Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 24 februari 2023, 20:13 uur
Een van de weinige Billy Joel songs die ik wel kan waarderen.
7,5
7,5
1
geplaatst: 24 februari 2023, 23:18 uur
Shaky schreef:
Nee joh, waarom? Gewoon lekker blijven meestemmen.
Mijn afwezigheid ligt zeker niet aan dit leuke topic. Ik heb volgende week zaterdag een muziekavond over Rusland/Oekraine waarin ik piano ga spelen. Stel je er niet teveel bij voor want hier is meer publiek en ik ben bij lange niet zo goed als Billy Joel, dat is echt een piano man. Maar ik ga iets met opus 107 no. 7 van Beethoven doen. Dus ik moet de komende week elke avond meters maken met oefenen.Nee joh, waarom? Gewoon lekker blijven meestemmen.
Billy doet ook vaak een stuk van Beethoven en dat vloeit dan over in …..
Tekstueel gaat "Always a woman" over zijn vrouw die ook zijn manager was. Een stoere en gewiekste onderhandelaarster die "met haar ogen kon verwonden" en "stelen als een dief". Vanwege haar harde stijl dachten veel zakelijke tegenstanders dat ze een kerel was, maar voor Billy Joel was ze altijd een vrouw.
Uiteindelijk kwam hij in een harde echtscheiding met haar en toen werd Billy haar zakelijke tegenstander.
Qua pianoballade vind ik het een lekker nummer met na twintig seconden die mooie vlotte gebroken akkoorden. Akkoorden volgens Billy o.a. gebaseerd op If you could read my mind van Gordon Lightfoot.
Dat is de mooiste plaat die ik ken van een op hande zijnde echtscheiding. Een absolute schande dat die parel de top 40 niet gehaald heeft en bleef steken in de tipparade! Die zou anders hier van mij een 10 gehaald hebben.
Billy krijgt een:
7,5
0
geplaatst: 25 februari 2023, 17:06 uur
She's Always a Woman haalt onze top 250. Met 7,22 staat Billy Joel op plek 248.
Een maand geleden deden we een weekendje duo's uit de 80s. Laten we dit weekend voor dit soort samenwerkingen uit de 60s gaan.
Deze dame bracht 10 singles uit in haar carrière, slechts één daarvan deed het beter dan de 50e plek in de hitlijst en dat was haar samenwerking met een man die vóór dit duet al 13x een 40e positie of beter bereikt had in de US Chart.
1281. Marvin Gaye & Kim Weston - It Takes Two
[1967, #aw10, #hp15]
Een maand geleden deden we een weekendje duo's uit de 80s. Laten we dit weekend voor dit soort samenwerkingen uit de 60s gaan.
Deze dame bracht 10 singles uit in haar carrière, slechts één daarvan deed het beter dan de 50e plek in de hitlijst en dat was haar samenwerking met een man die vóór dit duet al 13x een 40e positie of beter bereikt had in de US Chart.
1281. Marvin Gaye & Kim Weston - It Takes Two
[1967, #aw10, #hp15]
0
geplaatst: 25 februari 2023, 17:43 uur
Marvin maakte zijn mooiste duetnummers met Tammi Terrell, maar deze mag er ook wel zijn.
7,5
7,5
0
geplaatst: 25 februari 2023, 17:49 uur
7,0
Billy Joel - She's Always a Woman 6,0
(beetje saai nummer binnen zijn oeuvre)
Billy Joel - She's Always a Woman 6,0
(beetje saai nummer binnen zijn oeuvre)
0
geplaatst: 26 februari 2023, 03:31 uur
Billy Joel - She's Always a Woman : 7,5
Marvin Gaye & Kim Weston - It Takes Two : 7,5
Marvin Gaye & Kim Weston - It Takes Two : 7,5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.