MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

6,5

Pfoe, na Dario G en Shifty Shellshock alweer een artiest uit mijn tienerjaren veel te vroeg overleden

8

Tomcraft, ik kende het nummer volgens mij niet, maar het klinkt best wel ok: 7,2

#1799 Tomcraft - Loneliness : 2

25 stemmers geven Loneliness van Tomcraft voorlopig een 6,41.

Eindelijk hebben we een beetje zomer in Nederland. Tijd voor de grootste zomerhit uit de Top 40 geschiedenis, volgens de Top 40 zelf: Happy.

Happy is een nummer van Pharrell Williams uit 2013. Het nummer is afkomstig van de soundtrack van de computeranimatiefilm Despicable Me 2. In de week van 10 augustus 2013 was de single 3FM Megahit. Happy werd een internationale wereldhit en groeide uit tot het meest succesvolle nummer in de geschiedenis van de Nederlandse Top 40, gebaseerd op het totale puntenaantal. Happy nam dit record over van Somebody That I Used to Know van Gotye en Kimbra. Ook is het de langst genoteerde hit ooit in de Top 40. Dat record werd overgenomen van Huilen is voor jou te laat van Corry en de Rekels. Happy stond 49 weken genoteerd waarvan vier op nummer 1 en acht op nummer 2.

Al met al niet slecht voor een liedje dat bijna nooit was uitgekomen. Pharrell had Happy eigenlijk voor zanger CeeLo Green geschreven. Green heeft het zelfs al opgenomen, maar zijn management ziet er, naar verluidt, van af om het uit te brengen. Dat is overduidelijk een miscalculatie, maar tegelijkertijd een ‘happy accident’ voor Pharrell Williams, die vervolgens alle denkbare hitlijstrecords breekt met dit lied. Nederland is het eerste land ter wereld waar Happy op nummer 1 terechtkomt. Het is tien jaar na dato nog altijd een van de meeste succesvolle songs ooit.

Hoe happy worden wij van Pharrell?
#1800 Pharrell Williams - Happy

Supervrolijk liedje toch!? Erg aanstekelijk en knap in elkaar gezet.
7.8

Wel heel vertekenend hoe de top 40 vergelijkingen maakt tussen singles uit het verkooptijdperk, het downloadtijdperk en het streamingtijdperk. Drie totaal verschillende samenstellingsmethoden, die totaal verschillende hitparadebeelden opleveren. Niet te vergelijken eigenlijk. Als 'Happy' een grotere hit is dan 'Huilen is voor jou te laat', dan is Max Verstappen een grotere sportman dan Mathieu van der Poel, want hij kan harder rijden...

Eens met chartsmaster, en toch kan ik dit op een of andere manier echt niet uitstaan.

4

Pharrell W: 6,5

6,3

Een van de meest verschrikkelijke liedjes ooit.

1,0

Ik vind het een leuk nummer, waarom recentere grote hits systematisch afserveren?
7,5

Dat nummer van Tomcraft bevalt mij een stuk minder (kende ik voordien niet).
4,5

LucM schreef:
Ik vind het een leuk nummer, waarom recentere grote hits systematisch afserveren?

Want wie doet dat?

Ik ben het eens met zowel chartsmaster als ArthurDZ, dus (7.8 + 4)/2 = 5.9

Tomcraft een 5

Pharell een 5.4

Edgar18 schreef:

1,0

Volledig mee akkoord.

1

Tomkraft: 8
Pharell: 5

8,5 ,hier word ik blij van.

5,5

Edgar18 schreef:
1,0
Johnny Marr schreef:
Volledig mee akkoord.
1
En de Heilige Drie-eenheid is volmaakt. Amen.
1

Aanstelleritus!

6,8

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:54 uur

geplaatst: vandaag om 11:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.