MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

De 22e song die in ons klassement nog niet tot een 3 gemiddeld weet te komen. Exposure staat op plek 1289 met 2,92.

Tussen 1973 en 1981 stond deze Nederlandse band 9x in de Top 40. Wij gaan luisteren naar de enige single die ze in 1974 uitbrachten. De singles hiervoor, uit '73, en die hierna, uit '75, wisten de Top 40 niet te bereiken dus dit was een schot in de roos voor de band.

Het nummer is afkomstig van hun tweede album, dat dan weer hun eerste album was dat de Nederlandse album chart wist te halen.

Pim Koopman en Cees van Leeuwen schreven deze song.

1307. Kayak - Wintertime

[1974, #aw5, #hp30]

Exposure - 5
Kayak - 7

Shaky

Exposure had ik erger verwacht, echt wel niet zo slecht... Er is hier veel ergers gepasseerd.

Kayak: 9

8,5

8,5

4,5

Exposure: 3
Kayak: 7

Deze single kan ik mij nog goed herinneren toen ik die voor het eerst hoorde in augustus 1974 bij 25 graden. Uiteindelijk haalde “Wintertime” de winter van 1974/75 niet in de top 40. Dat is maar goed ook want dat werd de warmste winter in 300 jaar. Zelfs de alternatieve Elfstedentocht in Noorwegen kwam in gevaar vanwege de hoge temperaturen.
Daarna kregen we twee hele warme zomers er achteraan. Ik zag er destijds wel, zoals Kayak dat zo mooi formuleert, de “bright side” van in. Niet meer vliegen naar Spanje want het warme weer komt nu naar ons toe.

Die winter van 74/75 is inmiddels gezakt naar nummer acht in de Nederlandse warme winters top 40.
Nummer 1 is de winter van 2007 met een gemiddelde van 6,5 graden. Ik ga nog een graadje hoger zitten:

7,5

In BE geen hit en zodoende nooit eerder gehoord. Best wel OK.

6.3

Kayak - Wintertime : 6

wavanbuuren
5,5

7,8

Ast
7,3

Zo heel af en toe geven wij een Nederlands product geen diepe onvoldoende. Kayak is één van de gelukkigen. 6,93, plek 423.

12x stond deze Duitse DJ / producer al in de Nederlandse Top 40. In 2014 gebeurde dat voor het eerst, en toen was het al meteen prijs met een nummer 1-hit. De laatste keer dat hij in de Top 40 stond was vorig jaar. 

Wij gaan een jaar of 6 terug de tijd in voor een samenwerking met James Hillier Blount.

1308. Robin Schulz - OK [feat. James Blunt]

[2017, #aw10, #hp23]

Kayak 7
Robin 2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:39 uur

geplaatst: vandaag om 01:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.