MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Hoge cijfers hier.

Voor mij is dit riffje de Eurodance van de rock

5,2

Niks mis met eurodance.

8,3

Wel een beetje uitgemolken dit, maar toch nog steeds een

9

7.9

White Stripes - Seven Nation Army : 8

Altijd een BLOED-irritant nummer gevonden dit.

3

wavanbuuren
Het was op meerdere vlakken een vruchtbaar weekend.

Zo scoort jennifer Lopez met 29 stemmers een absoluut record sinds mijn aantreden.
Met een 6,5034 levert dat een plek op vrijwel in het midden van de lijst

Dat Joe het goed zou doen is niet persé een verrassing voor me.
Maar dat ie met precies 8,2 gemiddeld de 24ste plek zou overnemen van Nina Simone had ik dan weer niet direct verwacht. Bovendien zag ik wat verkapte aanmoedigingen, dus ik zal Joe op de schaduwlijst zetten voor het volgende setje van 100.

En ook de White stripes doen goeie zaken, twee harde afstraffingen ten spijt.
7,5603 gemiddels na 23 stermmen en een plek bij de beste tweehonderd.

wavanbuuren
En jullie hadden het over Eurodance.
Een genre wat ook wel weer een keertje aandacht verdient in ons onvolprezen topic.

En wie Eurodance zegt, komt natuurlijk al snel in Duitsland terecht, in dit geval bij La Bouche.
En dan zijn de invloedssferen van de legendarische Frank Farian natuurlijk ook nooit ver weg. Na het uiteenspatten van de Milli Vanilli droom dook Farian in 1994 op in Frankfurt. Hoewel Producers Amir Saraf en Ullie Brenner verantwoordelijk verantwoordelijk waren voor La Bouche, had Farian een dikke vinger in de pap als medeproducer en medecomponist van de tracks.

Zangeres Melanie Thornton en rapper Lane McCray waren overigens zo Amerikaans als maar zijn kan.
De betreurde Melanie Thornton mag ik wel zeggen, want kort nadat ze La Bouche verliet kwam ze om het leven bij een vliegtuigongeluk in Zürich. Weer vlak daarna gaf La Bouche er de brui aan.

Vandaag pakken ook van La Bouche het cliché nummer.
Morgen zal ik eens kijken of ik weer wat obscuurders kan opduiken.
Be My lover kwam in 1995 tot de tweede plek.
Van de bovenste positie afgehouden door Technohead met "I Wanna Be a Hippy"
En kort voor DJ Paul Elstak met "Luv U More"
Hoe bedoel je een tijdsbeeld

1518 La Bouche - Be My Lover

[1995 #aw13 #hp2]

8

Heerlijk nummer, alleen het verplichte rapstukje is hier toch wel echt behoorlijk matig en had niet gehoeven

4.5

Joe Jackson: 5,5
Nooit een hele geweldige artiest gevonden.

White Stripes: 8
Een goeie riff is een goeie riff.

La Bouche: 9,5
Lievelingseurodancenummer van mijn vrouw. En wie ben ik om dat tegen te spreken.

weer een

3...

Voor mij te clichématig, uitmelken van de eurohouse die toen op zijn retour was.

4,5

Een punt per woord in de titel : 3

Regel geldt overigens o.a. niet voor de megahits van Meatloaf en Bryan Adams in diezelfde jaren 90 ..

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:19 uur

geplaatst: vandaag om 10:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.