MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

Nadieh, wie kent haar nie'? Is zij dat met die akoestische gitaar? Ja toch?
Nooit geweten dat ze hier haar eerste muziekschreden zette.

Ik haat sufkutterige nepcountry, zeker van Nederlandse TROS-bodem uit de late 70s/vroege 80s met een bloemetjesgordijngeur waar je destijds mee werd doodgeknuffeld (en waar ik nu met grote regelmaat hele partijen countryverzamel-lp's in de kringloop van tegenkom, welke ik rechtstreeks in de kliko kieper), maar dit liedje vind ik op de een of andere onverklaarbare wijze een fijne uitzondering.

7,2

Intwine - Cruel Man 9,0
Adele - Skyfall 8,3
Elvis Presley - Suspicious Minds 8,2 (die van FYC is nog toffer)

wavanbuuren
EvilDrSmith schreef:
Nadieh, wie kent haar nie'? Is zij dat met die akoestische gitaar? Ja toch?
Nooit geweten dat ze hier haar eerste muziekschreden zette.

Ik haat sufkutterige nepcountry, zeker van Nederlandse TROS-bodem uit de late 70s/vroege 80s met een bloemetjesgordijngeur waar je destijds mee werd doodgeknuffeld (en waar ik nu met grote regelmaat hele partijen countryverzamel-lp's in de kringloop van tegenkom, welke ik rechtstreeks in de kliko kieper), maar dit liedje vind ik op de een of andere onverklaarbare wijze een fijne uitzondering.

7,2

Ik heb voor het gemak even aangenomen dat het de zelfde Nadieh is die midden jaren 80 een bescheiden hitje had met "Windforce 11" (die staat stiekem al op de schaduwlijst voor over een paar maanden ofzo).

Mocht ik liegen dan doe ik dat volledig te goeder trouw.

Die mondharmonica en zijn bespeler lijken wel ingemashed en botsen voor mij op een positieve manier op het semi lullige couplet-refrein gedeelte

6,8

Sinds1981 (bijna) nooit meer gehoord. Zo'n liedje doet het goed eens in de 20 jaar!

7

wavanbuuren
Je zou op voorhand misschien verwachten dat Willie bij ons ook in het ravijn terecht zou komen, maar tegen het bovenaardse kun je niet vechten. Willie houdt keurig koers op weg naar een 6,1706 en parkeert zijn truck op een veilige 859ste plek.

wavanbuuren
We blijven even in de hoek van de one-hit-wonders.
De naam Mark Carson Adams zal de meeste van jullie weinig zeggen neem ik aan.
Toch was hij het die onder de naam "Duke" in 1995 een dikke danshit scoorde.

Uiteindelijk is er wel degelijk een grote naam verantwoordelijk voor dit succes, want het was niemand minder dan Norman Cook, oftewel Fatboy Slim, die de radio mix voor zijn rekening nam.

Daarna heeft niemand meer iets van Mark Carson Adams vernomen, behalve dat dat ene vrolijke liedje nog af en toe op de radio voorbij komt.

1443 Duke - So in Love with you

[1995 #aw12 #hp3]

BB Band: 6
Duke: 7,5

Sorry, vreselijk liedje. Altijd al gevonden, ik trek die stem gewoon niet

3

BB Band: 6,2
Duke: 6,6

wavanbuuren

7

er was een follow up "New beginning" die vond ik zelf leuker maar wel geflopt

pureshores schreef:
Er was een follow up "New beginning" die vond ik zelf leuker maar wel geflopt
Ik ken ook nog het nummer "Destiny" van Duke. Geen idee of ie voor of na "So in Love With You" kwam, want ik kan er online niks over terugvinden.

6,3

B.B. Band - Stille Willie : 8

Duke - So in Love with you : 3,5

Ik houd niet van vrolijke liedjes, uitzonderingen daargelaten.
Ik houd niet van nichterige kopstemmen, uitzonderingen daargelaten.

Dit is geen uitzondering.

3,5

wavanbuuren
7

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:26 uur

geplaatst: vandaag om 07:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.