MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Ast
8,3

Dermot kende wel better days, hij eindigt hier met 4,97 en staat daarmee op plek 1121.

De laatste van deze reeks verzoekjes is er een uit 1957. Huh? Ja, weten jullie nog in de 80s dat er allemaal oude songs terug in de hitlijsten verschenen? Nou, in 2005 gebeurde dat opnieuw, maar toen met de muziek van The King. Drie van zijn 50s hits haalden dat jaar de Nederlandse Top 40, en één daarvan is dus aangevraagd voor vandaag.

Dit nummer werd meer dan 200 keer officieel gecovered, maar het is toch echt het origineel dat mij werd verzocht te posten.

1340. Elvis Presley - All Shook Up

[2005, #aw2, #hp33]

Suf verzoekje dit. Leuk dat ie een keer een weekje in de top 40 heeft gestaan, maar dit is toch echt een jaren '50 nummer en toen was er nog geen Top 40. Genoeg andere Elvis nummers die gekozen hadden kunnen worden.

6,5

Leuk verzoekje. Dit album heb ik eveneens in huis gehaald toen.

7.5

8 Heerlijk nummer

Dermot. 4
Elvis 6,5

8

Dermot Kennedy - Better Days 5,2

een onsuffe 7

8.75

Dermot K: 6
Elvis P: 6,5

wavanbuuren
6,5

9

Jaren '50 inderdaad maar veel beter dan het gros van de hits in de jaren '00.

Ast
8

8,8

7,30 voor All Shook Up. Elvis staat op plek 227.

De verzoekjes zitten erop. Bedankt voor het insturen. 

Vandaag is het helaas weer tijd voor een R.I.P geval. Paul van Vliet is overleden. Hij stond 2x in de Nederlandse Top 40, en was vooral bekend als cabaretier. Hij is 87 geworden. 

Zijn twee noteringen in de Top 40 zijn overigens bijzonder; het zijn stukken uit zijn cabaretshows. In de early days van de US chart gebeurde het wel vaker dat non-muziek stukken in de hitlijst stonden, maar in Nederland kwam dit veel minder vaak voor. Geen song dus, maar wel een hit-notering in de Top 40 dus niet meer dan terecht dat hij hier een keer langskomt. We gaan luisteren naar zijn kleinste (en minst lange qua speelduur) hit.

1341. Paul van Vliet - Bram in de RAI

[1971, #aw4, #hp31]

Zit iedereen aan de oranjebitter en bitterballen in het feestgedruis ofzo?
Of hebben we collectief geen behoefte aan een in memoriam?

Al staat zijn complete oeuvre bij mij in de kast, zo ook deze single, ik ben geen uitgesproken fan.
Echter, was Paul een metalzanger geweest, dan was ik zijn grootste fan: die stem van hem!
Al is dat op deze ouwe sketch nog totaal niet te horen, maar hoe ouder hij werd, hoe donkerder, noester, grofkorzeliger en brommerig zijn stembanden.

Hij speelt wel een vrolijk typetje hier. Alsof Beavis & Butthead hier inspiratie aan hebben ontleend. Uh uh uh...
Maar waarom het publiek steeds lacht en klapt is me grotendeels een raadsel. Tand, tijd, "humor", auw.
Desondanks toch een aardig tijdsbeeld.

5,5

EvilDrSmith schreef:
Zit iedereen aan de oranjebitter en bitterballen in het feestgedruis ofzo?
Of hebben we collectief geen behoefte aan een in memoriam

Beiden niet; alhoewel dit dus op single is verschenen en als zodanig in de Top40 is gekomen, heb ik weinig zin om een cabaretier te beoordelen. Ik ben tenslotte een muziekliefhebber.
Enfin, dit gezegd hebbende, wil ik geen spelbreker zijn en heb ik er daarnet als nog naar geluisterd. Ik vind ik dit singeltje niet erg sterk en ontgaan me ook nogal wat lachpartijen (behalve dan de spot op Ik Jan Cremer..) Heeft ws. iets te maken met de tand en tijd...

4

Sja, tis toch echt de Top 40 ingekocht, het stond dus 'Ooit in de Top 40'. Ik ga daarom ook niet flauw doen, ik ga gewoon beoordelen. Kan hier simpel over zijn; 3 pogingen gewaagd, het lukt me niet om de bijna 7 minuten volledig af te luisteren, ik vind het verschrikkelijk. Of dat enkel met de houdbaarheidsdatum te maken heeft weet ik niet, zet iets van Jandino op en ik ren ook gillend weg. Dit is gewoon niet mijn smaak.

3

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:07 uur

geplaatst: vandaag om 10:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.