Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 22 februari 2023, 17:06 uur
6,70 voor Babooshka. Kate Bush staat daarmee op plek 528.
Deze dame uit Philadelphia scoorde 2 hits in Nederland. Haar eerste hit single kwam hier niet verder dan plek 34 (maar was internationaal veruit haar grootste hit en werd haar signature song), en haar tweede hit in Nederland deed het ietsjes beter met een 29e plek (en die deed het internationaal dan weer vele malen slechter).
Wij gaan luisteren naar de song die bij ons het beste scoorde in de hitlijst. In de US wist ze hiermee de eerste plek in de Dance chart te bereiken. Ze dankt het succes van deze song overigens vooral aan Vanilla Ice. Deze song werd namelijk gebruikte in 'zijn' film Cool as Ice (1991) waarna de song veel aandacht kreeg.
1278. Lonnie Gordon - Gonna Catch You
[1991, #aw4, #hp29]
Deze dame uit Philadelphia scoorde 2 hits in Nederland. Haar eerste hit single kwam hier niet verder dan plek 34 (maar was internationaal veruit haar grootste hit en werd haar signature song), en haar tweede hit in Nederland deed het ietsjes beter met een 29e plek (en die deed het internationaal dan weer vele malen slechter).
Wij gaan luisteren naar de song die bij ons het beste scoorde in de hitlijst. In de US wist ze hiermee de eerste plek in de Dance chart te bereiken. Ze dankt het succes van deze song overigens vooral aan Vanilla Ice. Deze song werd namelijk gebruikte in 'zijn' film Cool as Ice (1991) waarna de song veel aandacht kreeg.
1278. Lonnie Gordon - Gonna Catch You
[1991, #aw4, #hp29]
0
geplaatst: 22 februari 2023, 17:09 uur
De kaskraker Cool as Ice?
Maar goed, dit blijft wel een lekker nummer. In mijn beleving was dit wel een grotere hit.
7,5
Maar goed, dit blijft wel een lekker nummer. In mijn beleving was dit wel een grotere hit.
7,5
0
geplaatst: 22 februari 2023, 21:10 uur
Ik zag de titel en ik dacht dat het om dit nummer ging. Nouja, het is in ieder geval ongeveer uit dezelfde tijd.
De eerste 20 seconden waren wel lekker.
4,5
De eerste 20 seconden waren wel lekker.
4,5
0
geplaatst: 23 februari 2023, 06:29 uur
0
geplaatst: 23 februari 2023, 17:16 uur
5,68 voor Gonna Catch You. Lonnie Gordon vangt daar de 921e plek mee.
In 1966 werd er in Utrecht een band opgericht met Robert Long als zanger. De eerste drie jaar van hun bestaan noemden zij zich Gloria om zich daarna vanaf eind 1969 Unit Gloria te noemen.
Zo rond 1971 had Long er genoeg van en besloot hij zich op een solocarrière te richten waarbij hij voornamelijk in het Nederlands zong.
Wij gaan terug naar zijn tijd bij zijn band waarbij hij nog in het Engels zong.
1279. Gloria - The Last Seven Days
[1969, #aw10, #hp5]
In 1966 werd er in Utrecht een band opgericht met Robert Long als zanger. De eerste drie jaar van hun bestaan noemden zij zich Gloria om zich daarna vanaf eind 1969 Unit Gloria te noemen.
Zo rond 1971 had Long er genoeg van en besloot hij zich op een solocarrière te richten waarbij hij voornamelijk in het Nederlands zong.
Wij gaan terug naar zijn tijd bij zijn band waarbij hij nog in het Engels zong.
1279. Gloria - The Last Seven Days
[1969, #aw10, #hp5]
0
geplaatst: 23 februari 2023, 18:18 uur
Muzikaal prima, maar die uitspraak. Kan er niet los van komen. Goed dat hij solo verder is gegaan in het Nederlands. Alhoewel me dat ook (bijna) nooit heeft kunnen bekoren.
4,5
4,5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.