Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
wavanbuuren
geplaatst: 1 november 2023, 10:17 uur
Player scoort een zeer degelijke 7,5147 en nestelt zich in de top 200.
Er zijn nog wel wat vaste klanten die mogen stemmen.
Er zijn nog wel wat vaste klanten die mogen stemmen.
0
geplaatst: 1 november 2023, 10:28 uur
Jaja, ik kom eraan!
Als dit nummer een 2023-productie zou hebben gehad - lees: autotune over een matige zanger, alle instrumenten vervangen door computers, electronica, klinisch geluid, e.d. - dan had ik het zeer wrs een gruwelijk baggernummer gevonden.
Maar door de mooie (samen)zang en de behoorlijk gedegen uitvoering + fijne gitaarsolo kan me zelfs deze op en top en überslicke Amerikaanse poprock nog best goed bekoren.
Wel zwaar klote van de lompe fade-out. Laat die gitaarsolo nog even (minutenlang) doorgaan, stelletje koekenbakkers!
7,5 (mijn cijfer zal weinig invloed uitoefenen op het gemiddelde)
Als dit nummer een 2023-productie zou hebben gehad - lees: autotune over een matige zanger, alle instrumenten vervangen door computers, electronica, klinisch geluid, e.d. - dan had ik het zeer wrs een gruwelijk baggernummer gevonden.
Maar door de mooie (samen)zang en de behoorlijk gedegen uitvoering + fijne gitaarsolo kan me zelfs deze op en top en überslicke Amerikaanse poprock nog best goed bekoren.
Wel zwaar klote van de lompe fade-out. Laat die gitaarsolo nog even (minutenlang) doorgaan, stelletje koekenbakkers!
7,5 (mijn cijfer zal weinig invloed uitoefenen op het gemiddelde)
0
wavanbuuren
geplaatst: 1 november 2023, 12:37 uur
Wegens wat zakelijke beslommeringen iets later dan gewoonlijk:
Het was met wat met die DJ's eind jaren 90 en begin '00'
Samples, mixen, bewerkingen, heruitgaven, je ziet door de bomen het bos niet meer.
Zo ook het nummer van vandaag.
Want alleen al in 2000 stonden er twee bewerkingen van Silence van het Canadese Delerium in de top-40.
En later zouden Tiësro en Niels van Gogh dat nog eens dunnetjes over doen.
En als je gaat googelen of youtuben kom je er al helmaal niet meer uit.
Wij gaan luisteren naar de versie die de grootste hit werd.
1528 Delerium ft Sarah McLachlan- Silence (Remixes)
[2000 #aw19 #hp7]
Het was met wat met die DJ's eind jaren 90 en begin '00'
Samples, mixen, bewerkingen, heruitgaven, je ziet door de bomen het bos niet meer.
Zo ook het nummer van vandaag.
Want alleen al in 2000 stonden er twee bewerkingen van Silence van het Canadese Delerium in de top-40.
En later zouden Tiësro en Niels van Gogh dat nog eens dunnetjes over doen.
En als je gaat googelen of youtuben kom je er al helmaal niet meer uit.
Wij gaan luisteren naar de versie die de grootste hit werd.
1528 Delerium ft Sarah McLachlan- Silence (Remixes)
[2000 #aw19 #hp7]
1
geplaatst: 1 november 2023, 13:06 uur
8,5 (Airscape remix)
Origineel ook leuk, Tiesto remix beduidend minder. Deze Airscape remix altijd het fijnst gevonden.
Origineel ook leuk, Tiesto remix beduidend minder. Deze Airscape remix altijd het fijnst gevonden.
0
wavanbuuren
geplaatst: 1 november 2023, 13:36 uur
Je hebt helemaal gelijk.
Maar ik hou even de formele tenaamstelling van het top40 dossier aan..
Anders word ik nog gekker dan ik al ben.
Maar ik hou even de formele tenaamstelling van het top40 dossier aan..
Anders word ik nog gekker dan ik al ben.
1
geplaatst: 1 november 2023, 16:29 uur
Mijn genre ook bepaald niet, maar toch bevalt me dit wel. Erg goed zelfs. Misschien vanwege Sarah?
...
Of nee, wacht eens even: dit duo is ook actief als Front Line Assembly en Rhys ken ik van zijn werk bij Fear Factory. Dit is dus in elkaar geflanst door een stelletje industrialisten/metalheads. En ja hoor, onbewust blijkt het me dan toch stukken beter te bevallen dan 99% in het vergelijkbare trancesegment. Kan geen toeval zijn.
De originele albumtrack vind ik trouwens nog weer stukken beter.
7,7
...
Of nee, wacht eens even: dit duo is ook actief als Front Line Assembly en Rhys ken ik van zijn werk bij Fear Factory. Dit is dus in elkaar geflanst door een stelletje industrialisten/metalheads. En ja hoor, onbewust blijkt het me dan toch stukken beter te bevallen dan 99% in het vergelijkbare trancesegment. Kan geen toeval zijn.
De originele albumtrack vind ik trouwens nog weer stukken beter.
7,7
0
geplaatst: 1 november 2023, 18:30 uur
7
Prima maar ik heb andere favorieten wat betreft early zeroes trance
Prima maar ik heb andere favorieten wat betreft early zeroes trance
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.