Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 13 juli 2024, 19:19 uur
Mr.Mister - Broken wings 10
FGTH - Two tribes 8,9
FGTH - Relax 8,2
Don Henley - The boys of summer 6,7
FGTH - Two tribes 8,9
FGTH - Relax 8,2
Don Henley - The boys of summer 6,7
0
geplaatst: 13 juli 2024, 20:05 uur
Relax: 9
Two Tribes: 7,5 *
*De Carnage en Annihilation maxi's scoren een stuk hoger dan de single-versie.
Two Tribes: 7,5 *
*De Carnage en Annihilation maxi's scoren een stuk hoger dan de single-versie.
0
geplaatst: 13 juli 2024, 21:54 uur
2 heerlijke 80s classics
Relax een 8.1
Two Tribes is net wat beter een 8.4
Relax een 8.1
Two Tribes is net wat beter een 8.4
0
geplaatst: 14 juli 2024, 01:55 uur
Frankie Goes To Hollywood - Relax : 5
Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes : 5,5
Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes : 5,5
1
geplaatst: 14 juli 2024, 06:44 uur
Oei, weer wat achterop geraakt, gaat snel ...
Stealers Wheel - 5.5
Wang Chung - 7.5
Don Henley - 7.5
Mr. Mister - 8.0
Dalida - 7.0
Relax - 7.5
Two Tribes - 4.5
Stealers Wheel - 5.5
Wang Chung - 7.5
Don Henley - 7.5
Mr. Mister - 8.0
Dalida - 7.0
Relax - 7.5
Two Tribes - 4.5
0
geplaatst: 14 juli 2024, 08:03 uur
Hoewel er individueel soms grote verschillen tussen de punten voor Relax en Two Tribes zitten liggen de gemiddelden voorlopig dicht bij elkaar. Een 7,52 voor Relax en tweehonderste meer voor Two Tribes en dus een 7,54. Vijftien stemmers geven ook hun hoogste cijfer aan Two Tribes en tien doen dat voor Relax. De anderen hebben een gelijkspel.
1984 was ook een belangrijk jaar voor George Michael. Met Wham! haalde hij een keer een eerste plaats en twee keer een tweede plaats in de Top 40. Maar de grootste hit was Careless Whisper. Het nummer kwam ook van het Wham! album Make It Big maar de single werd in Engeland en grote delen van Europa gereleased als de eerste solo single van George Michael. Het resultaat was 15 weken Top 40 waarvan vijf weken op de eerste plaats. Het nummer eindigt op de derde plaats van de jaarlijst van de Top 40 over 1984.
Wake Me Up Before You Go Go, nog gewoon uitgebracht onder de naam Wham!, staat om het succes te onderstrepen op negen in die jaarlijst. Dertien weken Top 40 en twee weken op een. Opvallend genoeg is Wake Me Up Before You Go Go alleen geschreven door George Michael terwijl Careless Whisper dan weer geschreven is samen met Andrew Ridgeley.
In de videoclip van Wake Me Up Before You Go Go dragen de mannen van Wham! oversized T-shirts met een boodschap ("CHOOSE LIFE"), gemaakt door Katharine Hamnett, waarmee een rage begon die later werd behandeld in de VH1-serie I Love the 80s. En zo zijn we ook weer terug bij Frankie Goes to Hollywood. Paul Morley van ZTT ontwierp een serie "FRANKIE SAY..." T-shirts om Frankie Goes to Hollywood te promoten. Morley heeft verklaard dat deze ontwerpen bewust gebaseerd waren op de slogan T-shirts van Hamnett.
Vinden we dit ook 2 heerlijke 80s classics?
# 1796 George Michael - Careless Whisper
# 1795 Wham! - Wake Me Up Before You Go Go
1984 was ook een belangrijk jaar voor George Michael. Met Wham! haalde hij een keer een eerste plaats en twee keer een tweede plaats in de Top 40. Maar de grootste hit was Careless Whisper. Het nummer kwam ook van het Wham! album Make It Big maar de single werd in Engeland en grote delen van Europa gereleased als de eerste solo single van George Michael. Het resultaat was 15 weken Top 40 waarvan vijf weken op de eerste plaats. Het nummer eindigt op de derde plaats van de jaarlijst van de Top 40 over 1984.
