MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
wavanbuuren
Niet minder dan 24 stemmers vandaag en gisteren, dus daar ben ik enorm blij mee.
Dat Billy niet verder komt dan 7,3479 en een plek rond plek 250 is jullie al lang vergeven. Zo gaat dat in een democratie.

wavanbuuren
De loting brengt ons vandaag naar het een na laatste hitje van de Bee Gees.

1487 Bee Gees Alone

[1997 #aw6 #hp35]

Billy Joel 7,2 (alleen in Nederland een hit toch?)

Bee Gees 6,3

Billy Joel: 8

Bee Gees: 5

wavanbuuren
johan de witt schreef:

Bee Gees 6,3

Klopt inderdaad. Dat zijn toch altijd bijzondere fenomenen.....

Love the Bee Gees, echter niet zo wild van deze.

6

Max Graham vs Yes - 7,8
Peter Schilling - 8,8
Kelly Clarkson - 6,7
Sjakie - 4,3
Boney M - 6,2
Billy Joel - 6,4
Bee Gees - 5,9

Matig rijtje, Major Tom schiet er dik bovenuit, wat een heerlijke kraekert blijft dat toch!

wavanbuuren

johan de witt schreef:

Goodnight Saigon werd in de VS niet als single uitgebracht (of geboycot) vanwege de tekst. Ook in België werd het een nr.1-hit (en wellicht in diverse Europese landen).

Volgens wiki in de US tot 59 en UK tot 29.
Bijzonder klein hitje dus tov zijn andere bekende nummers.

Terwijl het hier zijn grootste hit is geweest waarschijnlijk.
Blijft opmerkelijk voor zo’n song.

6

't is oké

Bee Gees - Alone : 6,5

wavanbuuren
6

wavanbuuren
6,2375 gemiddeld voor de familie Gibb na 16 stemmen.
Een plekje in de grijze middenmoot.

wavanbuuren
Er zat een vergissing in de telling dus vandaag is de echte nummer 1487. Ik verheug me nu al op de Recap na dit setje van 100 nummers. Als nummer 1500 heb ik besloten om de roze olifant in de kamer te benoemen.

Maar eerst gaan we naar een groepje dat slechts 1 marginale hit scoorde in de 00's.
Deze Australische band staat bekend om zijn extravagante uitdossingen en overmatig schminck gebruik.
Naast het hitje van vandaag zijn ze vooral bekend bij insiders om hun bijdragen voor Fifa 14 en Fifa 17.

1487 Empire of the Sun - Walking on a Dream

[2009 #aw4 #hp30]

Marginale hit, pardon? "We Are The People" was geen hit in NL? Dat verrast me. Ze deden het bij ons ook in De Afrekening van StuBru niet slecht. Ook "Alive". Elders was het in ieder geval geen one hit wonder.

8.5

wavanbuuren
esteban schreef:
Marginale hit, pardon? "We Are The People" was geen hit in NL? Dat verrast me. Ze deden het bij ons ook in De Afrekening van StuBru niet slecht. Ook "Alive". Elders was het in ieder geval geen one hit wonder.

8.5

Het spijt me waarde esteban. We hanteren hier de norm van de Nederlandsche top40
Volgens die norm is 1 notering met als hoogste positie 30 toch echt wel marginaal.
Dat dat niet past bij jouw versie van smaak is alleen maar te prijzen, maar kan ik helaas niet meenemen als neutrale spelleider

wavanbuuren schreef:
(quote)

Het spijt me waarde esteban. We hanteren hier de norm van de Nederlandsche top40
Volgens die norm is 1 notering met als hoogste positie 30 toch echt wel maginaal.
Dat dat niet past bij jouw versie van smaak is alleen maar te prijzen, maar kan ik helaas niet meenemen als neutrale spelleider

Gelukkig wist men elders wel beter.

Bee G 6,2

Empire 4

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:20 uur

geplaatst: vandaag om 18:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.