MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

Hij heeft mooie dingen gedaan voor kinderen in nood, dat zeker, en het was een erg leuke man. Ik heb alleen nog nooit gelachen om hem.

4

Ik ken 'm niet. Misschien werkt het beter met beeld? Tevergeefs wachten op goede grappen.

3

Ast
3

5

Majoor Kees had ik uit jeugdsentiment zeker wel een 6 gegeven. Deze kende ik eerlijk gezegd niet, het is niet echt een golden oldie geworden.

Paul van Vliet scoort 4,16 en staat op plek 1242.

Nu weer tijd om random door de geschiedenis van de Top 40 te gaan. Van megahits tot obscure mini-hitjes, van kapotgedraaide klassiekers tot 'och ja, die song'-songs. Eens kijken in welke categorie deze valt.

Deze Britse band heeft slechts kort bestaan, maar in die beperkte tijd van twee jaar wisten ze 2x de Nederlandse Top 40 te halen en ook een keer de Billboard chart.

1342. Apollo 100 - Joy

[1972, #aw4, #hp21]

7,5

Paul Van Vliet: 6

6.2

Nooit gehoord, denk ik. Hoeft ook niet echt meer.

3.5

Mink DeVille - Spanish Stroll 6

Dermot Kennedy - 0,1
Elvis Presley - 7,2
Paul van Vliet - pas, geen muziek
Apollo 100 - 5,6

Shaky

Ast
5,8

Heel veel dichter tegen de 6 aan kun je toch bijna niet zitten. 5,99 voor Joy. Apollo 100 staat op plek 879.

Vince Clarke en Alison Moyet kenden elkaar al sinds hun jeugd, maar het zou tot 1981 duren voordat ze samen aan de slag gingen als muzikaal duo. Dankzij een oproep in een tijdschrift kwamen de twee bij elkaar.

Hoewel ze slechts 2 studioalbums uitbrachten wisten ze met 5 singles de eerste plek in de UK Indie Chart te halen. Met het nummer waar wij naar gaan luisteren scoorden ze ook nog een nummer 1-hit in de US Dance Chart.

1343. Yazoo - Don't Go

[1982, #aw10, #hp2]

8.3

Wat toevallig dat je deze nu plaatst. Kan ik me alvast even opwarmen, want ik ga vanavond hier dansen (lees: als een houterige hork de lachers op mijn hand (en voeten) krijgen).

Onweerstaanbare oorwurm: 8,8
---------------
Ik gooi het gemiddelde van Apollo 100 nu wrs net óver de 6 heen: 6,5

6,75

Apollo 100 6,5

Yazoo 8,2

8.5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:49 uur

geplaatst: vandaag om 11:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.