Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 18 juli 2024, 19:18 uur
Tomkraft: Er zijn de laatste jaren veel slechtere nummers in de commerciële dancehoek. Dit is best ok. 6,2
Pharell: Ooit vond ik het wel aardig, maar zo volledig doodgedraaid dat ik het een paar decennia niet hoef te horen. 4,7
Pharell: Ooit vond ik het wel aardig, maar zo volledig doodgedraaid dat ik het een paar decennia niet hoef te horen. 4,7
1
geplaatst: 18 juli 2024, 19:24 uur
Doe mij maar Huilen is voor jou te laat. Ik hoor hier geen hit in (en happy wordt ik er ook niet van): 3
0
geplaatst: 18 juli 2024, 21:07 uur
#1800 Pharrell Williams - Happy: 4,5
#1799 Tomcraft - Loneliness: 5
#1799 Tomcraft - Loneliness: 5
0
geplaatst: 19 juli 2024, 07:21 uur
We kunnen stellen dat de grootste Top 40 hit toch niet ieders cup-of-tea is. Happy van Pharrell Williams scoort voorlopig een 5,37. Morgen de rangen en standen.
We hadden duidelijk geen zin in de grootste zomerhit. Dan maar een nummer met een meer melancholieke vibe. Kirsten Hersh haalt een keer de Top 40. In 1994 staat ze met hulp van Michael Stipe vier weken in de Top 40 om te pieken op de 25ste plaats.
Een eendagsvlieg die beslist haar sporen heeft verdiend. Kristin Hersh kreeg vooral bekendheid als zangeres en gitarist van Throwing Muses. Tien albums heeft de band gemaakt waarbij ze verreweg de belangrijkste componist is. Een aantal albums waren vooral in Engeland commercieel redelijk succesvol. Daarnaast heeft ze elf soloalbums uitgebracht.
Your Ghost is het openingsnummer van haar debuut solo-studioalbum: Hips and Makers. Het bevat achtergrondzang van Michael Stipe van R.E.M. Een liedje waarover ik lees: "een hemelse combinatie: de breekbare stem van de Amerikaanse zangeres naast de prachtige uithalen van de R.E.M.-frontman. Écht een liedje dat je drie minuten lang kippenvel bezorgt".
Wat doet Your Ghost met ons?
#1801 Kristin Hersh - Your Ghost
We hadden duidelijk geen zin in de grootste zomerhit. Dan maar een nummer met een meer melancholieke vibe. Kirsten Hersh haalt een keer de Top 40. In 1994 staat ze met hulp van Michael Stipe vier weken in de Top 40 om te pieken op de 25ste plaats.
Een eendagsvlieg die beslist haar sporen heeft verdiend. Kristin Hersh kreeg vooral bekendheid als zangeres en gitarist van Throwing Muses. Tien albums heeft de band gemaakt waarbij ze verreweg de belangrijkste componist is. Een aantal albums waren vooral in Engeland commercieel redelijk succesvol. Daarnaast heeft ze elf soloalbums uitgebracht.
Your Ghost is het openingsnummer van haar debuut solo-studioalbum: Hips and Makers. Het bevat achtergrondzang van Michael Stipe van R.E.M. Een liedje waarover ik lees: "een hemelse combinatie: de breekbare stem van de Amerikaanse zangeres naast de prachtige uithalen van de R.E.M.-frontman. Écht een liedje dat je drie minuten lang kippenvel bezorgt".
Wat doet Your Ghost met ons?
#1801 Kristin Hersh - Your Ghost
0
geplaatst: 19 juli 2024, 13:54 uur
Echt zo'n totaal verrassende top 40 hit zoals je die in de jaren '90 wel vaker had. Hersh is met geen ander nummer ooit in de buurt gekomen. Niet met Throwing Muses, niet met 50 ft wave en ook niet solo. Het was blijkbaar in IJsland of all places een nummer 1 hit. Maar daarbuiten nergens zo succesvol als hier.
Fraai liedje 8,2
Fraai liedje 8,2
0
geplaatst: 19 juli 2024, 15:23 uur
Met terugwerkende kracht:
Pharrell Williams: 9
Aanvankelijk vond ik dit ook een vreselijk nummer, maar toen ik me over mijn vooringenomenheid zette ben ik er voor gevallen
Kristin Hersh: 8,5
Pharrell Williams: 9
Aanvankelijk vond ik dit ook een vreselijk nummer, maar toen ik me over mijn vooringenomenheid zette ben ik er voor gevallen

Kristin Hersh: 8,5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.