MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

7,2

Heb het al eerder gezegd, ze hebben betere, ook Snow Patrol.

Inderdaad hun beste .. 10

Sorry fans: 1,5

Ik leerde Snow Patrol kennen bij hun tweede album When It's All Over We Still Have To Clear Up. Zelfde piepkleine label als Belle & Sebastian en daar was ik nogal weg van in die tijd. Dat album heb ik echt grijs gedraaid. Meteen toen de opvolger uit was die geimporteerd want hoewel groter label waren ze nog vrij obscuur. Daarnaast had je ook nog het zeer leuke zijproject The Reindeer Section. Het derde album, Final Straw, vond ik leuk, maar een stuk minder. Daarna werden ze helaas niet zo interessant. Maar dat tweede, veel intiemere album vind ik nog steeds prachtig.

Run is wel een van de betere nummers van Final Straw.,

7,5

7.75

Destijds vond ik dit wel aardig. Nu een stuk minder.

5,0

Snow Patrol - Run : 6

Ondanks drie tienen komt Snow Patrol met Run na 26 stemmers "maar" tot een score van 7,33. Dan kom je uit op een gedeelde 330ste plaats.

Het kan niemand ontgaan zijn Taylor Swift is de economie van Amsterdam aan het redden met drie optredens in de Arena. Eerder deze week kwam Fun voorbij met daarin haar producer Jack Antonoff. Tijdens de Corona pandemie begon Taylor samen te werken Aaron Dessner van The National. Ze werkten samen aan nummers door tijdens de lockdown over en weer bestandjes te sturen.

Aaron Dessner werd samen met Jack Antonoff co-producer op de albums Folklore en Evermore. Deze albums hebben meer een indie folk sound dan vorige albums van Taylor. Veel songs op deze twee albums schreef Taylor samen met Aaron Dessner. Tijdens de opnames hielpen ook de andere The National leden mee, maar ook bijvoorbeeld Bon Iver (a.k.a. Justin Vernon). Na deze folky albums zal Aaron Dessner als componist en co-producer betrokken blijven op de volgende albums.

Uit het combo Folklore en Evermore heeft één nummer de Top 40 gehaald. Het door Taylor Swift samen met Aaron Dessner geschreven Willow. Dessner was ook de producer van deze track. In Januari 2021 staat het nummer 4 weken in de Top 40.

Terwijl Taylor Swift in de Arena speelt sluit The National zondag als headliner Down the Rabbit Hole af. Taylor Swift zal in de Arena Willow spelen als afsluiter van het Folklore/Evermore gedeelte. Wat vinden wij van Willow?

# 1783 Taylor Swift - Willow

6,75

Mijn kennismaking met dit nummer, klinkt niet onaardig, en dus meteen een van haar beste.

6,8

Snow Patrol - 7
Pretenders - 7,6

Snow Patrol 6
Taylor Swift 4

Kabbel de kabbel, al moet ik daar wel bij zeggen dat ik wel eens mindere kabbel de kabbel nummers heb gehoord

6,1

Mooie verhalen en bruggetjes, waarin actualiteit en al dan niet persoonlijke beschouwingen verweven zitten. Leuk dat je daar toch iedere dag weer tijd en moeite voor neemt.

Ik ben natuurlijk allesbehalve een swiftie, maar dit balladeske nummer bevat genoeg folk(y) elementen die me eigenlijk best bevallen. Het is allemaal veel te glad getrokken om echt interessant te worden, maar ik kan er prima naar luisteren. Best "okay-ish". Is het voor zo'n giga-artiest niet een (te) klein hitje: een lullige vier weekjes? Ik blader door de Top 40-lijst en ik val bijna van mijn stoel. Ze heeft in Nederland maar een handjevol keer de Top 10 gehaald en geen enkele hit is hoger dan de 5e plaats gekomen. Zelfs 'Shake It Off' niet. Huh? Wel drie keer de Johan Cryijff Arena uitverkopen, de commercieel meest succesvolle tour aller tijden hebben, hele economieën redden, maar... nauwelijks échte hits (in de Benelux) scoren? Nou snap ik er helemaal niks meer van.

6,8

Taylor Swift - Willow : 6

Ze heeft leukere nummers.

EvilDrSmith schreef:
Mooie verhalen en bruggetjes, waarin actualiteit en al dan niet persoonlijke beschouwingen verweven zitten. Leuk dat je daar toch iedere dag weer tijd en moeite voor neemt.

Ik ben natuurlijk allesbehalve een swiftie, maar dit balladeske nummer bevat genoeg folk(y) elementen die me eigenlijk best bevallen. Het is allemaal veel te glad getrokken om echt interessant te worden, maar ik kan er prima naar luisteren. Best "okay-ish". Is het voor zo'n giga-artiest niet een (te) klein hitje: een lullige vier weekjes? Ik blader door de Top 40-lijst en ik val bijna van mijn stoel. Ze heeft in Nederland maar een handjevol keer de Top 10 gehaald en geen enkele hit is hoger dan de 5e plaats gekomen. Zelfs 'Shake It Off' niet. Huh? Wel drie keer de Johan Cryijff Arena uitverkopen, de commercieel meest succesvolle tour aller tijden hebben, hele economieën redden, maar... nauwelijks échte hits (in de Benelux) scoren? Nou snap ik er helemaal niks meer van.

6,8

Klopt en bij die Top 10-hits zitten dan ook nog I Don't Wanna Live Forever met Zayn wat nauwelijks als een Taylor Swift-nummer aanvoelt, en Look What You Made Me Do wat meer een 'moment' dan een grote hit was: het was zo weer verdwenen uit de Top 40,

Maar in '22 (Anti-Hero) en '23 (Cruel Summer) heeft ze dan toch eindelijk twee behoorlijk grote hits gescoord!

Ik ben nooit zo'n Swiftie geweest tot ze met de albums Folkore en Evermore aankwam. Erg mooie albums, rustig en folky. Fraaie liedjes, fraai geproduceerd. Dit is er een voorbeeld van. Maar logischerwijs zijn dergelijke albums niet haar grootste successen. Voor mij wel:

8,5

Snow Patrol - Run 7,2

Taylor Swift - Willow 6 (hier word ik geen Swiftie van)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:53 uur

geplaatst: vandaag om 16:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.