Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 16 juli 2024, 22:52 uur
Dat is best een goede omschrijving eigenlijk. Niet zo leuk als How Do You Do, maar best een lekker liedje waar de de tegenstelling tussen de stemmen goed gebruikt wordt. 6,8
Opvallend genoeg was het eerste van Sue dat ik kende een piepklein solohitje uit mijn hier vaak genoemde tijd dat ik in de radio woonde. Dat heette Don't Try To Change Me. Ik heb dat net weer eens geluisterd en had dat nummer al decennia niet gehoord. Ze heeft er mee opgetreden in Toppop en het was de titelsong uit Mama is Boos. Maar dat laatste wist ik toen niet. Een filmliedhebber werd ik pas later. Dat het geen hit was was voor de filmmakers vast een teleurstelling, maar als je dat nummer terughoort ook niet zo gek. Het is te kleurloos.
0
geplaatst: 17 juli 2024, 09:02 uur
31 stemmers leiden tot een gemiddelde score van 6,70 voor Swinging On A Star van Spooky & Sue.
Eergisteren overleed op 49 jarige leeftijd de Duitse DJ Tomcraft. Hij had één Top 40 hit. In 2003 stond Loneliness 7 weken genoteerd met een piek op nummer 20. In 2010 haalde Loneliness 2010 de tipparade en in 2013 Loneliness 2013 de Belgische versie van de tipparade. In de UK haalde Loneliness de eerste plaats van de charts.
Het nummer is gebaseerd op een fragment uit Andrea Martins single Share the Love uit 1999. Will Young sampelde op zijn beurt dan weer Loneliness voor zijn single Love Revolution uit 2015.
#1799 Tomcraft - Loneliness
Eergisteren overleed op 49 jarige leeftijd de Duitse DJ Tomcraft. Hij had één Top 40 hit. In 2003 stond Loneliness 7 weken genoteerd met een piek op nummer 20. In 2010 haalde Loneliness 2010 de tipparade en in 2013 Loneliness 2013 de Belgische versie van de tipparade. In de UK haalde Loneliness de eerste plaats van de charts.
Het nummer is gebaseerd op een fragment uit Andrea Martins single Share the Love uit 1999. Will Young sampelde op zijn beurt dan weer Loneliness voor zijn single Love Revolution uit 2015.
#1799 Tomcraft - Loneliness
0
geplaatst: 17 juli 2024, 09:51 uur
Onopvallend deuntje. Mij is ie in ieder geval de afgelopen 21 jaar niet opgevallen.
Dan hoor ik liever 'Mijn kleine nasibal' (NH '79)
5.0
Dan hoor ik liever 'Mijn kleine nasibal' (NH '79)
5.0
0
geplaatst: 17 juli 2024, 12:10 uur
7
Deze doet niet echt een belletje rinkelen, hoewel uit een periode dat ik toch wel mee was met de hitlijsten. Fijn maar niet onvergetelijk.
Deze doet niet echt een belletje rinkelen, hoewel uit een periode dat ik toch wel mee was met de hitlijsten. Fijn maar niet onvergetelijk.
3
geplaatst: 17 juli 2024, 12:32 uur
In eerste instantie dacht ik: okay, verdrietig (voor zijn omgeving) dat die gozer veel te jong is gestorven, maar eigenlijk interesseert het me geen fuck. Weer zo'n house-dude minder, ik zal er geen traan om laten.
Ik hield de vingers van één hand al gereed om te normeren, maar...oh?
Goh... wat is dit nou? Dit bevalt me eigenlijk wel.
Het heeft zowel iets geheimzinnig, iets zwoels, iets duisters, iets bezwerends, als zeker ook iets (sterk) melancholisch.
Het bevalt me zelfs prima. Veel te gelaagd om af te serveren als eendimensionale trancepulp.
Inmiddels al vier keer gedraaid en dat terwijl ik net een giga-order van 61 death-, black- en thrashmetal lp's heb ontvangen die staan te springen om gedraaid te worden.
Nou, toch een klein traantje dan. Dat verdient hij wel. Van mij dan.
7,8
Ik hield de vingers van één hand al gereed om te normeren, maar...oh?
Goh... wat is dit nou? Dit bevalt me eigenlijk wel.
Het heeft zowel iets geheimzinnig, iets zwoels, iets duisters, iets bezwerends, als zeker ook iets (sterk) melancholisch.
Het bevalt me zelfs prima. Veel te gelaagd om af te serveren als eendimensionale trancepulp.
Inmiddels al vier keer gedraaid en dat terwijl ik net een giga-order van 61 death-, black- en thrashmetal lp's heb ontvangen die staan te springen om gedraaid te worden.
Nou, toch een klein traantje dan. Dat verdient hij wel. Van mij dan.
7,8
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.