MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Patty een 4

Otis een 7

6.5

7.75

8

Otis Redding - The Happy Song (Dum-Dum) : 7

Een middelmatige Otis song

Patty Brard - Hold on to Love: 5,8 (doe mij Red Light maar, een leuke vergeten single van haar)
Otis Redding - The Happy Song (Dum-Dum): 5,5

5.5

Zeker niet zijn beste, maar ook de mindere Otis songs zijn beter dan het gros van het materiaal dat hier voorbij komt.

8,0

wavanbuuren
6,5

6,97 voor The Happy Song waarmee Otis Redding op de 426e plek belandt.

Dit Deense duo scoorde eind jaren 90 drie dikke hits. Tegenwoordig touren ze als onderdeel van het 90s oldies circuit samen met onder andere de Vengaboys en Aqua. 

Terug naar hun glorietijd in de hitlijst.

1377. Toy-Box - Tarzan & Jane

[1999, #aw20, #hp2]

Toy-Box: zomaar een gokje, maar was dit zomaar toevallig vlak na Aqua's monsterhit Barbie Girl?
[check]
Mwoah, er zit toch nog een dik jaar tussen (die hit en de opname van dit nummer). Wel allebei Deens, dus zo toevallig is het ook weer niet. Enfin, genoeg tekst en tijdverspilling over deze Tarzantoddler met terminale spierziekte.
2

Patty: ik herkende haar bijna niet met haar haardracht en 40 kilo geleden. Een nietszeggende lege huls die schurkt tegen mijn irritatiegrens. 3

Otis: wat anderen al aangeven, niet bepaald Otis' magnum opus. Evenzogoed goed genietbaar. 7

7

Lol, puur onversneden jeugdsentiment dit. Nummer stond op zo'n 'hits for kids'-verzamel-cd die mijn zus en ik destijds helemaal grijs hebben gedraaid. Tarzan And Jane was altijd meer 'haar' liedje, maar heb er evengoed een dik zwak voor.

Ik heb niet zo'n zus, maar....

6,2

Argh, één van de verscheidene Aqua-klonen (zie ook Daze met The Cyberpet song bv) die zijn ontstaan in de nasleep van dat succes. Ik was zowaar Aqua-fan -jaja-, dus kon deze veel mindere imitaties toen niet zo goed hebben. Doe mij maar Doctor Jones dan, de jungle-hit van Aqua uiteraard.

5

6 Goede jeugd herinneringen aan

0,5

Otis: 6.5
Toy Box: 2.5

Otis: 6
Toy-Box: 4

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:13 uur

geplaatst: vandaag om 09:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.