MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
1512 Ellen Foley - What's a Matter Baby: 5
1511 De Havenzangers - Als de Klok van Arnemuiden: 5
1510 Killing Joke - Love Like Blood: 8,5

wavanbuuren
Een uizonderlijk lage standaardeviatie deze keer. 19 stemmers en een 7,0684 ge,middeld voor Ellen.
En wat zijn we toch lekker consequent, want "We belong to the Night" staat op 7,05
Deze komt net 12 plaatsjes hoger op 421

wavanbuuren
Het leuke van dobbelen vind ik dat je platen tegen komt waar je al een eeuwigheid niet aan hebt gedacht, laat staan gehoord.

in 1971 werkte Gavin Bryars aan een film over het ruige straatleven in Londen.
De geluidsopnamen die niet in de film werden gebruikt nam hij mee naar huis en daar werd hij gegrepen door een zwerver die het religieuze lied "Jesus Blood never failed me Yet" mompelt.
Het wrange is dat de zwerver al overleden was voordat Bryars het nummer klaar had.

Er zijn door de jaren heen vele bewerkingen van het nummer opgenomen en gebruikt in allerlei films, docimentaires en zelfs balletvoorstellingen.
In 1993 werd een versie van maarliefst 74 minuten opgenomen met Tom Waits en de cut daarvan kwam in 1993 wonder boven wonder in de Top-40.

1513 Gavin Bryars with Tom Waits - Jesus Blood Never Failed Me Yet

[1993 #aw6 #hp16]

Behoorlijk atypische top 40-hit, zeker voor die periode.

7,5

Ellen Foley - 6

We kunnen dus wel 18.000 jaar wachten dat een nummer als dit een hit wordt...
Want atypisch zeker, heel fijn!
7,5

wavanbuuren
EvilDrSmith schreef:
We kunnen dus wel 18.000 jaar wachten dat een nummer als dit een hit wordt...
Want atypisch zeker, heel fijn!
7,5

Excuus, dikke vingers aangepast.

6.9

Killing Joke - Love Like Blood: 10

8,5

Zeer ontroerend

Vind ik ook.

8,5

Nooit van gehoord. Best bijzonder. Best wel goed ook.

7,5

Dit kende ik niet. Ik heb er wat dubbele gevoelens bij, eerlijk gezegd.
Toch een
7

wavanbuuren
Altijd leuk om weer twee users iets voor te kunnen schotelen wat ze nog niet kenden.
Jesus' bloed faalt onze vrome borsten blijkbaar niet want na 22 beoordelen scoort de betreurde dakloze een keurige 7,0795 en een plek binnen de top 500.
Had hij het maar mee mogen maken.

wavanbuuren
Verder met de grillen van de kansgenerator.
Die komt deze keer terecht in 2002.

Een jaar eerder had John de Mol weer eens een van zijn concepten bedacht: Starmaker.
Daar kon het campingpubliek van SBS6 actief invloed uitoefenen op de samenstelling van de nieuwste popsensatie. Twee maanden later was K-otic geboren.

Zoals zo vaak was het begin redelijk veelbelovend, maar twee jaar en 5 Top-40 hits later was de koek op en ging de groep weer uit elkaar. Van de leden heeft Sita Vermeulen een redelijk succesvolle carriere gehad, de rest verdween vrij snel in de vergetelheid.

Wij luisteren naar de 4e van 5 noteringen in de vaderlandse lijst, Sita was toen al vertrokken.

1514 K-otic - Falling

[2002 #aw9 #hp7]

Jesus Blood Never Failed Me Yet: 5,5

wavanbuuren
In de basis is het niet eens een heel verkeerd nummer, maar het komt heel geforceerd en clichématig over. Sterker nog: Het irriteert me een beetje.
Alsof je alle losse ingredienten apart krijgt opgediend in plaats van dat er een lekker gerecht van is gemaakt. Dat geldt zeker ook voor de videoclip.

4,5

4

Inderdaad clichématig net als vele rock begin jaren '00.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:20 uur

geplaatst: vandaag om 10:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.