MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
wavanbuuren
Laurens ten Dam - 6,8
Alice in Chains - 8,5
Jamai - 5

4,07 gemiddeld voor Step Right Up. Jamai staat op plek 1230.

Deze Noord-Ierse band stond 10x in de Ierse chart. De eerste keer was in 1992 en de laatste keer in 1995; met het nummer waar wij vandaag naar gaan luisteren.

Origineel door Hüsker Dü, maar flink onder handen genomen door Therapy? om er een creepy geheel van te maken. Qua tekst niet direct het type song dat het goed doet in hitlijsten, maar in de mid 90s werd deze song toch een grote hit in Europa.

1318. Therapy? - Diane

[1995, #aw9, #hp11]

7.2

Jamai 5
Therapy 5,7

7.3

Hüsker Dü: 8.5

8,5

Hier heb ik echt niks mee. Het origineel van Hüsker Dü smaakt me veel beter!

3

Jamai 3
Therapy? 9,8

cosmic kid (moderator)
Kende deze uitvoering veel eerder dan het origineel en het zal ook daarom zijn dat ik deze veel beter vind smaken: 8

Beide versies zijn tof. Dit zijn covers zoals covers behoren te zijn: met een volledige eigen draai en sfeer. Als ware het een nieuw nummer. Ik denk dat ik de voorkeur geef aan de versie van Therapy?, maar dan zoals ze het vaak live spelen: rauw en hard met de energie van Hüsker Dü.

8

Persoonlijk verkies ik deze met gemak boven 't origineel.

7.8

Miley C: 6,5
L.T.D.: 6,0
Alice In Chains: 9,5
Jamai: 4,0
Therapy?: 9,0

wavanbuuren
Toch wel een lekker livebandje destijds Therapy?
Goeie bewerking van een goed nummer. Eerder uitzondering dan regel.

8,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:41 uur

geplaatst: vandaag om 02:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.