MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

La Bouche - Be My Lover : 4

Titmeister schreef:
Niks mis met eurodance.

Nou, als ik in algemene zin toch iets moet noemen:

Arrie schreef:
het verplichte rapstukje is hier toch wel echt behoorlijk matig en had niet gehoeven

Desondanks een fijn nummer idd:

8,3

wavanbuuren
Dat het hier zo alle kanten op zou schieten had ik dan weer wat minder verwacht. Gelukkig wel weer ruim boven de 20 stemmers. En zoals het meestal gaat: Rijp en groen door elkaar komt ergens in het midden bij elkaar. 6,2682 en een plek rond de 870.

wavanbuuren
Vandaag zoals beloofd een minder alledaags nummer. Al zullen de fans van Gerard Ekdom de plaat een stuk vaker hebben gehoord.

De Australische regisseur Mark Anthony Luhrmann was beter bekend onder zijn bijnaam "Baz"
Met de blockbusters "Romeo + juliet" "Moulin Rouge" en recent nog "Elvis" werkte Baz met grote sterren als Kidman, Jackman, Hanks en di Caprio.

In 1999 waagde Baz een uitstapje richting de muziek. En wel met een techniek die bekend staat onder de naam "Parlando": Gesproken woord met een meestal melacholisch stukje muziek op de achtergrond.
En verrassend genoeg bereikte hij nog de top-40 ook.

1519 Baz Luhrmann - Everybody's Free (to Wear Sunscreen)

[1999 #aw6 #hp29]

6,2
heb hem overigens via veel MTV airplay gehoord, niet via de radio

5

Het heeft wel iets maar dat is het ook wel.

strontirritant 1.5

Joe Jackson - 8
The White Stripes - 7
La Bouche - 9
Baz Luhrmann - 6

wavanbuuren

Arrie schreef:

Heerlijk nummer, alleen het verplichte rapstukje is hier toch wel echt behoorlijk matig en had niet gehoeven

Oneensch, het rapstuk is net kapot geniaal vind ik, wat praat jij?

8

Floss....

Wat een lage cijfers! Ik heb deze altijd wel leuk gevonden. Komt zo nu en dan nog voorbij in mijn zomerplaylist.

7,5

Baz Luhrmann - Everybody's Free (to Wear Sunscreen) : 3,5

7,5

Die zangeres hoor ik voor het eerst denk ik, zit niet in de versie die ze op de radio draaien.

5

Wel apart, maar niks bijzonders. En inderdaad hoorde ik die dame nu ook voor het eerst..

wavanbuuren
6.7

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:41 uur

geplaatst: vandaag om 08:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.