MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
L.T.D. - 7,6
AIC - 9,5
Jamai - 2,3
Therapy? - 8,4

Shaky

Ast
8,3

Diane komt tot 7,52 en daarmee staat Therapy? op plek 148.

Dit duo bracht al in 1960 hun eerste single uit. Het werd meteen een dikke hit op de toenmalige R&B Chart. De song waar wij naar gaan luisteren werd zes jaar later een hit in de UK.

Origineel is dit nummer van Martha & The Vandellas. Het fungeerde als B-side voor hun hit Heat Wave. Voor Ike & Tina was het de tweede single van hun album River Deep - Mountain High en tussen juni '66 en augustus '73 zouden ze geen grotere hit meer scoren in de UK.

1319. Ike and Tina Turner - A Love Like Yours (Don't Come Knocking Everyday)

[1966, #aw1, #hp38]

Ze hebben natuurlijk veel betere nummers dan dit niemandsdalletje..

5

But at one point Ike did come knocking everyday. Los daarvan, best een mooi nummer dat ik me eerlijk gezegd niet kon herinneren.

6.8

1319. Ike and Tina Turner - A Love Like Yours (Don't Come Knocking Everyday): 6,5
1318. Therapy? - Diane: 3,5

Miley Cyrus - Midnight Sky: 6,8
Alice in Chains - Would?: 9
Therapy? - Diane: 7,8

7,5

Heb me laatst ook vermaakt bij de musical!

Allemachtig, wat maakte die Phil Spector er toch een spektakel van. Als een Mahlers 'Symphony of a Thousand'. Het (me)l(od)iedje zelf heeft idd niet zo veel om het lijf. Evenzogoed prima genietbaar, vooral dankzij Phils megalomane fratsen. En Tina natuurlijk.

7

Ike & Tina: 6,5

wavanbuuren
5

Ast
6,8

Ike and Tina staan op plek 556 met een gemiddelde van 6,67 voor A Love Like Yours.

Deze song stond zes weken lang op nummer 1 in de Duitse hitlijst en ook in Nederland wist de toppositie bereikt te worden. In zijn thuisland is Roland sowieso mateloos populair en zijn songs stonden bij elkaar opgeteld jaren in de hitlijst.

In 2014 scoorde hij bij onze Oosterburen zijn laatste hit en in 2022 scoorde hij een nummer 1 album in de Duitse album chart.

Valt deze uitermate succesvolle Schlagerzanger ook hier in de smaak?

1320. Roland Kaiser - Santa Maria

[1980, #aw11, #hp1]

Ik zal hem hoog insteken.

8,5

Ik zal 'm direct weer omlaag trekken...

Uit 1980? Totaal verdrongen en wmb volledig terecht.

2

Niveautje net onder Heino

7,6

Ike en Tina 8
Roland 2

5,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:12 uur

geplaatst: vandaag om 04:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.