Wake Me Up Before You Go Go, nog gewoon uitgebracht onder de naam Wham!, staat om het succes te onderstrepen op negen in die jaarlijst. Dertien weken Top 40 en twee weken op een. Opvallend genoeg is Wake Me Up Before You Go Go alleen geschreven door George Michael terwijl Careless Whisper dan weer geschreven is samen met Andrew Ridgeley.
In de videoclip van Wake Me Up Before You Go Go dragen de mannen van Wham! oversized T-shirts met een boodschap ("CHOOSE LIFE"), gemaakt door Katharine Hamnett, waarmee een rage begon die later werd behandeld in de VH1-serie I Love the 80s. En zo zijn we ook weer terug bij Frankie Goes to Hollywood. Paul Morley van ZTT ontwierp een serie "FRANKIE SAY..." T-shirts om Frankie Goes to Hollywood te promoten. Morley heeft verklaard dat deze ontwerpen bewust gebaseerd waren op de slogan T-shirts van Hamnett.
# 1796 George Michael - Careless Whisper
# 1795 Wham! - Wake Me Up Before You Go Go
0
geplaatst: 14 juli 2024, 08:36 uur
George Michael - Careless Whisper: 7,75
Wham! - Wake Me Up Before You Go Go: 6,25
Wham! - Wake Me Up Before You Go Go: 6,25
0
geplaatst: 14 juli 2024, 09:06 uur
Relax een 8,5
Two Tribes een 6,5
Go-Go een 7,5
Careless Whisper een 7
Two Tribes een 6,5
Go-Go een 7,5
Careless Whisper een 7
0
geplaatst: 14 juli 2024, 09:12 uur
1795 Wham! - Wake Me Up Before You Go Go
1796 George Michael - Careless Whisper
Ook weer prima 80's classics. Beiden 8,5.
1796 George Michael - Careless Whisper
Ook weer prima 80's classics. Beiden 8,5.
0
geplaatst: 14 juli 2024, 10:24 uur
Wham! - Wake Me Up Before You Go Go 7
George Michael - Careless Whisper 7,5
George Michael - Careless Whisper 7,5
0
geplaatst: 14 juli 2024, 11:15 uur
Relax. 9,7
Two Tribes. 9,8
Wake Me Up 8,8
Careless. 8,5
Prima kwartet uit een bijzonder goed pop jaar ..
Two Tribes. 9,8
Wake Me Up 8,8
Careless. 8,5
Prima kwartet uit een bijzonder goed pop jaar ..
1
geplaatst: 14 juli 2024, 12:09 uur
50tracks schreef:
Nou en of...je pikt ze er wel uit en wederom 80's. Wat zei je Barry? "Vooral zo doorgaan".Vinden we dit ook 2 heerlijke 80s classics?
Wake Me Up Before You Go Go 9,5
(word je toch instant vrolijk van?)
Careless Whisper 8,5
0
geplaatst: 14 juli 2024, 12:18 uur
Beide nummers destijds verschrikkelijk KUT gevonden. Onnoemelijk bloedirritant KLOTE.
Dramatische bagger waar ik poepchagrijnig van werd.
Maar ja, ik heb het wel vaker hier verkondigd. Dus ook nu weer. Voortschrijdend inzicht en/of ouwelullenmodus.
1795 Wham! - Wake Me Up Before You Go Go 7
1796 George Michael - Careless Whisper 7,8
Dramatische bagger waar ik poepchagrijnig van werd.
Maar ja, ik heb het wel vaker hier verkondigd. Dus ook nu weer. Voortschrijdend inzicht en/of ouwelullenmodus.
1795 Wham! - Wake Me Up Before You Go Go 7
1796 George Michael - Careless Whisper 7,8
0
geplaatst: 14 juli 2024, 12:32 uur
Relax: 8,2
Two Tribes: 8,4
Wake Me Up Before You Go Go: 7,7
Careless Whisper 8,5
80's blijft favoriet
FGTH vond ik destijds helemaal geweldig, Wham! en ook George Michael was toen echt niet mijn ding. Nu toch ook prima te verteren.
Two Tribes: 8,4
Wake Me Up Before You Go Go: 7,7
Careless Whisper 8,5
80's blijft favoriet
FGTH vond ik destijds helemaal geweldig, Wham! en ook George Michael was toen echt niet mijn ding. Nu toch ook prima te verteren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.