MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Had liever die hitsingle van Billy Bremner gehoord uit dezelfde periode, maar helaas - gevalletje tipparade.

Pretenders. 6
Pussycat. 4

# 1776 Dua Lipa - Break My Heart
Popcornproductiemuziek. Wat een sound, magnifiek. Het zout en karamel op het liedje dat verder volstrekt zouteloos is. Of van welke smaak dan ook.
4,5

# 1777 INXS - Need You Tonight
7

# 1778 FUN Feat. Janelle Monáe - We Are Young
Oh, dat is dit nummer. Dat middenstuk is een beetje kinderachtig, maar verder valt het me voor zo'n grote hit nog niet eens tegen. 6

# 1780 Pussycat - Mississippi
Ik wil niet meteen zeggen: one down, two to go, maar door dit soort nummers heb ik in mijn kinderjaren de radio vermeden als de zwarte pest. Wat een bullshitbaggerschijt vond ik dit: een van mijn vroegste muzikale herinneringen. Inmiddels zijn de milde jaren ingezet en is het nummer van de hatelijke 0 af en geef ik 'em nu een 3,5.

# 1781 The Pretenders - Back On The Chain Gang
Och, het kan ermee door. 6,7

8,5 hun mooiste ♥️

The Pretenders: Eens met Arrie. Dit is hun allermooiste nummer. Ik ga zelfs nog wat verder. Behoort tot de mooiste hits van de jaren '80 9,3

starbright boy schreef:
The Pretenders± Eens met Arrie. Dit is hun allermooiste nummer. Ik ga zelfs nog wat verder. Behoort tot de mooiste hits van de jaren '80 9,3

Ik zat eigenlijk nog te twijfelen om nog hoger te gaan, maar je hebt gelijk. Ik verhoog naar:

9

FUN Feat. Janelle Monáe - We Are Young: 7,7
The Pretenders - Back On The Chain Gang: 7,2

Ik draai hem vanavond al voor de vierde keer.

32 stemmers en een 7,70 voor The Pretenders met Back On The Chain Gang. Voorlopig plaats 155.

Snow Patrol heeft tussen 2006 en 2011 zeven keer de Top 40 gehaald. Vervolgens floppen vele pogingen om opnieuw de charts te halen. Eerder dit jaar probeert Snow Patrol het met The Beginning opnieuw. Het nummer wordt redelijk opgepikt door verschillende media en platformen maar een chart positie zit er ook nu niet in.

In september komt het nieuw album getiteld The Forest Is The Path uit. Dit weekend gaat Snow Patrol voor het eerst in lange tijd weer optreden. Werchter krijgt de aftrap van een korte zomerse festival tour..

Run komt begin 2004 uit. Het bereikte de Irish Singles Chart en vervolgens ook de Engelse Charts en bereikt daar in februari de 5e plaats. In de Verenigde Staten kwam het nummer eind augustus in de Billboard Modern Rock Tracks-hitlijsten terecht en bereikte het nummer 15 als hoogste positie.

In Nederland bleef het nummer een beetje hangen, kwam een paar keer opnieuw uit om steeds niet door te breken. In 2008 coverde de Britse zangeres Leona Lewis het nummer. Nadat Lewis het had uitgevoerd in The X Factor, kwam de versie van Snow Patrol opnieuw in de UK Singles Chart terecht. In 2010, nadat Snow Patrol Run weer eens opnieuw had uitgebracht kwam het eindelijk in de Nederlandse Top 40. In de acht weken notering staat het drie keer op nummer 22. Wat is ons oordeel over Run:

# 1782 Snow Patrol - Run

9.4

Ik hoor de kwaliteit, maar het wil tussen Snow Patrol en mij niet echt boteren. Het is mij te boterzacht.
6

7,5

7,25

Fantastisch nummer!

10

Fantastisch nummer!

10

Geen fan van Snow Patrol maar dit is wel hun beste

7.7

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:38 uur

geplaatst: vandaag om 11:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.