Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
1
geplaatst: 27 oktober 2023, 22:21 uur
Ik weet nog goed waar ik was op het moment dat ik hoorde dat Avicii was overleden.
Ik stond op de band Igorrr te wachten op het Roadburn (metal)festival toen er om mij heen wat geroezemoes ontstond omdat er pushberichten binnenkwamen over zijn overlijden. Ik mengde me in een gesprek, maar bleef toch een beetje op de vlakte, want: "Avicii, eh... nou, vaag wel eens van gehoord, maar is dat zó bijzonder dan dat hij is overleden?"
Enfin, dat bleek dus inderdaad wel een dingetje.
Ja, de schizofrenie komt ook nu weer op bezoek onder mijn schedel, want de eerste minuut vind ik erg fraai. Erg goede zangeres (beetje Adele-achtig: ene Audra Mae lees ik) en spannende opbouw. Goh, verrassend, had ik niet verwacht! Maar ja, dan komt weer die platte beat erin en zakt/kakt de spanning van het nummer als een plumpudding in elkaar. De zangeres houdt het evenwel nog een beetje staande: ik ga daar eens achteraan, veel interessanter dan die hele Avicii.
Oja, voor degene die nu denken: wie of wat is Igorrr? Nou, dat is dit en pas écht schizofrene gekte te noemen: Cheval en Tout Petit Moineau
6,5
Ik stond op de band Igorrr te wachten op het Roadburn (metal)festival toen er om mij heen wat geroezemoes ontstond omdat er pushberichten binnenkwamen over zijn overlijden. Ik mengde me in een gesprek, maar bleef toch een beetje op de vlakte, want: "Avicii, eh... nou, vaag wel eens van gehoord, maar is dat zó bijzonder dan dat hij is overleden?"
Enfin, dat bleek dus inderdaad wel een dingetje.
Ja, de schizofrenie komt ook nu weer op bezoek onder mijn schedel, want de eerste minuut vind ik erg fraai. Erg goede zangeres (beetje Adele-achtig: ene Audra Mae lees ik) en spannende opbouw. Goh, verrassend, had ik niet verwacht! Maar ja, dan komt weer die platte beat erin en zakt/kakt de spanning van het nummer als een plumpudding in elkaar. De zangeres houdt het evenwel nog een beetje staande: ik ga daar eens achteraan, veel interessanter dan die hele Avicii.
Oja, voor degene die nu denken: wie of wat is Igorrr? Nou, dat is dit en pas écht schizofrene gekte te noemen: Cheval en Tout Petit Moineau
6,5
0
wavanbuuren
geplaatst: 28 oktober 2023, 08:38 uur
Als we onszelf als top 40 spelletje serieus willen nemen moeten we er af en toe aan geloven: de huidige nummer 1, wat vinden we er van?
1523 Tate McRae - Greedy
[2023 #aw6 #hp2]
1523 Tate McRae - Greedy
[2023 #aw6 #hp2]
1
geplaatst: 28 oktober 2023, 09:50 uur
Ha fijn, ik kan me eindelijk weer eens hartgrondig ergeren, want mozeskriebel: wat een bloedirritante kutstem(bewerking) in een volstrekt nietszeggende opeenstapeling van lege geluidsgolven. Dit is de Top 40-troep die mijn mening over de Top 40 (van dit millennium) perfect bevestigt. Nummer 1...go figure.
2
2
0
geplaatst: 28 oktober 2023, 10:57 uur
Saai, kleurloos en totaal onorigineel. Als dit de huidige nr.1 is moet het wel erg slecht gesteld zijn met de huidige top-40.
3
3
0
geplaatst: 28 oktober 2023, 11:09 uur
Wel zwaar aangezet die dikke onvoldoendes hier. Als Madonna dit had gemaakt (en dat had zomaar gekund) dan waren de waarderingen hoger uitgevallen.
6
6
0
geplaatst: 28 oktober 2023, 11:12 uur
3,5 zo schel dat t pijn doet, ook voor de madonna versie had ik een 3,5 over gehad
0
geplaatst: 28 oktober 2023, 16:47 uur
FrodoK schreef:
Treurig. Vooral voor het arme meisje zelf...
Treurig. Vooral voor het arme meisje zelf...
Denk dat ze er niet zo veel problemen mee heeft

0
geplaatst: 29 oktober 2023, 00:24 uur
7
Fijne stem juist, zal wel aan mij liggen
Ook gewoon een heel pakkend liedje, prima geproduceerd. Ik zie niet wat er mis mee is
Fijne stem juist, zal wel aan mij liggen
Ook gewoon een heel pakkend liedje, prima geproduceerd. Ik zie niet wat er mis mee is
0
wavanbuuren
geplaatst: 29 oktober 2023, 08:57 uur
Er is op deze site redelijke consensus dat hoewel Coldplay de absolute megastatus bereikte, het artistiek na de eerste paar albums niet beter is geworden. Persoonlijk vind ik “parachutes” nog steeds een van de beste albums allertijden. Sterker nog: het eerste nummer van de eerste plaat vind ik hun allerbeste nummer, maar die kwam nooit verder dan de tipparade.
Weer zo’n geheugendingetje: ik had absoluut niet gedacht dat er uiteindelijk maar 1 nummer van het debuut de top-40 haalde en dan nog maar ternauwernood. Maar hoe dan ook geen straf om dat nummer te kiezen vandaag.
1524 Coldplay - Trouble
[2000 #aw2 #hp38]
Weer zo’n geheugendingetje: ik had absoluut niet gedacht dat er uiteindelijk maar 1 nummer van het debuut de top-40 haalde en dan nog maar ternauwernood. Maar hoe dan ook geen straf om dat nummer te kiezen vandaag.
1524 Coldplay - Trouble
[2000 #aw2 #hp38]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.