Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 22 juni 2024, 13:18 uur
The Love Affair: 8
Sandra: 4,5
U2: 5
Jamie Cullum: 7,5
Vooral de cijfers voor Jamie schieten alle kanten uit, zeg!
Sandra: 4,5
U2: 5
Jamie Cullum: 7,5
Vooral de cijfers voor Jamie schieten alle kanten uit, zeg!
0
geplaatst: 22 juni 2024, 17:39 uur
Love Affair: 7
Sandra: 6,5
U2: 7
Jamie Cullum: 6
De versie van Gloria Estefan bleef helaas steken in de tipparade (7,5). Nog beter vind ik de versie van Kerry Norton (8,0). Het origineel waardeer ik met een 7.
Jamie Cullum: 6
De versie van Gloria Estefan bleef helaas steken in de tipparade (7,5). Nog beter vind ik de versie van Kerry Norton (8,0). Het origineel waardeer ik met een 7.
1
geplaatst: 22 juni 2024, 18:23 uur
Justus kent zijn pappenheimers!
Kerry Norton doet een Cullumpje; haar versie kennen we van deze reclame. In de Single Top 100 kwam ze er maar liefst mee tot één week 97.
Bij de weg: ook Patricia Paay scoorde ooit een bijna-hitje met 'Everlasting love'. Vette disco, gekoppeld aan haar huwelijk met Joey Fresco (dat echter niet everlasting was, het duurde tien jaar). Tipnotering in de Hilversum 3 tip 30. Leuke clip!
Kerry Norton doet een Cullumpje; haar versie kennen we van deze reclame. In de Single Top 100 kwam ze er maar liefst mee tot één week 97.
Bij de weg: ook Patricia Paay scoorde ooit een bijna-hitje met 'Everlasting love'. Vette disco, gekoppeld aan haar huwelijk met Joey Fresco (dat echter niet everlasting was, het duurde tien jaar). Tipnotering in de Hilversum 3 tip 30. Leuke clip!
0
geplaatst: 22 juni 2024, 18:40 uur
# 1764 The Love Affair - Everlasting Love: 8
# 1765 Sandra - Everlasting Love: 5
# 1766 U2- Everlasting Love: 5
# 1767 Jamie Cullum - Everlasting Love: 6,5
# 1765 Sandra - Everlasting Love: 5
# 1766 U2- Everlasting Love: 5
# 1767 Jamie Cullum - Everlasting Love: 6,5
0
geplaatst: 22 juni 2024, 21:45 uur
De ultieme versie moet nog worden gemaakt.
Love Affair: 7.2
Sandra: 7.0
U2: 7.2
Jamie Cullum: 7.0
Love Affair: 7.2
Sandra: 7.0
U2: 7.2
Jamie Cullum: 7.0
1
geplaatst: 22 juni 2024, 22:29 uur
The Love Affair: 7,5
Sandra: 6,0
U2: 3,0
Jamie Cullum: 8,0
Twee keer leuk, een keer matig en een keer slecht. Jamie Cullum geeft er een fraaie (eigen) draai aan. Mag ik dat - als niet-muziekliefhebber - zeggen starbright boy?
Sandra: 6,0
U2: 3,0
Jamie Cullum: 8,0
Twee keer leuk, een keer matig en een keer slecht. Jamie Cullum geeft er een fraaie (eigen) draai aan. Mag ik dat - als niet-muziekliefhebber - zeggen starbright boy?
0
geplaatst: 22 juni 2024, 23:12 uur
Alles mag. Ik vind Jamie collums draai van een irritante nietzeggendheid. Kan naast dingen als Michael Buble, Dido en Norah jones staan. Kan ik om vergelijkbare redenen ook allemaal erg weinig mee. Terwijl er ook heel veel mensen zijn die dat mooi vinden
0
geplaatst: 22 juni 2024, 23:16 uur
Norah Jones kan ik wel waarderen, Dido in mindere mate (haar debuut vind ik wel goed) maar Jamie Collum heeft een vlakke, wat zeurderige stem en hij covert vooral.
