Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
2
geplaatst: 30 augustus 2024, 07:45 uur
De jeugdsentiment factor levert dit geinige plaatje een 6,39 op. Bovendien kunnen we bij ons 10-jarig jubileum een mooi bandje samenstellen van deelnemers die voor een daverend playback optreden zorgen. Staat genoteerd!
Nog 10 jaar verder terug staat in de Top 10 van 1974 Carl Douglas met Kung Fu Fighting. Carl Douglas nam het nummer aanvankelijk als een B-kantje op. Uiteindelijke besliste de muziekproducent dat het beter was als Kung Fu Fighting als single zou worden uitgebracht.
Die beslissing pakte goed uit, want de wereld was toen in de greep van martial arts en met name Kung Fu, mede door de televisieserie Kung Fu met David Carradine als leerling en meester. De verkoop kwam in Nederland net zo aarzelend op gang als in de rest van de wereld. Een optreden in Sjef van Oekels Discohoek zorgde voor de doorbraak. De single werd na de trage start een groot succes en haalde in diverse landen de eerste plaats van de hitparade.
Kung Fu Fighting stond 14 weken in de Top 40 waarvan 5 weken op de eerste plaats. Een eendagsvlieg werd Carl Douglas net niet; de volgende single. Dance The Kung Fu, haalde in Nederland later in 1974 acht weken de Top 40 met een piek op plaats 9.
Ik vind het wel een opmerkelijk verschil. Als nu nog ergens het woord Kung Fu valt komt Kung Fu Fighting voorbij. Ook in films als Kung Fu Panda. De opvolger Dance The Kung Fu, toch ook een Top 10 hit, hoor ik echter nooit meer. Of ligt dat aan mij. Kijken wat jullie hiervan vinden
# 1853 Carl Douglas - Kung Fu Fighting
# 1854 Carl Douglas - Dance The Kung Fu
Nog 10 jaar verder terug staat in de Top 10 van 1974 Carl Douglas met Kung Fu Fighting. Carl Douglas nam het nummer aanvankelijk als een B-kantje op. Uiteindelijke besliste de muziekproducent dat het beter was als Kung Fu Fighting als single zou worden uitgebracht.
Die beslissing pakte goed uit, want de wereld was toen in de greep van martial arts en met name Kung Fu, mede door de televisieserie Kung Fu met David Carradine als leerling en meester. De verkoop kwam in Nederland net zo aarzelend op gang als in de rest van de wereld. Een optreden in Sjef van Oekels Discohoek zorgde voor de doorbraak. De single werd na de trage start een groot succes en haalde in diverse landen de eerste plaats van de hitparade.
Kung Fu Fighting stond 14 weken in de Top 40 waarvan 5 weken op de eerste plaats. Een eendagsvlieg werd Carl Douglas net niet; de volgende single. Dance The Kung Fu, haalde in Nederland later in 1974 acht weken de Top 40 met een piek op plaats 9.
Ik vind het wel een opmerkelijk verschil. Als nu nog ergens het woord Kung Fu valt komt Kung Fu Fighting voorbij. Ook in films als Kung Fu Panda. De opvolger Dance The Kung Fu, toch ook een Top 10 hit, hoor ik echter nooit meer. Of ligt dat aan mij. Kijken wat jullie hiervan vinden
# 1853 Carl Douglas - Kung Fu Fighting
# 1854 Carl Douglas - Dance The Kung Fu
0
geplaatst: 30 augustus 2024, 08:14 uur
Carl Douglas - Kung Fu Fighting: 4
Carl Douglas - Dance The Kung Fu: 2
Carl Douglas - Dance The Kung Fu: 2
0
geplaatst: 30 augustus 2024, 08:24 uur
Carl Douglas - Kung Fu Fighting: 7,25
Carl Douglas - Dance The Kung Fu: 4,5
0
geplaatst: 30 augustus 2024, 08:27 uur
Carl Douglas - Kung Fu Fighting: 8,5
Carl Douglas - Dance The Kung Fu: 5,5
Kung Fu Fighting vind ik prima, Dance The Kung Fu is een mindere herhalingsoefening.
Carl Douglas - Dance The Kung Fu: 5,5
Kung Fu Fighting vind ik prima, Dance The Kung Fu is een mindere herhalingsoefening.
