Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 23 februari 2023, 22:17 uur
Ik erger me wat minder aan zijn uitspraak, maar ik vind zijn klankkleur simpelweg niet zo mooi én sowieso niet zo'n goede zanger. In de Nederlandstalige kleinkunst komt zijn timbre wel (veel) beter tot zijn recht.
Toch een 6,3, want het is het type hippieshit dat ik wel dig.
Toch een 6,3, want het is het type hippieshit dat ik wel dig.
1
geplaatst: 23 februari 2023, 23:48 uur
Dit is een profetische keuze, Shaky. Ik heb er met vandaag meegerekend zes gedaan en ik doe morgen een zevende en dan zitten de last seven days of this topic er voor mij weer op. Dan moet ik mijn aandacht weer zetten op andere zaken.
Maar ik beloof dat ik terugkeer om al die muzikale schepsels die wekelijks de hemelse top 40 gehaald hebben weer te beoordelen.
Tekstueel vind ik dit een heel vervelend liedje. God als omgekeerde schepper die alles weer wegmaakt onder het motto: hij zag dat het fout was. Ook muzikaal klinkt het erg kitscherig en glijerig. Ik ben ook bepaald geen grote liefhebber van de stem van Robert Long. Eens met EvilDrSmith met als aanvulling dat Robert maar één klankkleur heeft en die vind ik, zeker in dit soort liedjes, vloekend.
5
Maar ik beloof dat ik terugkeer om al die muzikale schepsels die wekelijks de hemelse top 40 gehaald hebben weer te beoordelen.
Tekstueel vind ik dit een heel vervelend liedje. God als omgekeerde schepper die alles weer wegmaakt onder het motto: hij zag dat het fout was. Ook muzikaal klinkt het erg kitscherig en glijerig. Ik ben ook bepaald geen grote liefhebber van de stem van Robert Long. Eens met EvilDrSmith met als aanvulling dat Robert maar één klankkleur heeft en die vind ik, zeker in dit soort liedjes, vloekend.
5
0
geplaatst: 24 februari 2023, 03:21 uur
Gloria - The Last Seven Days : 5,5
Robert Long in het Nederlands is geweldig, hier kom ik echt niet verder dan een hele magere voldoende.
Robert Long in het Nederlands is geweldig, hier kom ik echt niet verder dan een hele magere voldoende.
1
wavanbuuren
geplaatst: 24 februari 2023, 08:45 uur
Een vaag beeld van herkenning, maar me nooit gerealiseerd dat dit Robert Long was die eerst in het Engels zong in een bandje. Zonder dat het al te verheffend is wel leuk om af en toe weer eens iets op te steken.
6
6
0
geplaatst: 24 februari 2023, 16:36 uur
Marzipaintree schreef:
Dit is een profetische keuze. Ik heb er met vandaag meegerekend zes gedaan en ik doe morgen een zevende en dan zitten de last seven days of this topic er voor mij weer op. Dan moet ik mijn aandacht weer zetten op andere zaken.
Dit is een profetische keuze. Ik heb er met vandaag meegerekend zes gedaan en ik doe morgen een zevende en dan zitten de last seven days of this topic er voor mij weer op. Dan moet ik mijn aandacht weer zetten op andere zaken.
Nee joh, waarom? Gewoon lekker blijven meestemmen.
0
geplaatst: 24 februari 2023, 17:09 uur
The Last Seven Days komt tot 5,85 en daarmee staat de oude band van Robert Long op plek 874.
Zijn eerste single flopte, maar twee jaar later (in 1973) was het raak. Zijn tweede single werd een bescheiden hitje, maar groeide uit tot een klassieker. Je weet wel, dat liedje over die man achter een piano.
Het zou echter nog tot 1977 duren eer hij een écht beduidende hit te pakken had. Het album The Stranger leverde vier hitsongs op waaronder deze. Het nummer sloeg vrijwel meteen aan, alleen de Britten waren niet overtuigd. Daar zijn ze later nog op terug gekomen want in de UK haalde dit nummer in 1986 en 2010 de Chart.
1280. Billy Joel - She's Always a Woman
[1978, #aw10, #hp12]
Zijn eerste single flopte, maar twee jaar later (in 1973) was het raak. Zijn tweede single werd een bescheiden hitje, maar groeide uit tot een klassieker. Je weet wel, dat liedje over die man achter een piano.
Het zou echter nog tot 1977 duren eer hij een écht beduidende hit te pakken had. Het album The Stranger leverde vier hitsongs op waaronder deze. Het nummer sloeg vrijwel meteen aan, alleen de Britten waren niet overtuigd. Daar zijn ze later nog op terug gekomen want in de UK haalde dit nummer in 1986 en 2010 de Chart.
1280. Billy Joel - She's Always a Woman
[1978, #aw10, #hp12]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.