MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Sundance schreef:

80's blijft favoriet
FGTH vond ik destijds helemaal geweldig, Wham! en ook George Michael was toen echt niet mijn ding. Nu toch ook prima te verteren.

Frankie Goes to Hollywood, Wham! en George Michael vond ik toen al prima en nu nog steeds. Dat wil lang niet zeggen dat ik alle jaren '80-hits goed vind.

Wham:6
George Michael:7,8

Wham 7,2

George Michael 7,9

Relax: 8,5
Two Tribes: 7,5

Wham!: 8
George: 9,5

Wham! 8
George Michael 7

Wham: 3.5 (zit in mijn allergie, zelfs na al die jaren...).
George Michael: 7.2

Wham! 5,5
George Michael 7

# 1796 George Michael - Careless Whisper: 7,5
# 1795 Wham! - Wake Me Up Before You Go Go: 6,5

George Michael: 7
Wham!: 5,5

Wham! 6.5
George Michael 8.7......beiden hebben betere
(Jesus to a child zou een 9.5 krijgen...heel mooi)

Wham! - Wake Me Up Before You Go Go: 6,7
George Michael - Careless Whisper: 6,3

Wham! 7,4
George Michael 7

Wham! - 7,2
Michael - 6,7

Wham! - Wake Me Up Before You Go Go: 6,5
George Michael - Careless Whisper: 7,5

30 stemmers waarderen gemiddeld Careless Whisper van George Michael met een 7,70 hoger dan
Wake Me Up Before You Go Go van Wham! met een 7,10. Maar het kan verkeren. Sinds het melden van de score gisteren is in de Frankie Goes to Hollywood-battle Relax, na 33 stemmers, alsnog Two Tribes voorbij gegaan: 7,67 - 7,63.

Na het 80s fest van dit weekend met vier gezichtsbepalende hits uit 1984 nu naar een klein hitje uit 1974 dat stiekem toch een grote impact had. Wildflower van Skylark haalde vijf weken de Top 40 met een piek op nummer 23 in juni 1974. In Amerika en thuisland Canada werd het, in 1973, wel een Top 10 hit. Zowel in de USA als in Nederland een echte eendagsvlieg.

De New Birth nam al snel een succesvolle soul cover op van de meer soft rock/blue eyed soul originele versie van Wildflower. De versie van New Birth bevat een aantal nieuwe elementen waaronder een nieuw intro. De versie van New Birth werd later direct gesampled in de Amerikaanse Top 10 hit Unpredictable van Jamie Foxx uit 2008. Dat was niet de eerste keer dat de rappers elite Wildflower gebruikte.

Eminem gebruikte Wildflower op de Slim Shady EP in 1997 in het nummer No One's Iller. Kanye samplede Wildflower op het nummer Drive Slow op zijn album Late Registration. Miss Me van Drake's debuutalbum Thank Me Later bevat een sample van de coverversie van Wildflower door Hank Crawford.

Terug naar het origineel. Wat vinden wij van
# 1795 Skylark - Wildflower

7,5

Skylark: 7,5

6.6

9,5

Wat je noemt een vergeten juweel.

7,3

6.9

6.5

7,5

Ik sta er een beetje ambigu in.
De opening vind ik fantastisch, maar vanaf de zinsnede 'For let her cry, for she's a lady' begint de kitch het van de kunst over te nemen. Die mannelijke backing vocals, die glijerige strijkertjes... brrr! Die instrumentale passage is dan weer waanzinnig mooi. Ik hoor niet vaak een liedje waarbij ik het ene moment aan een dikke 8 denk en het volgende moment aan een armetierige 4. De acht heeft iets meer de overhand.
6,5

8,3

Eén van die ontdekte parels, nadat ik ben mee gaan doen aan het 70's/80's hitlijsten topic.

George Michael - Careless Whisper: 7,2
Wham! - Wake Me Up Before You Go Go: 7,5
Skylark - Wildflower: 6

Sterk en soulfull gitaarspel kan een weergaloos z**knummer niet redden:
4,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:46 uur

geplaatst: vandaag om 00:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.