0
geplaatst: 30 augustus 2024, 08:57 uur
Carl Douglas - Kung Fu Fighting 4,5
Carl Douglas - Dance The Kung Fu 4,0
Carl Douglas - Dance The Kung Fu 4,0
0
geplaatst: 30 augustus 2024, 09:12 uur
Carl Douglas - Kung Fu Fighting: 7,2
Carl Douglas - Dance The Kung Fu: 5
0
geplaatst: 30 augustus 2024, 10:00 uur
Carl Douglas - Kung Fu Fighting: 7,4
Carl Douglas - Dance The Kung Fu: 6,3
Carl Douglas - Dance The Kung Fu: 6,3
0
geplaatst: 30 augustus 2024, 12:09 uur
Kung Fu Fighting: 7.3
Dance The Kung Fu: 4
Wat LucM daar verder van zegt.
Dance The Kung Fu: 4
Wat LucM daar verder van zegt.
0
geplaatst: 30 augustus 2024, 12:19 uur
Carl Douglas - Kung Fu Fighting: 7.1
0
geplaatst: 30 augustus 2024, 13:47 uur
# 1852 Carl Douglas - Kung Fu Fighting: 8,5
# 1853 Carl Douglas - Dance The Kung Fu: 3
# 1852 Roberto Jacketti And The Scooters - I Save The Day: 6
# 1853 Carl Douglas - Dance The Kung Fu: 3
# 1852 Roberto Jacketti And The Scooters - I Save The Day: 6
0
geplaatst: 30 augustus 2024, 14:53 uur
Carl Douglas - Kung Fu Fighting - 7,5
Carl Douglas - Dance The Kung Fu - 5
Roberto Jacketti And The Scooters - I Save The Day -7
Carl Douglas - Dance The Kung Fu - 5
Roberto Jacketti And The Scooters - I Save The Day -7
0
geplaatst: 30 augustus 2024, 16:08 uur
Ik had zelfs nog nooit van die opvolger gehoord. Maar ook wel een volkomen logische cashcow: uitmelken die hype.
Het is wel heel waterige, magere melk geworden. Slap aftreksel.
Carl Douglas - Kung Fu Fighting: 6,8
Carl Douglas - Dance The Kung Fu: 3,5
Het is wel heel waterige, magere melk geworden. Slap aftreksel.
Carl Douglas - Dance The Kung Fu: 3,5
0
geplaatst: 30 augustus 2024, 17:38 uur
Carl Douglas - Kung Fu Fighting: 8,5
Carl Douglas - Dance The Kung Fu: 7
Carl Douglas - Dance The Kung Fu: 7
0
geplaatst: 30 augustus 2024, 18:26 uur
Carl Douglas - Kung Fu Fighting: 8
Carl Douglas - Dance The Kung Fu: 7,8
Carl Douglas - Dance The Kung Fu: 7,8
0
geplaatst: 30 augustus 2024, 19:39 uur
Carl Douglas - Kung Fu Fighting: 6,5
0
geplaatst: 30 augustus 2024, 21:06 uur
Carl Douglas - Dance The Kung Fu: 5,0
Carl Douglas - Dance The Kung Fu: 5,0
0
geplaatst: 31 augustus 2024, 02:01 uur
Roberto Jacketti And The Scooters - I Save The Day : 8
Carl Douglas - Kung Fu Fighting: 6
Carl Douglas - Kung Fu Fighting: 6
0
geplaatst: 31 augustus 2024, 07:17 uur
Carl Douglas - Kung Fu Fighting: 6,5
Carl Douglas - Dance The Kung Fu: 4,0
Carl Douglas - Dance The Kung Fu: 4,0
2
geplaatst: 31 augustus 2024, 07:31 uur
Een 6,73 voor Carl Douglas met Kung Fu Fighting en een dikke onvoldoende voor het slappe aftreksel Dance The Kung Fu: 4,55
De afgelopen muziekweek stond zonder twijfel in het teken van Oasis. Nu de band voor het eerst in 15 jaar weer gaat optreden is er sprake van een enorme goudkoorts. Tickets zijn vanaf vanochtend te koop en er wordt een gigantische stormloop verwacht. Voor de speciale voorverkoop tickets zag ik net wordt al 6.000 pond gevraagd.
Britpop lijkt sowieso terug. Kijk ook naar het topic hier bij de buren De Britpop Big 4: alle singles gerangschikt-meter (1990-1999) - MusicMeter.nl.
