MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

En zo heb ik en passant mijn Nederlands opgehaald. Omdat Over De Muur minder soms wat lage punten krijgt en meer soms hoge cijfers en dan houdt Klein Orkest een 7,96 over. De hoogste score voor een Nederlandstalige single en voorlopig plaats 91 in onze lijst.

In de Top 100 over 1994 staan twee Nederlandstalige hits in de Top 4. Op 1 Marco Borsato met Dromen Zijn Bedrog. Daar hadden we een 4,89 voor over. Op 4 Paul de Leeuw en Ik Wil Niet Dat Je Liegt. Ik Wil Niet Dat Je Liegt is een cover van La Solitudine van Laura Pausini. Ik Wil Niet Dat Je Liegt is een van de 16 Top 40 hits van Paul de Leeuw en zijn enige nummer 1 hit.

De tekst van deze Italiaanse versie van het lied gaat over een jongen genaamd Marco, die van zijn vriendin gescheiden wordt op aandringen van zijn familie en ver weg gestuurd wordt om hem te scheiden van zijn vriendin. De nu ex-vriendin zingt een emotionele en oprechte pleidooi tegen hem over de eenzaamheid en pijn die ze zouden voelen zonder elkaar als ze gescheiden zijn. Hoewel Laura Pausini het nummer niet zelf heeft geschreven schijnt het sterk autobiografisch te zijn.

La Solitudine komt in week 48 van 1993 binnen en staat op 1 in de eerste lijst van 1994. Paul de Leeuw is razendsnel met zijn cover. Deze komt in week 50 van 1993 binnen en duwt La Solitudine al na 1 week van de toppositie. Ik Wil Niet Dat Je Liegt blijft in totaal acht weken op nummer 1 staan. Het succes in de Top 40 houdt pas na 19 weken op. Ons Nederlandstalige thema krijgt vandaag een Italiaans randje mee.

#1893 Laura Pausini - La Solitudine
#1892 Paul De Leeuw - Ik Wil Niet Dat Je Liegt

soms is het leven zo makkelijk

Laura 1

Paul 1

Laura 7,7

Paul 4,4

Laura Pausini 8
Paul de Leeuw 7,1

Paul 3.5
Laura 6.8

Samen komen ze bijna op een voldoende uit:
Laura. 3
Paul. 2

Laura Pausini is hier natuurlijk the real deal en het is het mooiste liedje dat ik van haar ken. Bij Paul begrijp ik de tekst dan weer en die is herkenbaar uit het leven gegrepen. Imo ook een voldoende.

Laura: 6,8
Paul: 6,0

Laura Pausini 5,0
Paul de Leeuw 3,5

Laura Pausini: 7,5
Paul de Leeuw: 7,0

Italiaanse muziek of bv Franse chansons moet je niet proberen te coveren met een ned tekst
(Borsato had er ook zo'n handje van)
De Leeuw 4
Pausini 9

Laura Pausini: 7,25
Paul de Leeuw: 7,5

Laura: 3.5
Paul: 2.0

Laura: 4
Paul: 2

Ik liep 3 weken achter. Alvast excuses aan 50tracks voor de admin.

Only When You Leave - 7,3
I'll Fly for You - 5,5
Hide and Seek - 5
Listen to the Radio - 7,5
Hot Water - 7,3
Torture - 6,8
Forever and Ever - 3,5
Fade to Grey - 7,8
Dancing with Tears in My Eyes - 6,3
Dark Horse - 7
Streets of Philadelphia - 7
Die with a Smile - 4
Belong Together - 3
Austin - 6
Cotton Eye Joe - 6,5
Hello, How Are You? - 5,8
7 Seconds - 8,5
Why Me - 3,8
'T Is Weer Voorbij Die Mooie Zomer - 7,5
Over de Muur - 9
La Solitudine - 7,5
Ik Wil Niet Dat Je Liegt - 5,8

Phahahaha, die Nederlandstalige cover, wtf, cringe, kan toch niet. Die van Laura is natuurlijk wel bloedjemooi, Forza Italia

Laura - 9
Paul - 3

Laura: 5
Paul: 3

Laura: 4
Paul: 3

Aha die.

Laura Pausini: 7,5
Paul de Leeuw: 6,0

Laura: 8
Paul: 7,5

Laura: 7
Paul: 7,8

Laura. 7
Paul. 3

Kris Kristofferson - Why Me 4,2

Klein Orkest - Over De Muur 9,0

Laura Pausini - La Solitudine 7,8
Paul De Leeuw - Ik Wil Niet Dat Je Liegt 9,1

#1893 Laura Pausini - La Solitudine: 8,5
#1892 Paul De Leeuw - Ik Wil Niet Dat Je Liegt: 7,5

Laura Pausini - La Solitudine: 7
Paul De Leeuw - Ik Wil Niet Dat Je Liegt: 3,5

Ik heb ze helemaal geluisterd. Van begin tot eind. Uit vrije wil. Krijg ik nu een sticker? Of een kus van de juf?
Dat heb ik wel verdiend, vind ik.

Frappant dat ik de cover beter vind dan het origineel. Gebeurt zelden. En dat terwijl de originele artiest veel beter kan zingen dan de coverartiest. Curieus.

#1893 Laura Pausini - La Solitudine
2
#1892 Paul De Leeuw - Ik Wil Niet Dat Je Liegt
2,5

Laura Pausini - La Solitudine: 9
Paul De Leeuw - Ik Wil Niet Dat Je Liegt: 4,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:13 uur

geplaatst: vandaag om 04:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.