MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Belfast 6

Sjakie Schram - Glaasje op... Laat je Rijden : 6

Boney M. - Belfast : 6,5

wavanbuuren
De Tweede Boney M. scoort weliswaar niet zo goed als Ma Baker, maar we kunnen wel voorzichtig stellen dat de tijd best ,mild geweest is voor Boney M. Destijds zou het ongetwijfeld afgebrand zijn op een website zoals de onze (los van het feit dat we toen nog geen internet hadden).

19 stemmers, 6,2342 gemiddeld en een plek in de middenmoot.

wavanbuuren
We hobbelen de jaren 80 in en komen terecht in week 11 van 1983. Daar stond op plek 30 een nummer dat op zijn retour was, maar wel gewoon drie weken op nummer 1 heeft gestaan.
Het intro met de helicopter was iconisch en ik kan met nog heel goed herinneren dat ik als 10 jarige voor de tv gebiologeerd naar de clip zat te kijken. En eigenlijk is het daarna nooit meer verdwenen uit de lijst met nummers waar ik een enorm zwak voor heb.
Jullie snappen dat de dobbeslstenen me goed gezind waren vandaag. Zijn jullie ook zo enthousiast over deze ware klassieker?

1486 Billy Joel - Goodnight Saigon

[1983 #aw11 #hp1]

wavanbuuren
Voor mij maar 1 score mogelijk.

10

Wellicht zijn beste

9,5

Heeft me eigenlijk nooit veel gedaan, moet ik bekennen. Zonder dat ik het echt slecht vind natuurlijk.

6,5

6,5

wat me homie hierboven zegt

9.2 Een van de mooiste van Billy!

Ja, ik ook. Bijna dan.
9,5

6,9, dat ge aiaiai is irritant, verder een redelijk sterk nummer!

Juul1998B schreef:
6,9, dat ge aiaiai is irritant, verder een redelijk sterk nummer!
Dat vind ik juist een leuk/grimmig-klinkend detail van het nummer en krijgt bij mij daardoor een extra plusje.

goodnight 4

Billy Joel - Goodnight Saigon : 9

6,5

Prima nummer, maar zou het niet uit mezelf opzetten. In tegenstelling tot veel andere, absoluut betere, nummers van deze muzikale evenknie van Elton John.

Ik kan Billy Joel best goed hebben, maar dit vind ik toch wel een draakje. Pathetisch gejammer.

5,0

Sjaak 5,5
Boney M. 5
Billy Joel 7,5 - liever dit dan (weer) die Piano Man

Volledig eens met Edgar18. Ik vind hem deze Vietnam-pathos nooit passen op een of andere manier. Ik vind bijna al zijn singles beter. Behalve Uptown Girl natuurlijk, die is nog vervelender.

4

6 zie Tuur

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:14 uur

geplaatst: vandaag om 20:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.