MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Ast
5,5

5,93 voor A Walk in the Sky, plek 923 voor The Flowerpot Men.

Tot en met zondag: songs die bleven steken op plek 6

Tony Ronald, eigenlijk Siegfried André Den Boer Kramer, heeft altijd al een sterke connectie met Spanje gehad. Het duurde dan ook niet lang voordat hij besloot zich definitief in Barcelona te vestigen. 

In Spanje was hij enorm succesvol, niet enkel als zanger maar vooral als producer. Tien jaar geleden overleed hij in zijn geliefde Barcelona. 

1393. Tony Ronald - Help (Get Me Some Help)

[1971, #aw10, #hp6]

7

Later door Will Tura gecoverd (Mooi, het leven is mooi).

6,75

En uiteraard in de bewerking van Charly Lownoise & Mental Theo het vlaggenschip geworden van de happy hardcore (Wonderfull days).

Huh? Wat een bijzondere cijfers hierboven. Ik gooi het over een andere boeg.

2

4,5

4,5

Heb ik de Engelse versie uit mijn geheugen verbannen of heb ik écht nooit geweten dat Will Tura een cover bracht met die hit? I'll never know, can't remember. Geef mij maar Tura.

5.5

Tony Ronald - Help (Get Me Some Help) : 6

Het refreintje en het slechte Engels zorgen ervoor dat ik niet hoger kom dan een 6.

Door de link met Lownoise en Theo toch nog een prima 6,5

Delegation nog een 6,3

Ast
6,3

Net geen voldoende voor Tony. 5,43 voor Help. Hij staat op plek 1063.

Vandaag de laatste song in het thema van deze week: songs die niet verder kwamen dan plek 6.

In 2019 kwamen deze drie mannen bij elkaar en het duurde niet lang voordat ze succesvol waren. In 2020 werden ze uitgeroepen tot 3FM Talent en sinds vorig jaar zijn ze definitief op radio, televisie en op festivals doorgebroken. 

Ook in de hitlijst gaat het lekker voor de mannen. Ze stonden al 3x in de lijst en dit was hun debuut in de Top 40:

1394. Goldband - Noodgeval

[2022, #aw22, #hp6]

8

Ontzettend aanstekelijk, best grappig liedje ook. Ja, ik meen het. Wel zie ik hen liever niet bezig.

4,5

7 lekker hersenloos

Ik vind het leuker dan ik wil toegeven....

6.5

6,0

8

Tony Ronald - 4 (doe mij maar Charlie & Theo)

6,5

8,0

Cheeky Girls: 3
Flowerpot Men: 6.5
Tony Ronald: 5
Goldband: 7

Alle cijfers en letters die Koosknook schrijft is ook op mij van toepassing.

Als je dan kijkt naar het superenthousiaste publiek afgelopen avond op Pinkpop, dan is er toch wel iets veranderd met het "alternatieve" Pinkpoppubliek sinds de appels bij Doe Maar en de eieren bij Anouk.

6,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:26 uur

geplaatst: vandaag om 02:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.