0
geplaatst: 23 juni 2024, 08:38 uur
starbright boy schreef:
Alles mag. Ik vind Jamie collums draai van een irritante nietzeggendheid. Kan naast dingen als Michael Buble, Dido en Norah jones staan. Kan ik om vergelijkbare redenen ook allemaal erg weinig mee. Terwijl er ook heel veel mensen zijn die dat mooi vinden
Aha, dus omdat jij er niks mee kan is het muziek voor mensen die niet van muziek houden? Klinkt als een logische redenatie... Alles mag. Ik vind Jamie collums draai van een irritante nietzeggendheid. Kan naast dingen als Michael Buble, Dido en Norah jones staan. Kan ik om vergelijkbare redenen ook allemaal erg weinig mee. Terwijl er ook heel veel mensen zijn die dat mooi vinden

0
geplaatst: 23 juni 2024, 09:16 uur
Vier keer Everlasting Love. Drie keer een voldoende en een keer een stevige 7,85. Daarmee staat The Love Affair net buiten onze Top 100, De grens voor de Top 100 ligt nu bij 7,90.
7,83 The Love Affair
6,23 Sandra
6,08 U2
5,74 Jamie Cullum
(Aangepast met nieuwe stemmers 12:00 uur)
7,83 The Love Affair
6,23 Sandra
6,08 U2
5,74 Jamie Cullum
(Aangepast met nieuwe stemmers 12:00 uur)
1
geplaatst: 23 juni 2024, 09:27 uur
Bruce komt eind deze wek naar mijn Home Town. Zoals een echte Boss betaamt gidst hij ons even langs een paar bijzondere nummers. Tijdens een van de eerste concerten van de huidige Europese leg van zijn Springsteen & E Street Band 2024 World Tour begin vorige maand in Cork, Ierland opende hij met Who'll Stop the Rain. Ik neem aan dat het weer eens regende. Tijdens de Rising-tour speelde Bruce altijd Who'll Stop the Rain als het regende. In Cork was het de 148e keer dat Bruce het nummer in zijn set opnam.
Who'll Stop the Rain is een nummer geschreven door John Fogerty. Het nummer werd opgenomen in 1970 door Creedence Clearwater Revival voor hun album Cosmo's Factory. Van dat album werden drie dubbelzijdige singles uitgebracht. Who'll Stop the Rain werd gekoppeld aan Travelin' Band. Ook Travelin' Band is geschreven door Fogerty voor het Cosmo's Factory album. De dubbel a-side single bereikte de 2-plek in de Amerikaanse hitlijsten. In de UK Singles Chart behaalde de single de achtste plaats.
En in Nederland? Een beetje een rare situatie. De Top 40 meld in het gedrukte exemplaar (voor zover ik kan nagaan) eigenlijk alleen Who'll Stop the Rain. Beetje vreemd want er lijken alleen maar fysieke versies van de single met beide nummers in omloop. Travelin' Band neemt daarbij altijd de top positie op het hoesje in. In de Hilversum 3 Top 30 werd ook van een dubbele A-side uitgegaan. In de tekst op de Top 40 site staat Travelin' Band als A-kant gemeld maar in de heading staat weer alleen Who'll Stop the Rain. Travelin Band leverde overigens nog de nodige plagiaat discussie op vanwege de gelijkenis met Little Richard's Good Golly, Miss Molly.
De single stond in maart 1970 twee weken op de eerste plaats in de Top 40. Het nummer zou 12 weken genoteerd blijven. Creedence Clearwater Revival werd in 1993 opgenomen in de Rock and Roll Hall of Fame. Bruce Springsteen zong daar samen met John Fogerty Who'll Stop the Rain. John Fogerty komt ook naar Nederland en speelt op 12 juli op Bospop. Hij speelt dan samen met zijn zonen Shane en Tyler. Alle Creedence klassiekers staan op de setlist.
Ze duren opgeteld slechts 4:30 minuut dus is de vraag wat vinden wij van beide kanten van deze Top 40 hit?
# 1768 Creedence Clearwater Revival - Travelin' Band
# 1769 Creedence Clearwater Revival - Who'll Stop The Rain
0
geplaatst: 23 juni 2024, 10:00 uur
The Love Affair: 7,5
Jamie Cullum: 3
Travelin' Band: 7,8
Who'll Stop the Rain: 8,2
Jamie Cullum: 3
Travelin' Band: 7,8
Who'll Stop the Rain: 8,2
1
geplaatst: 23 juni 2024, 10:10 uur
Travelin' Band 7.2
Who'll Stop the Rain 9.3
Een duidelijke winnaar
Who'll Stop the Rain 9.3
Een duidelijke winnaar
1
geplaatst: 23 juni 2024, 10:42 uur
Travelin' Band: 9,7
Who'll Stop the Rain: 9,6
Topband en topstrot
Who'll Stop the Rain: 9,6
Topband en topstrot
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.