MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

6,5

Bwa

9

Banaal en opzettelijk dom vind ik het ook niet.
Volledig eens met pureshores.

Wally Tax - 6,4
Sam Brown - 7,8

wavanbuuren

Onderhoudend liedje heet zoiets;

7

Inhaalslagje

1518 La Bouche - Be My Lover
Arrie schreef:
EvilDrSmith's schizofene struggles tussen zijn snobhart en zijn pophart
Pijnlijk treffend verwoord, want hier is er weer zo een. Gottegot, wat had ik destijds toch een bloedkokende schurfthaat aan alles wat ook maar naar Eurodance rook. Bespottelijk, ranzige troep die nog lager is dan het culinaire equivalent van de FEBO-kroket uit de muur of het zompige, witte sponsbroodje van de Big Mac.
Eigenlijk verlang ik naar mijn intense aversie als ik dit nu weer luister, want ik moet helaas constateren dat mijn oren en lijf haaks staan op mijn hersenen: als ik dit op een feestje zou horen, zou ik er nog op gaan dansen ook. Pffff, ik ga zo vlug even iets van Ornette Coleman opzetten om mijn oren uit te spoelen.
7

1519 Baz Luhrmann - Everybody's Free (to Wear Sunscreen)
Voor een Top 40-hit best origineel, jammer dat er verder hoegenaamd niks gebeurd en uitermate vlak is. Zonder die zangeres, het enige lichtpuntje, zou het wel helemaal een saaie boel zijn. Dan hoor ik liever Art Of Noise. Zou die mondharmonica van Toots zijn?
5

1520 Wally Tax - Miss Wonderful
Ik ben behoorlijk van de Nederbeat, maar Wally en Outsiders behoren niet tot mijn favorieten. Ook dit werkje heeft bij mij een wat schouderophalend effect. Ik zou zelfs eerder La Bouche opzetten (en nou ophouden, doccie!)
6

1521 Sam Brown - Stop!
Jeugdsentiment is een veel overzichtelijker en makkelijker te verklaren emotie dan jeugdaversie. Sommige nummers blijf je hartgrondig haten, andere nummers blijk je met andere oren te gaan luisteren. Ook dit nummer ervaar ik nu heel anders dan destijds. Destijds vond ik dit gruwelijk irritant, nu vind ik het fraai in elkaar steken met een verdomd sterke zangeres.
7,3

wavanbuuren
Dat er, zwaar aangezet, controverse zou gaan ontstaan over de stem van Sam had ik dan weer niet zien aankomen. 23 stemmers en een 6,6630 en een plek rond de 650 voor Sam.

wavanbuuren
Ik heb het al eerder geschreven dat ik het soms vreemd vind hoe het geheugen werkt.
Als iemand mij gezegd zou hebben dat we in dit topic nog geen nummer van Avicii (op eigen titel) hebben gehad zou ik die gene voor gek durven verklaren. Ik had er zelfs een lieve duit op in durven zetten van wel. Jullie snappen na deze inleiding wel dat ik mijn geld kwijt zou zijn geweest.

We ontkomen er natuurlijk niet aan om de artiest die op plek 22 van de meest succesvolle acts in de top-40 staat, postuum een plekje in onze lijst te gunnen.

Keuze genoeg met 23 noteringen en ik kies de gene die ik persoonlijk het minst erg vindt, want laat ik het voorzichtig zeggen: Bij mij staat ie niet in mijn top 22 favoriete artiesten.

Benieuwd of de schizofrene dokter hier iets mee kan of dat dit zelfs voor hem een brug te ver is.

1522 Avicii - Addicted to You

[2014 #aw21 #hp6]

4

Sam Brown - 6

7

Hij heeft wel beter maar wel slechter ook

sympathieke kerel, maar de muziek doet me niks...
4

Sam B: 7,3
Avicci: 6,25

7

Wat Arrie zegt.

Shit, ben ik het nou zomaar ineens eens met LucM? Over moderne muziek? Wat gebeurt hier?

Nee, hij is het met jou eens.

7,5

Voor mij denk ik toch wel zijn lekkerste

Ik vind dit ook een 7

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:20 uur

geplaatst: vandaag om 05:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.