Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 6 augustus 2024, 13:50 uur
50tracks schreef:
Tijd om uit het "dalletje" te kruipen [...], of uiteindelijk toch niet helemaal.
Helemaal niet, zelfs. Tijd om uit het "dalletje" te kruipen [...], of uiteindelijk toch niet helemaal.
2,5
Als Prince(ss) twee octaven lager had gezongen, dan was er misschien nog een (half) puntje bijgekomen.
0
geplaatst: 6 augustus 2024, 18:04 uur
0
geplaatst: 7 augustus 2024, 01:47 uur
Prince (The Symbol - The Artist (Formerly Known As Prince)) - The Most Beautiful Girl In The World : 4
1
geplaatst: 7 augustus 2024, 08:52 uur
Bepaald niet onze favoriet van die aandachttrekker. De verreweg meest succesvolle Prince single in de Top 40 geschiedenis kan ons maar matig bekoren. Een plaats diep in het rechterrijtje met een 5,80 voor The Most Beautiful Girl In The World.
Kijken of we deze van The Queen Of Pop wel weten te waarderen. Holiday was in 1984 de eerste hit voor Madonna in Nederland. Negen weken Top 40 en net niet in de Top 10. Holiday zou in 1985 en 1991 opnieuw in de Top 40 komen maar wist de presentatie uit 1984 niet te verbeteren. In totaal 21 weken Top 40 en 11 als piekpositie.
Holiday is afkomstig van haar debuutalbum Madonna, later ook uitgebracht als The First Album. Het was in Nederland en Vlaanderen de eerste single die de hitparade haalde.
Het nummer is geschreven door Curtis Hudson en Lisa Stevens en geproduceerd door John Benitez. Oorspronkelijk zou het nummer gezongen worden door Mary Wilson van The Supremes, zij keurde het echter af. Het was in eerste instantie niet de bedoeling Holiday als single uit te brengen, maar in de zomer van 1983 werd de albumversie opgepikt door dj’s in de Verenigde Staten. Door het succes in disco’s besloten de makers het toch uit te brengen als single.
Wat vinden wij van de eerste van de in totaal 55 Top 40 noteringen van Madonna?
# 1823 Madonna - Holiday
Kijken of we deze van The Queen Of Pop wel weten te waarderen. Holiday was in 1984 de eerste hit voor Madonna in Nederland. Negen weken Top 40 en net niet in de Top 10. Holiday zou in 1985 en 1991 opnieuw in de Top 40 komen maar wist de presentatie uit 1984 niet te verbeteren. In totaal 21 weken Top 40 en 11 als piekpositie.
Holiday is afkomstig van haar debuutalbum Madonna, later ook uitgebracht als The First Album. Het was in Nederland en Vlaanderen de eerste single die de hitparade haalde.
Het nummer is geschreven door Curtis Hudson en Lisa Stevens en geproduceerd door John Benitez. Oorspronkelijk zou het nummer gezongen worden door Mary Wilson van The Supremes, zij keurde het echter af. Het was in eerste instantie niet de bedoeling Holiday als single uit te brengen, maar in de zomer van 1983 werd de albumversie opgepikt door dj’s in de Verenigde Staten. Door het succes in disco’s besloten de makers het toch uit te brengen als single.
Wat vinden wij van de eerste van de in totaal 55 Top 40 noteringen van Madonna?
# 1823 Madonna - Holiday
0
geplaatst: 7 augustus 2024, 08:56 uur
6
Groot liefhebber van de goede vrouw maar deze heb ik altijd maar een matig nummer gevonden vrees ik
Groot liefhebber van de goede vrouw maar deze heb ik altijd maar een matig nummer gevonden vrees ik

0
geplaatst: 7 augustus 2024, 09:00 uur
Ze heeft handenvol betere nummers, geef mij in dit geval Sven en Lucien maar die is leuker
5,5
5,5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.