MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
5,5

Ik hoor liever Huub dan de zanger van Van Dik Hout, daar krijg ik meer die Z syndromen van

Stijgende lijn

Chicago. 5,5
Leila K. 7,5
De Dijk. 8,5

Halvering

Leila K.: 8
De Dijk: 4

Leila K: 7,5

De Dijk: 2

wavanbuuren
Eens met de mesnen die de studio versie beter vinden. Al is het hele "Live" album voor de liefhebber zeer de moeite waard.

Niet verwacht dat er zoveel haters van Huub en De Dijk zouden zijn trouwens, maar dat mag hier gelukkig gewoon.

6,5

wavanbuuren
En dan is het tijd voor de maandagse wrap-up.
Laat ik eens beginnen met iedereen te bedanken voor het steeds weer bezoeken van dit topic. Met 22, 22 en 21 stemmers hebben we een leuke kern aan mensen die de boel hier steeds weer levend houden. Bedankt!

Jullie waren met name over de twee laatste platen opvallend wisseldnd. behalve een 10 kwam zo'n beetje alles wel voorbij.

Chicago 7,6545 en een 121ste plek
Leila K - 6,1954 en een 869ste plek
De Dijk - 5,7667 en een plek net buiten de top 1000

wavanbuuren
Deze week gaan we weer random per decennium.
En in de jaren 60 bracht ons dat in week 13 van 1968 naar plek 5

Daar staat een groepje wat met name in Duitsland ongekende populairiteit kende.
Bij ons hadden Dave Dee, Dozy, Beaky Mick & Tich ook een 9-tal hits, maar zoals zo vaak: Strubbelingen en mislukte solocarrieres deden de heren de das om.

Wij hebben eerder op "Zabadak" gestemd, maar dat viel niet bepaald in de smaak.
Doet de "Legend of Xanadu" het beter?

1477 Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich - The Legend of Xanadu

[1968 #aw11 #hp5]

wavanbuuren
Op zich best sympathiek, maar op een gegeven moment dacht ik dat het nummer bijna afgelopen was en zak ik op 1:23. Met andere woorden: 3:35 is een behoorlijk lange zit.

6

Geen topband maar wel een topsong (hun beste).

9

6,5

Voldoende dankzij het vrolijke trompetje.

Muziek heeft meer zweepslagen nodig.
Kiss' 'I was made for lovin' you', Devo's 'Whip It', Rawhide, Xanadu: allemaal leuk.

7,8

Leila K. - 8,6
De Dijk - 5,4
Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich - 4,5

wavanbuuren

wavanbuuren
Xanadu scoort bijna een vol punt hoger dan Zabadak. precies 6,7 gemiddeld en een plek rond de 600. ex aequo met "Pretty fly for a white guy"

15 stemmers deze keer dus er mogen er nog een paar bij.

wavanbuuren
De jaren 70 dobbelsteen eindigt in week 42 van 1976.
In dat jaar viel het kwartet Crsby, Stills, Nash & Young uiteen in twee duo's.

Op nummer 35 stond op dat moment het titelnummer van het enige album wat Stills & Young afleverden onder de naam "Stills-Young Band"

Het nummer schijnt een ode te zijn van Niel Young aan zijn eerste auto, een Buick Roadmaster, wat bizar genoeg eerst een lijkwagen was geweest.

1478 Stills-Young Band - Long May You Run

[1976 #aw8 #hp17]

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:25 uur

geplaatst: vandaag om 07:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.