Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
wavanbuuren
geplaatst: 28 juli 2023, 10:45 uur
Over de doden niets dan goeds, zo blijkt maar weer.
Sinéad scoort een gemiddelde van 7.9786 op 21 stemmers.
Genoeg voor een respectabele 51ste plek, net 7 plaatsen achter Troy.
Sinéad scoort een gemiddelde van 7.9786 op 21 stemmers.
Genoeg voor een respectabele 51ste plek, net 7 plaatsen achter Troy.
0
wavanbuuren
geplaatst: 28 juli 2023, 10:56 uur
Zoals ik gisteren al een klein beetje verklapte gaan we vandaag luisteren naar de broers Don & Phil Everly.
De broers scoorden al 17 hit noteringen voordat de top-40 überhaupt bestond, waarvan Bye, Bye Love in 1957 de eerste was.
Na 1970 droogde de hits op en beide broers gingen hun eigen weg.
Het duurde maarliefst tot 1984 voordat ze weer een hit zouden scoren.
Het was niemand minder dan Paul McCartney die de comeback hit "On the Wings of a Nightingale" voor ze schreef. Laat dat nou net het nummer zijn waar we naar gaan luisteren.
1430 The Everly Brothers - On the Wings of a Nightingale
[1984 #aw11 #hp4]
De broers scoorden al 17 hit noteringen voordat de top-40 überhaupt bestond, waarvan Bye, Bye Love in 1957 de eerste was.
Na 1970 droogde de hits op en beide broers gingen hun eigen weg.
Het duurde maarliefst tot 1984 voordat ze weer een hit zouden scoren.
Het was niemand minder dan Paul McCartney die de comeback hit "On the Wings of a Nightingale" voor ze schreef. Laat dat nou net het nummer zijn waar we naar gaan luisteren.
1430 The Everly Brothers - On the Wings of a Nightingale
[1984 #aw11 #hp4]
0
wavanbuuren
geplaatst: 28 juli 2023, 11:00 uur
En laat ik zelf maar meteen het spits afbijten: Ik vind het prachtig. En veel te kort. Typisch zo'n liedje waarvan ik de neiging heb het twee keer achter elkaar te draaien.
9
9
1
geplaatst: 28 juli 2023, 11:09 uur
wavanbuuren schreef:
Over de doden niets dan goeds, zo blijkt maar weer.
Had je voor 'The Emperor's New Clothes' gekozen, dan was mijn score toch veel minder goed uitgevallen. Over de doden niets dan goeds, zo blijkt maar weer.
Zelfs minder goed dan Don & Phil. Maar zij zijn dan ook de allereerste waarvan ik muziek opnam op een cassettebandje (van een verzamel-lp van mijn ouders).
6,8
1
wavanbuuren
geplaatst: 28 juli 2023, 11:28 uur
EvilDrSmith schreef:
Zelfs minder goed dan Don & Phil. Maar zij zijn dan ook de allereerste waarvan ik muziek opnam op een cassettebandje (van een verzamel-lp van mijn ouders).
6,8
(quote)
Had je voor 'The Emperor's New Clothes' gekozen, dan was mijn score toch veel minder goed uitgevallen. Zelfs minder goed dan Don & Phil. Maar zij zijn dan ook de allereerste waarvan ik muziek opnam op een cassettebandje (van een verzamel-lp van mijn ouders).
6,8
Dat waren nog eens tijden

0
wavanbuuren
geplaatst: 29 juli 2023, 09:27 uur
Wederom 21 stemmers vandaag (leuk, hou dat vol!).
Stemmen liepen weer aardig uit elkaar van 4 tot en met 9,2 om uiteindelijk op een 6,6429 uit te komen.
Goed voor een 618e plaats voor The Everly Brothers
Stemmen liepen weer aardig uit elkaar van 4 tot en met 9,2 om uiteindelijk op een 6,6429 uit te komen.
Goed voor een 618e plaats voor The Everly Brothers
0
wavanbuuren
geplaatst: 29 juli 2023, 09:36 uur
Tijd om weer twee decennia voorwaarts te gaan.
Het verhaal rond kindsterretje Kylie Minogue is bij de meeste mensen wel bekend.
Des te knapper dat ze in haar tweede leven een serieuze muziek carrière heeft weten op te bouwen en en-passant nog even borstkanker heeft overwonnen.
In 2001 scoorde ze natuurlijk een gigantische hit met "Can't get you out of my Head" die ongetwijfeld nog een keer langs zal komen als we door blijven gaan met dit leuke spelletje.
Wij gaan luisteren na de opvolger van die megaklapper.
1431 Kylie Minogue - In Your Eyes
[2002 #aw11 #hp14]
Het verhaal rond kindsterretje Kylie Minogue is bij de meeste mensen wel bekend.
Des te knapper dat ze in haar tweede leven een serieuze muziek carrière heeft weten op te bouwen en en-passant nog even borstkanker heeft overwonnen.
In 2001 scoorde ze natuurlijk een gigantische hit met "Can't get you out of my Head" die ongetwijfeld nog een keer langs zal komen als we door blijven gaan met dit leuke spelletje.
Wij gaan luisteren na de opvolger van die megaklapper.
1431 Kylie Minogue - In Your Eyes
[2002 #aw11 #hp14]
1
geplaatst: 29 juli 2023, 09:51 uur
Toch wel één van mijn Kylie-favorieten. Die early zeroes-revival was haar beste periode, imo. Hier hangen ook veel herinneringen aan vast.
8
8
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.