Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
wavanbuuren
geplaatst: 2 november 2023, 08:37 uur
Twee zware onvoldoendes trekken Delerium net onder de 7.
Maar met 6,915 na 20 stemmen toch weer niet heel verkeerd.
Goed voor een plek net buiten de eerste 500.
Maar met 6,915 na 20 stemmen toch weer niet heel verkeerd.
Goed voor een plek net buiten de eerste 500.
0
wavanbuuren
geplaatst: 2 november 2023, 08:48 uur
Terug naar de 60-er jaren maar weer eens.
En wel naar 1960. Want toen haalden "Johnny Kidd and the Pirates" de eerste plek in de UK chart met "Shakin' all Over".
Helaas toen nog geen top-40 natuurlijk.
In de categorie trivia kan ik daarover nog melden dat dat nummer is opgenomen in de Abbey Road studio's en dat het kenmerkende gitaargeluid werd gemaakt door met een aanstekers tussen de fretten van de gitaar te strijken.
Het nummer is daarna meermaals gecoverd en toen we wel aan een nationale hitlijst toe waren was het de Canadese band "The Guess Who" die er een bescheiden hitnotering in Nederland van maakte.
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik het origineel wat beter vindt, maar we doen het met wat we hebben. (ook hier hou ik de notitie in het top-40 dossier aan)
1528 Guess Who? - Shakin' all Over
[1965 #aw5 #hp24]
En wel naar 1960. Want toen haalden "Johnny Kidd and the Pirates" de eerste plek in de UK chart met "Shakin' all Over".
Helaas toen nog geen top-40 natuurlijk.
In de categorie trivia kan ik daarover nog melden dat dat nummer is opgenomen in de Abbey Road studio's en dat het kenmerkende gitaargeluid werd gemaakt door met een aanstekers tussen de fretten van de gitaar te strijken.
Het nummer is daarna meermaals gecoverd en toen we wel aan een nationale hitlijst toe waren was het de Canadese band "The Guess Who" die er een bescheiden hitnotering in Nederland van maakte.
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik het origineel wat beter vindt, maar we doen het met wat we hebben. (ook hier hou ik de notitie in het top-40 dossier aan)
1528 Guess Who? - Shakin' all Over
[1965 #aw5 #hp24]
0
geplaatst: 2 november 2023, 10:54 uur
Delerium: 2
Guess Who? - Shakin' all Over: 7
(als The Guess Who zouden ze in 1969 een 10 bij mij scoren met No Time)
Guess Who? - Shakin' all Over: 7
(als The Guess Who zouden ze in 1969 een 10 bij mij scoren met No Time)
0
geplaatst: 2 november 2023, 11:21 uur
Delerium ft Sarah McLachlan- Silence (Remixes)
Niet onaardig maar veel boeit het mij niet.
5
Guess Who? - Shakin' all Over
De rauwe jaren '60-rock ligt mij meer al is de originele versie en ook die van The Who beter.
7,5
Niet onaardig maar veel boeit het mij niet.
5
Guess Who? - Shakin' all Over
De rauwe jaren '60-rock ligt mij meer al is de originele versie en ook die van The Who beter.
7,5
0
geplaatst: 2 november 2023, 17:08 uur
Grote fan van de clip (tekenfilm), de song is zeker OK, zonder veel meer.
6.5
6.5
3
geplaatst: 2 november 2023, 17:34 uur
Ik heb ze ook even achter elkaar geluisterd en ik sluit me aan bij de overheersende mening: het origineel is net een stukje cooler en naargeestiger.
Dit is de volledige tekenfilm, uit 1929 alweer:
7,5
Dit is de volledige tekenfilm, uit 1929 alweer:
7,5
0
geplaatst: 3 november 2023, 00:04 uur
Guess Who-Shakin' all over 6,2
en nog een inhalertje:
Wally Tax - Miss Wonderful 7,6
en nog een inhalertje:
Wally Tax - Miss Wonderful 7,6
1
geplaatst: 3 november 2023, 00:14 uur
1
wavanbuuren
geplaatst: 3 november 2023, 08:44 uur
Leuk hoor, de skeletten scoren precies 6,66 gemiddeld na 18 stemmen.
Een plekje rond de 650.
Een plekje rond de 650.
0
wavanbuuren
geplaatst: 3 november 2023, 08:53 uur
Als ik de kans krijg vind ik het wel grappig om (in tijd) de grootst mogelijk stap te zetten binnen dit spelletje.
Nu weten we inmiddels wel dat wij niet zo van de nieuwe muziek zijn, maar wat gebeurt er als we een nieuw nummer met een oude ziel beoordelen?
Wat ik daarbij opvallend vind is dat een nummer met een dergelijke retro feeling dan juist weer een hit wordt dankzij TikTok. Bij ons wel een sluimeraar, want hoewel ie nooit verder kwam dan plekje 16 hield ie het wel maarliefst 15 weken vol.
1530 Stephen Sanchez & Em Beihold - Until I found You
[2023 #aw15 #hp16]
Nu weten we inmiddels wel dat wij niet zo van de nieuwe muziek zijn, maar wat gebeurt er als we een nieuw nummer met een oude ziel beoordelen?
Wat ik daarbij opvallend vind is dat een nummer met een dergelijke retro feeling dan juist weer een hit wordt dankzij TikTok. Bij ons wel een sluimeraar, want hoewel ie nooit verder kwam dan plekje 16 hield ie het wel maarliefst 15 weken vol.
1530 Stephen Sanchez & Em Beihold - Until I found You
[2023 #aw15 #hp16]
0
geplaatst: 3 november 2023, 12:10 uur
De oude retroziel bevalt me prima, maar de aalgladde, mierzoete productie en uitvoering allesbehalve.
Het ligt er allemaal wat te dik en gemaakt bovenop.
5
Het ligt er allemaal wat te dik en gemaakt bovenop.
5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.