Ik was in de 90s behoorlijk Britpop fan. Met een broer die in Engeland woonde kwam ik regelmatig in Leeds en London. De reisjes waren een mooi moment om stapels CD singles voor 1 pond per stuk te scoren. Bovendien waren er leuke verzamel CD's zoals de Shine en The Best...Album In The World...Ever! serie. Zo heb ik veel leuke Britpop singles in mijn bezit.
Ik zat eens te kijken hoe de Britpop het eigenlijk in de Top 40 heeft gedaan. Daarvan kun je gerust zeggen zeer slecht. Ik tel in totaal 15 Britpop singles die de Top 40 hebben gehaald en daarvan slechts één in de Top 10 terecht kwam. Oasis neemt 5 van de 15 noteringen voor haar rekening waaronder de enige Top 10 notering met Wonderwall.
Suede en Pulp hebben nooit de Top 40 gehaald. Blur één keer, met Girls & Boys, waar we een 7,14 voor over hadden, en nog drie keer de tipparade. Ook Manic Street Preachers haalde een keer de Top 40 met Motorcycle Emptiness waar we een 7,78 voor over hadden. Supergrass bleef drie keer steken in de Tipparade en haalde de Top 40 nooit.
Overigens heb ik een paar grensgevallen niet mee genomen in de telling. Radiohead, Paul Weller en Robbie Williams hebben een paar nummers die wel bij de Britpop worden gerekend maar dat zijn niet de nummers die onze Top 40 hebben gehaald. De komende weken tijd om af en toe de andere Britpop singles te beoordelen.
We trappen vandaag uiteraard af met Oasis. Omdat De Britpop Big 4 loopt tot en met 1999 pak ik hier een single uit 2000: Go Let It Out. Go Let It Out stond twee weken in de Top 40. Beide weken op nummer 31.
#1854 Oasis - Go Let It Out
De afgelopen muziekweek stond zonder twijfel in het teken van Oasis. Nu de band voor het eerst in 15 jaar weer gaat optreden is er sprake van een enorme goudkoorts. Tickets zijn vanaf vanochtend te koop en er wordt een gigantische stormloop verwacht. Voor de speciale voorverkoop tickets zag ik net wordt al 6.000 pond gevraagd.
Britpop lijkt sowieso terug. Kijk ook naar het topic hier bij de buren De Britpop Big 4: alle singles gerangschikt-meter (1990-1999) - MusicMeter.nl.
Ik was in de 90s behoorlijk Britpop fan. Met een broer die in Engeland woonde kwam ik regelmatig in Leeds en London. De reisjes waren een mooi moment om stapels CD singles voor 1 pond per stuk te scoren. Bovendien waren er leuke verzamel CD's zoals de Shine en The Best...Album In The World...Ever! serie. Zo heb ik veel leuke Britpop singles in mijn bezit.
Ik zat eens te kijken hoe de Britpop het eigenlijk in de Top 40 heeft gedaan. Daarvan kun je gerust zeggen zeer slecht. Ik tel in totaal 15 Britpop singles die de Top 40 hebben gehaald en daarvan slechts één in de Top 10 terecht kwam. Oasis neemt 5 van de 15 noteringen voor haar rekening waaronder de enige Top 10 notering met Wonderwall.
Suede en Pulp hebben nooit de Top 40 gehaald. Blur één keer, met Girls & Boys, waar we een 7,14 voor over hadden, en nog drie keer de tipparade. Ook Manic Street Preachers haalde een keer de Top 40 met Motorcycle Emptiness waar we een 7,78 voor over hadden. Supergrass bleef drie keer steken in de Tipparade en haalde de Top 40 nooit.
Overigens heb ik een paar grensgevallen niet mee genomen in de telling. Radiohead, Paul Weller en Robbie Williams hebben een paar nummers die wel bij de Britpop worden gerekend maar dat zijn niet de nummers die onze Top 40 hebben gehaald. De komende weken tijd om af en toe de andere Britpop singles te beoordelen.
We trappen vandaag uiteraard af met Oasis. Omdat De Britpop Big 4 loopt tot en met 1999 pak ik hier een single uit 2000: Go Let It Out. Go Let It Out stond twee weken in de Top 40. Beide weken op nummer 31.
#1854 Oasis - Go Let It Out
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.