MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
De Eurodance van Utregs trots haalt een 6,54 voor Dreams (Will Come Alive) en 6,82 voor Never Alone.

Weer 10 jaar eerder komen we in het succesjaar 1984. Daar zijn al veel nummers uit de Top 10 van de Jaarlijst hier voorbij gekomen. In die Top 10 één Nederlandse artiest en die hebben we nog niet beoordeeld. De Zaanse band Roberto Jacketti & The Scooters haalde met I Save The Day de achtste plaats in de jaarlijst.

Roberto Jacketti & The Scooters waren vijf middelbare scholieren die werden ontdekt door Angela Groothuizen. Leuk te lezen hoe een carrière door toeval tot stand komt. Jaap Booy, de vader van de drummer van Roberto Jacketti, Jeroen Booy, was de vaste chauffeur van de limousine van de Dolly Dots. Hij liet tijdens een rit Groothuizen een demo van het bandje van zijn zoon horen. Groothuizen was enthousiast over de groep en introduceerde ze bij de gitarist van Spargo Ruud Mulder. Mulder werd de vast producer van de band.

De eerste single Hot Summernight haalde de Tipparade, maar de opvolger I Save The Day werd gelijk de grootste hit voor de band. I Save The Day stond 14 weken in de Top 40 waarvan vier weken op nummer 3. Het was de eerste van de acht hits van de band, zes van die hits werden in 1984 en 1985 bereikt. De singles werden steeds minder succesvol. In 1987 hadden ze weer een hitje met Arrivederci.
In 1988 lukte het de groep voor de laatste keer om een hitje te scoren met Love Cat. Love Cat werd geproduceerd door Henk Temming en Sander van Herk van Het Goede Doel. In 1989 gin de groep uit elkaar.

Zanger Erik Van der Hoff ging hij aan het werk als regisseur van televisieprogramma's en later als presentator van o.a. Het Blok, SamenWonen, Stijlloos en Ben je slimmer dan een kind? Ook is hij nog een tijdje presentator bij kinderzender Nickelodeon geweest. 2010 deed Van der Hoff mee aan het tv-programma Wie is de Mol?. In augustus 2014 was hij deelnemer bij het televisieprogramma De Slimste Mens. Drummer Jeroen Booy verving in januari 1990 Wim Zeeman als drummer van The Scene en bereikte daarmee vier keer de Top 40. Hij bleef bij die band totdat The Lau ernstig ziek werd en kwam te overlijden. Barend Middelhoff ging verder als jazzsaxofonist en begeleidde hij onder andere Harry Sacksioni.

De bandleden kwamen sporadisch nog samen voor gelegenheidsoptredens, onder meer voor De Vrienden van Amstel LIVE. Het afgelopen jaar hebben ze een reünie tournee gehouden in de Nederlandse theaters. Tijdens de shows speelde de band hits uit de jaren tachtig en haalden de bandleden herinneringen met elkaar op.

Blijft de vraag wat vinden wij van
# 1852 Roberto Jacketti And The Scooters - I Save The Day

Boy you can always run awayyyy

Meer leuk dan goed.
6,75

Vaste playback-liedje van mij en mijn schoolvrienden op de lagere school tijdens meester- en juffendag.

8

7
JoaMuse schreef:
Oh had geen idee dat dit Nederlands was.

Ook hier werd het nummer door een groepje vrienden en mij geplaybackt op de basisschool. Ik was de gitarist, met mijn zelfgemaakte, gefiguurzaagde en met legergroene modelbouwvliegtuigjesverf geverfde gitaar, met vliegertouw als snaren. Later de gitaar hergebruikt voor Duran Durans 'Wild Boys', dat vonden we toch stoerder om te playbacken.

Bij die gelegenheidsoptredens/reünie was een vriend van mij de gitarist. Dat vond ik dan wel weer grappig om te zien.
Lastig te beoordelen: het is 100% jeugdherinnering.
7

Kindermuziek (maar ook niet echt slecht)
6.7

Kinderachtig enerzijds, oorwurm anderzijds...
Moeilijk...moeilijk
Vooruit een 7

Jeugdsentiment

7,7

7.3

Zuiver jeugdsentiment hier, kan me nog herinneren dat ik dit hele dagen luidkeels liep te zingen. Nou ja, grotendeels fonetisch dan, aangezien ik 6 was.

Zeikplaat. Ik voel dat Hollandsch sentiment niet.

4

Blijft een vrolijk nummertje .. 8

7,5
Ja joh.

Een positieve noot in de doemdenkjaren. De Sovjets vonden het ook leuk. Die saxofoonjongen is trouwens een grote naam geworden in de serieuze muziek. En de zanger deed iets bij RTL met woonprogramma's. Band van Willem van Kooten. Ik heb ooit nog eens een fles champagne van hem gekregen (maar helaas niet voor mij bestemd).

8

8,2

Love Cat is ook tof.

Altijd wel geinig plaatje gevonden.

7

5,5

Een voldoende, omdat het wel een geinig nummer is.

7,6

Leuk Roberto Jacketti!

Een 6je

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:22 uur

geplaatst: vandaag om 12:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.