Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
1
geplaatst: 26 juli 2023, 18:42 uur
Sterkte met de jetlag!
1428 Small Faces - Between all and nothing: 7
1427 Matt Simons - We can't do Worse: 2,5
1428 Small Faces - Between all and nothing: 7
1427 Matt Simons - We can't do Worse: 2,5
0
wavanbuuren
geplaatst: 27 juli 2023, 10:53 uur
Matt Simons kan inderdaad stukken beter, want hij krijgt op 16 beoordelingen slechts één voldoende. Goed voor een 4,1094 en een miezerige 1323ste plek
0
wavanbuuren
geplaatst: 27 juli 2023, 10:57 uur
The Small Faces doen het een stukje beter. 15 beoordelingen komen tot een 6,9466 en een 456ste plek.
En voor de cijferfreaks onder ons: [1966 #aw13 #hp2]
En voor de cijferfreaks onder ons: [1966 #aw13 #hp2]
1
wavanbuuren
geplaatst: 27 juli 2023, 11:15 uur
Voor het nummer van vandaag waren Don en Phil al aan het warmlopen, maar toen kwam het schokkende (of niet?) bericht over de dood van één van de kenmerkende karakters uit de popmuziek langs.
In het leven van van de Musicmeter gebruikers zullen er een paar momenten zijn dat de tijd even stil staat. Bij mij was het einde van 1987 zo'n moment. Ik denk dat het de avondspits was dat ik voor het eerst de fade in van de violen van Troy hoorde, gevolgd door de kenmerkende stem van Sinéad. Dat sloeg in als een bom. Sindsdien staat Troy steevast in mijn top 10 nummers allertijden.
Nu is Troy natuurlijk al geweest, maar toch tijd voor een eerbetoon aan deze markante dame. Laten we hopen dat ze de rust vindt die ze in het aardse leven nooit heeft gevonden.
We gaan luisteren naar die ene knijter van een hit. Laat die bij ons ook een traan over de wangen rollen van ontroering?
1429 Sinéad Ó Connor - Nothing Compares 2 U
[1990 #aw16 #hp1]
[
In het leven van van de Musicmeter gebruikers zullen er een paar momenten zijn dat de tijd even stil staat. Bij mij was het einde van 1987 zo'n moment. Ik denk dat het de avondspits was dat ik voor het eerst de fade in van de violen van Troy hoorde, gevolgd door de kenmerkende stem van Sinéad. Dat sloeg in als een bom. Sindsdien staat Troy steevast in mijn top 10 nummers allertijden.
Nu is Troy natuurlijk al geweest, maar toch tijd voor een eerbetoon aan deze markante dame. Laten we hopen dat ze de rust vindt die ze in het aardse leven nooit heeft gevonden.
We gaan luisteren naar die ene knijter van een hit. Laat die bij ons ook een traan over de wangen rollen van ontroering?
1429 Sinéad Ó Connor - Nothing Compares 2 U
[1990 #aw16 #hp1]
[
2
geplaatst: 27 juli 2023, 13:03 uur
Mooi verhaal over de impact van Troy. Die impact had het bij mij destijds niet helemaal, want beoogklept door de nog relatief verse ontdekking van metal, maar inmiddels staat Troy bij mij misschien wel in de Top 3 aller tijden van beste Top 40-hits. Volstrekt onmogelijk dat zo'n nummer anno 2023 nog een kans in de hitlijsten zou maken. Tenzij Stranger Things er tóch nog een seizoen aan vastplakt...
Deez' is ook erg mooi. Zou me niks verbazen als deze de komende tijd wél de hitlijsten opnieuw bestormd.
8,5
Deez' is ook erg mooi. Zou me niks verbazen als deze de komende tijd wél de hitlijsten opnieuw bestormd.
8,5
1
geplaatst: 27 juli 2023, 15:00 uur
Michael Jackson - 8,2
Cuby & the Blizzards - 5
Gerrit Dekzeil - 1,5
Klingande - 6
Mr. Big - 4
Sugababes - 7
Foxy - 6,5
Musical Youth - 7,8
DJ Jean - 7,5
Sting - 8
Shocking Blue - 6,7
Matt Simons - 2
Small Faces - 7,1
Sinéad O'Connor - 10 +++++ </3
wavanbuuren
Cuby & the Blizzards - 5
Gerrit Dekzeil - 1,5
Klingande - 6
Mr. Big - 4
Sugababes - 7
Foxy - 6,5
Musical Youth - 7,8
DJ Jean - 7,5
Sting - 8
Shocking Blue - 6,7
Matt Simons - 2
Small Faces - 7,1
Sinéad O'Connor - 10 +++++ </3
wavanbuuren
0
geplaatst: 27 juli 2023, 15:38 uur
Oh, twee deuntjes over het hoofd gezien. Laat ik daar ook nog wat cijfers aan ophangen.
DJ Jean - 4
Sting - 7,8
DJ Jean - 4
Sting - 7,8
0
geplaatst: 27 juli 2023, 19:54 uur
deze nog lekker meegezongen vanmiddag
terwijl die niet eens op stond
8
terwijl die niet eens op stond
8
1
geplaatst: 27 juli 2023, 20:10 uur
7
Toen deze 132 weken op 1 stond had ik er vast niet veel meer dan de 4,5 voor over gehad.
Overigens ook wel benieuwd naar wat de cijfers geweest waren geweest als dit nummer een maand of war geleden voorbij was gekomen.
Toen deze 132 weken op 1 stond had ik er vast niet veel meer dan de 4,5 voor over gehad.
Overigens ook wel benieuwd naar wat de cijfers geweest waren geweest als dit nummer een maand of war geleden voorbij was gekomen.
0
geplaatst: 27 juli 2023, 20:39 uur
Prince (en een heel klein beetje The Family) dank voor deze.
Sinead's versie blijft wel de beste.
7,5 (maar meer ook niet, net al Troy veel te vaak gehoord)
Sinead's versie blijft wel de beste.
7,5 (maar meer ook niet, net al Troy veel te vaak gehoord)
1
geplaatst: 27 juli 2023, 22:00 uur
Het Troy kwartje is bij mij afgelopen jaar gevallen. Ik loop er niet mee weg zoals sommigen hier, maar ik begin de schoonheid en kracht van het nummer steeds meer te waarderen. Bij Nothing Compares 2 U lukt me dat niet. Het is mooi gezongen, maar dat neemt niet weg dat het best een zeiknummer is (en blijft).
6,0
Toch een kleine voldoende, omdat ik hem beter kan hebben dan een paar jaar terug.
6,0
Toch een kleine voldoende, omdat ik hem beter kan hebben dan een paar jaar terug.
0
wavanbuuren
geplaatst: 28 juli 2023, 08:45 uur
Ik heb hem ook een periode veel te vaak gehoord. Nu al een hele tijd vrijwel nooit. Wat overblijft is best een goed liedje wat uitstekend gezongen is.
7,5
7,5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.