Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
1
geplaatst: 9 september 2023, 21:49 uur
Zelden iemand zó slecht horen articuleren. Met de lyrics erbij lees ik dat ze eigenlijk maar twee onzinzinnetjes eindeloos herhaald. En die gozer brabbelt louter gibberish.
Toch wel aanstekelijk infantiel, catchy stompzinnig en sexy.
Deze zin uit wikipedia deed me wel even van mijn stoel lazeren: "In 1996 was Leila K de best verkopende vrouwelijke artieste van Europa."
Was de concurrentie dan zó beroerd?
4
Toch wel aanstekelijk infantiel, catchy stompzinnig en sexy.
Deze zin uit wikipedia deed me wel even van mijn stoel lazeren: "In 1996 was Leila K de best verkopende vrouwelijke artieste van Europa."
Was de concurrentie dan zó beroerd?4
0
wavanbuuren
geplaatst: 10 september 2023, 08:20 uur
We blijven vandaag in de jaren 90.
Of toch weer niet. Het nummer waar we naar gaan luisteren werd namelijk opgenomen begin jaren 80 maar werd in de studioversie nooit een hit.
De Dijk speelde in die periode menig feesttent plat en besloot daarom in 1990 met een Live album te komen. De opname van “Bloedend Hart” bereikte uiteindelijk in 1990 de Top-40
1476 De Dijk - Bloedend Hart (Live)
[1990 #aw5 #hp19]
Of toch weer niet. Het nummer waar we naar gaan luisteren werd namelijk opgenomen begin jaren 80 maar werd in de studioversie nooit een hit.
De Dijk speelde in die periode menig feesttent plat en besloot daarom in 1990 met een Live album te komen. De opname van “Bloedend Hart” bereikte uiteindelijk in 1990 de Top-40
1476 De Dijk - Bloedend Hart (Live)
[1990 #aw5 #hp19]
0
geplaatst: 10 september 2023, 10:19 uur
Ik vind de studioversie beter, die had zeker een punt hoger gescoord.
6,5
6,5
1
geplaatst: 10 september 2023, 11:09 uur
2
Ik kan niet naar De Dijk luisteren door de stem van Huub van der Lubbe, de naarste en negatiefste (mannelijke) stem van de hele popgeschiedenis. Bloedend hart is dan wel relatief een minder slechte compositie.
Ik kan niet naar De Dijk luisteren door de stem van Huub van der Lubbe, de naarste en negatiefste (mannelijke) stem van de hele popgeschiedenis. Bloedend hart is dan wel relatief een minder slechte compositie.
0
geplaatst: 10 september 2023, 12:20 uur
ranboy schreef:
2
Ik kan niet naar De Dijk luisteren door de stem van Huub van der Lubbe, de naarste en negatiefste (mannelijke) stem van de hele popgeschiedenis.
2
Ik kan niet naar De Dijk luisteren door de stem van Huub van der Lubbe, de naarste en negatiefste (mannelijke) stem van de hele popgeschiedenis.
Dat wordt weer een nachtje niet kunnen slapen voor Scorpion_21

1
geplaatst: 10 september 2023, 12:31 uur
ranboy schreef:
Daar verschillen de meningen dan toch duidelijk, want als er één zanger die kwalificatie toegedicht dient te krijgen dan is het die kraai van een Bob Dylan wel. Huub van der Lubbe heeft juist een fijne ietwat lijzige stem.Ik kan niet naar De Dijk luisteren door de stem van Huub van der Lubbe, de naarste en negatiefste (mannelijke) stem van de hele popgeschiedenis.
0
geplaatst: 10 september 2023, 12:37 uur
Idd de stem van Huub is wat De Dijk ook zo goed maakt. Overigens vind ik de studio versie nog wat beter!
2
geplaatst: 10 september 2023, 12:43 uur
Tsja, ik ken niemand die zo zeurderig, zielig, zeikerig, zanikend en zwelgend in zelfmedelijden zingt als Huub...
0
geplaatst: 10 september 2023, 14:36 uur
Prachtige alliteratie. Ik pik 'em even in, maar gebruik 'em dan voor Morrissey.
Bloedend Hart is een beetje het Beetje Verliefd van De Dijk, om in de sfeer van dit spelletje te blijven. Maar dan met betere/interessantere musici, dus wat extra punten.
6,7
Bloedend Hart is een beetje het Beetje Verliefd van De Dijk, om in de sfeer van dit spelletje te blijven. Maar dan met betere/interessantere musici, dus wat extra punten.
6,7
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.