rage Against The Machine op PinkPop. Dat klinkt steviger dan Måneskin, zo'n beetje de meest heavy act die dit jaar op de hoofdpodia staat. Op 22 mei 2021 won die band met het nummer Zitti E Buoni de 65e editie van het Eurovisiesongfestival dat werd gehouden in Rotterdam.

Misschien is het verschil met die eerder genoemde acts niet zo groot als het lijkt. Op Pinkpop zorgde het massaal springende publiek 30 jaar geleden tijdens het optreden van Rage Against The Machine voor een aardbeving met een waarde van 1 op de schaal van Richter. De gitarist van die band, Tom Morello, werkte vorig jaar samen met Måneskin op het nummer Gossip. Die single bleef steken in de tipparade. Op Werchter staat Tom Morello naast Måneskin op het programma. Zitti E Buoni haalde na het winnen van het songfestival wel de Top 40. Vijf weken en de 19e plaats als piekpositie. Blijft de vraag wat wij vinden van het songfestival winnende Zitti E Buoni?

#1762 Måneskin - Zitti E Buoni

7.7

Måneskin: 4

5,5

2

Anouk - 8.5
Anouk & Tino - 5.0
S10 & Froukje - 5.5
Dario G - 9.0
Rammstein - 8.0
Måneskin - 7.5

4

Nooit begrepen hoe dit het songfestival kon winnen, het pakt me totaal niet, terwijl het genre voor mij oké is.

Rammstein - 7
Måneskin - 3.5

Rammstein: kleine 6

Maneskin: veel leuker dan Rammstein eigenlijk. 7,5

Ik heb even mijn notities van het Songfestival van toen erbij gehaald. Nu zat ik die avond wel in de songfestivalmodus, dus de cijfers zijn nogal onderhevig aan het momentum en de aanwezigheid van de hele familie (om niet al te zuurpruimerig en azijnzeikerig over te komen was ik niet heel erg met de botte bijl aan het normeren). Evenzogoed verbaas ik me drie jaar later nog steeds over de hoge cijfers. Of was het toch het hoge niveau van de Rotterdamse editie?
https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/188821136_10209984014513356_6023882794597377680_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=rBIbrmyApfMQ7kNvgEdY16z&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AYDJjSLeMFuuZTGNqeY5Cb-k_yPb8YoSB1FZengK4AcQhQ&oe=669B7835
Ik zou ze dus op basis van het nummer een 7,75 moeten geven. Nouja, vooruit dan maar. Het zal mijn jongste zoon tevreden stemmen, want hij gaf het liedje destijds (toen 14 jaar) een 10.

Rock never dies

5,0

Stevige rock was hierdoor tijdelijk weer hip. Wel goed maar opzienbarend in het genre? Dat ook niet.

7

LucM schreef:
Stevige rock was hierdoor tijdelijk hip, nadien zijn ze net als de meeste songfestivalacts in de vergetelheid geraakt
*kuch*
headliner

Rod - 7,3
Doobie - 8,1
Steely - 7,8
Pet Shop Boys - 7,2
Willie - 6,4
Elvis - 7,4
Anouk - 7,5
Tino & Anouk - 2,0
S10 - 4,0
Dario G - 6,4
Rammstein - 6,5
Måneskin - 7,9

5,5

In gedachten was deze beter.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:33 uur

geplaatst: vandaag om 19:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.