MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Stones 7,5
Bowie 6,8

Nik. 9
Queensryche. 8
Stones. 7,5
Bowie. 7,3

Keurig rijtje..

Stones: 8,2
Bowie: 2,5

Stones: 8
Bowie: 6,8

Queensrÿche - Silent Lucidity : 6,5

Nik Kershaw - Wouldn't It Be Good : 5

The Rolling Stones - Let's Spend The Night Together : 6,5

David Bowie - Let's Spend The Night Together : 5

Stones: 8
Bowie: 7,5

The Rolling Stones scoren aardig met Let's Spend The Night Together, een 7,18 David Bowie scoort met zijn cover bijna een punt lager. Een 6,20 (update 08/07 18:30 uur)

Op R.I.P. #2 een bericht van overlijden van Pino D'Angiò. Zijn enige Top 40 hit, Ma Quale Idea, uit 1981 hebben we hier al beoordeeld en gaven we een 7,19.

Daarnaast een bericht van Poles Apart over het overlijden van Joe Egan. Een bericht wat nauwelijks is terug te vinden in de online media. Samen met Gary Rafferty vormde hij de folk/rock band Stealers Wheel. Rafferty overleed in 2011. Stealers Wheel haalde vier keer de Top 40. Late Again, geschreven door Joe Egan en Gerry Rafferty samen, was in 1973 hun grootste hit. Elf weken Top 40 en 4 als piekpositie.

#1788 Stealers Wheel - Late Again

Stones 7,3
Bowie 8,2
Stealers 7,0

7,75

The Rolling Stones 7
David Bowie 3

Stealers Wheel 7,5

7,75

8,5

8.2

Stealers Wheel: 7,5

Stones - 6,5
Bowie - 5
Stealer's Wheel - 7,2

Schandalig dat The Age of Love nooit de top 40 heeft gehaald, anders hadden we een mooi eerbetoon aan Giuseppe Chierchia kunnen doen.

5,2

Queensrÿche: Het enige nummer dat ik van ze ken en ik weet dat het niet representatief is maar ik ben ook niet erg van de prog. Dit is zo'n nummer dat ik eigenlijk alleen hoor als de top 2000 toevallig aanstaat als deze aan de beurt is. Ik zet de radio niet uit, maar ik heb er ook echt helemaal niks mee. 4,6

Nik Kershaw: In deze tijd was ik een kind in een heel klein dorpje. En een keer in de week kwam daar de bibliobus. Een beperkt aantal boeken was daarin te vinden om te lenen en er waren ook een stapel elpees te huur. Heel af en toe namen we een elpee mee en die namen we op op een bandje, Een ervan van Human Racing van Nik Kershaw die mijn negenjarige ik heel leuk vond. En ik vind het nog steeds leuk 7,9

The Rolling Stones: Hier werden The Stones langzaam maar zeker speelser. Bij The Beatles was dat al verder gevorderd, maar The Stones gingen er vlot achteraan .7,0

David Bowie: Ik heb normaal veel meer met Bowie dan met The Stones. Maar bij deze cover is dat niet zo. 6,8

Stealers Wheel. Heeft blijkbaar jaren in de top 2000 gestaan, maar dit komt me nauwelijks bekend voor. Ik ken van Stealers Wheel wel de veel bekendere andere grote hit die het gek genoeg in Nederland minder deed. Maar daarin zijn we een uitzondering, Het is niet onaardig. 6.0

8.5

7.25

Stones: een van de slechtste sixties-singles van ze.
4,5
Bowie: een nog slechtere cover.
4

Stealers Wheel: prachtig nummer!
9

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:30 uur

geplaatst: vandaag om 01:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.