Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
2
geplaatst: 16 oktober 2023, 15:46 uur
In 1977 waren er natuurlijk ook opa's en oma's van punkers en discodansers die graag wilden zwierezwaaien op sufkutterige heuteldreutelmuziek van de TROS. Bij dit liedje ruik ik de zilte snor van Chiel M.
2,5
2,5
0
geplaatst: 16 oktober 2023, 17:21 uur
Killing Joke 9,5
De Havenzangers 5
Uit nostalgische overwegingen toch nog een 5, mooie tijden beleefd bij opa en oma in de jaren 70/80. En dan op verjaardagen altijd dit soort muziek op de achtergrond
De Havenzangers 5
Uit nostalgische overwegingen toch nog een 5, mooie tijden beleefd bij opa en oma in de jaren 70/80. En dan op verjaardagen altijd dit soort muziek op de achtergrond
0
geplaatst: 16 oktober 2023, 17:31 uur
Titmeister schreef:
Bizar in retrospectief dat dit een hit was in het jaar dat de punk en disco hun hoogtij kenden...
Bizar? Hoezo? Lijkt me niet, maar goed jij was toen ook nog niet geboren, dus je weet niet beter Bizar in retrospectief dat dit een hit was in het jaar dat de punk en disco hun hoogtij kenden...

Uitersten zijn van alle tijden. Hele volksstammen waren hier dol op. Velen van de generatie van mijn opa. Op het platteland dan in ieder geval. Je hoorde niet anders. Alleen dat waren niet echt plaatjeskopers, dus in die zin toch wel knap dat dit scoorde in de top 40.
0
geplaatst: 16 oktober 2023, 18:58 uur
Poeha schreef:

Uitersten zijn van alle tijden. Hele volksstammen waren hier dol op. Velen van de generatie van mijn opa. Op het platteland dan in ieder geval. Je hoorde niet anders. Alleen dat waren niet echt plaatjeskopers, dus in die zin toch wel knap dat dit scoorde in de top 40.
(quote)
Bizar? Hoezo? Lijkt me niet, maar goed jij was toen ook nog niet geboren, dus je weet niet beter 
Ja ik snap dat hele volksstammen naar deze muziek luisterden. Vind het contrast tussen eerder genoemde stijlen en dit gewoon groot. Ik bedoel, ik denk dat de senioren van nu ook niet naar Tate McRae en Doja Cat luisteren, maar ik heb het gevoel dat de hedendaagse hitlijsten minder hun smaak representeren.
0
geplaatst: 16 oktober 2023, 21:52 uur
Qua generatie zit ik tussen de liefhebbers van de Havenzangers en de zojuist genoemde hippe dooie kat.
Doe mij dan maar een feestje: 5,5
Doe mij dan maar een feestje: 5,5
0
geplaatst: 16 oktober 2023, 23:28 uur
In de jaren '70 kon je van alles in de top-40 verwachten, van hardrock als Deep Purple en AC/DC tot de meest oubollige hoempapaschlagers. Dat is nu niet meer mogelijk, de top-40 is meer eenheidsworst geworden.
0
geplaatst: 17 oktober 2023, 00:30 uur
Jamiroquai - Canned Heat : 5
Killing Joke - Love Like Blood : 5,5
De Havenzangers - Als de Klok van Arnemuiden : 7 (origineel van Max van Praag is beter)
Killing Joke - Love Like Blood : 5,5
De Havenzangers - Als de Klok van Arnemuiden : 7 (origineel van Max van Praag is beter)
0
wavanbuuren
geplaatst: 17 oktober 2023, 08:29 uur
De Havenzangers scoren "volgens verwachting". 4,1071 na 14 stemmen.
Een plekje bij de onderste 100 van ons klassement.
Dat wordt dan weer gecompenseerd door Killing Joke.
8,085 na 20 stemmers. Daar mee nemen ze de 39ste plek over van Jumping Jack Flash.
Een plekje bij de onderste 100 van ons klassement.
Dat wordt dan weer gecompenseerd door Killing Joke.
8,085 na 20 stemmers. Daar mee nemen ze de 39ste plek over van Jumping Jack Flash.
0
wavanbuuren
geplaatst: 17 oktober 2023, 08:35 uur
Vandaag komen we terecht in week 4 van 1980 (al is de plaat in 1979 uitgekomen) .
Daar stond op de 7e plek Ellen Foley.
Dit is de tweede keer van in totaal drie top 40 hits dat we haar tegen komen in onze lijst.
En dan tellen we "Paradise by the Dashboardlight" niet mee.
1512 Ellen Foley - What's a Matter Baby
[1979 #aw10 #hp7]
Daar stond op de 7e plek Ellen Foley.
Dit is de tweede keer van in totaal drie top 40 hits dat we haar tegen komen in onze lijst.
En dan tellen we "Paradise by the Dashboardlight" niet mee.
1512 Ellen Foley - What's a Matter Baby
[1979 #aw10 #hp7]
0
geplaatst: 17 oktober 2023, 11:53 uur
Goede zangeres, nummer is een beetje middle of the road, maar toch wel prettig.
6,8
6,8
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.