MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

Ik luister liever naar Canned Heat dan naar Canned Heat.
6,5

EvilDrSmith schreef:
Ik luister liever naar Canned Heat dan naar Canned Heat.

Eens.

4

7

Prima nummer, maar de echt goede jaren van Jamiroquai lagen alweer even achter hen.

wavanbuuren
Excuus mensen, mijn dag liep anders dan gepland. Toch vandaag nog een nummertje, dan stemmen we morgen gewoon door.

1510 Killing Joke - Love Like Blood

[1985 #aw9 #hp8]

8,5

Opposites - (big) 2
* wat een troep
Motions. 6,5
Jamiroquai 6,5
** beiden aardig, maar niet meer dan dat
Killing Joke. 10
* classic. Punt

Ik ben groot liefhebber van Killing Joke van hun albums uit de 21e eeuw - een van de weinige bands die in hun tweede jeugd nóg beter zijn dan in hun eerste - maar dit is natuurlijk ook geweldig. Al vond ik het destijds als 12-jarig pubertje geen drol aan.

9

wavanbuuren
The Motions scoren 7,1911 na 17 stemmen en pakken daarmee de 324ste plek.
jamiroquai - 6,7615 na 26 stemmen en een plek in de top-600
Killing Joke is met 8,06 op weg naar een plek in de top-50 maar die laat ik vanwege het late posten nog even staan tot morgen.

wavanbuuren
Vandaag weer een volledig willekeurig nummer. En de dobbelstenen zijn behoorlijk Hollandsch gezind de laatste weken mag ik wel zeggen.

En veel volkser dan vandaag gaat het niet worden. Want de Havenzangers hebben 30 jaar lang menig feesttent in de polder plat gespeeld. De alcoholconsuptie was tijdens die gelegenheden goed op peil kan ik jullie als jongen uit de polder uit ervaring mededelen.

Alle meligheid ten top hebben ze toch gewoon 14 Top-40 noteringen op hun naam staan.

Het nummer van vandaag mag gerust tot de klassiekers van de volkszangelarij worden genoemd.

1511 De Havenzangers - Als de Klok van Arnemuiden

[1977 #aw4 #hp22]

wavanbuuren
p.s. blijf ook nog even op Killing Joke stemmen a.u.b.

wavanbuuren
Veel oubolliger dan dit wordt het niet.

2,5

2,5

Wat wavanbuuren zegt

Killing Joke: 8.8
De Havenzangers: 4

Killing Joke: 8
De Havenzangers: 3

Oubollig idd. Bizar in retrospectief dat dit een hit was in het jaar dat de punk en disco hun hoogtij kenden...

3,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:49 uur

geplaatst: vandaag om 13:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.