MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

Human League: 7,5

Iggy & Charly. 2,5
Human League. 9,5

7.5

6,0

Iggy Azalea - Fancy [feat. Charli XCX] : 2

The Human League - The Lebanon : 4,5

wavanbuuren
8

5,7

The Lebanon scoort uitstekend en belandt op plek 183. 7,44 voor Human League.

Delegation uit Birmingham, Engeland, wist 1x de Nederlandse Top 40 te bereiken. Dat deden zij met een single van hun tweede studioalbum Eau de Vie.

In de UK stonden ze 2x in de top 50 van de hitlijst, maar niet met de song die het bij ons goed deed.

Lekker verwarrend: in de US heet het album Eau de Vie simpelweg Delegation, wat in Europa dan weer de naam van het volgende album van de groep is. Hoe dan ook, dit was hun hit in Nederland:

1390. Delegation - Put a Little Love on Me

[1980, #aw5, #hp22]

6

6.5

1390. Delegation - Put a Little Love on Me: 6
1389. The Human League - The Lebanon: 7

Human league 5
Delegation 7

Delegation: 6

7,2 voor Delegation

6,0

Delegation - Put a Little Love on Me : 5,5

8,7

Oh Honey, van twee jaar daar voor, zou dicht tegen een tien aan gezeten hebben.

1390. Delegation: nooit van (de band) gehoord, nooit (het nummer) gehoord. Denk ik.
Staat wel op de Ferry Maat's Soulshow verzamelaar die ik hier ergens heb liggen, lees ik nu op Discogs. Ten tijde van die Soulshow (bij de TROS op Hilversum 3) zou ik het geen flikker aan hebben gevonden, zelfs behoorlijk gehekeld, maar dit soort commerciële discosoul kan ik tegenwoordig stukken beter hebben. 7

1389. The Human League: 8,3

Net als evildrsmith had ik hier nog nooit van gehoord, maar wat een lekker plaatje zeg.

8

wavanbuuren
6

Delegation komt op plek 718 terecht met een gemiddelde van 6,43.

Kom, we doen een random thema tot aan maandag: songs die niet verder kwamen dan plek 6. 

De Roemeense tweeling Gabriela en Monica brak door dankzij het televisieprogramma Popstars: The Rivals. De dames scoorden in 2002 / 2003 maar liefst 4 top 10-singles op rij in de UK. 

Het ging verder allemaal niet zo goed met de zusjes nadat ze nogal dubieuze financiële beslissingen maakten. Laten we maar teruggaan naar hun positieve tijd in de spotlights. 

1391. The Cheeky Girls - Cheeky Song (Touch My Bum)

[2003, #aw8, #hp6]

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:35 uur

geplaatst: vandaag om 05:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.