Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 4 november 2023, 23:31 uur
Voor het PietjeBell-petje een 2, maar dat telt niet.
Simply Red een kleine 6, hij kan en heeft veel beter, ik hoor hem ook altijd het liefst up-tempo.
Robyn een 5. Beetje vervelende single altijd, haar andere singles zijn beter.
Simply Red een kleine 6, hij kan en heeft veel beter, ik hoor hem ook altijd het liefst up-tempo.
Robyn een 5. Beetje vervelende single altijd, haar andere singles zijn beter.
0
geplaatst: 4 november 2023, 23:37 uur
Mee eens trouwens, ze heeft trouwens een hoop leuke dingen gedaan. O.a. solosingles als Honey en Missing U maar ook veel toffe samenwerkingen.
Hoogtepunt is voor mij deze, maar dan zitten we inmiddels erg van de Top 40 af.

0
geplaatst: 5 november 2023, 01:23 uur
Simply Red - Holding Back the Years: 9,5
Robyn with Kleerup - With Every Heartbeat: 6,3
Robyn with Kleerup - With Every Heartbeat: 6,3
0
geplaatst: 5 november 2023, 03:03 uur
Stephen Sanchez & Em Beihold - Until I found You : 7
Simply Red - Holding Back the Years : 4,5
Robyn with Keerup - With Every Heartbeat : 4
Simply Red - Holding Back the Years : 4,5
Robyn with Keerup - With Every Heartbeat : 4
0
geplaatst: 5 november 2023, 09:35 uur
Robyn with Keerup: 5.8
DIt wordt bagger, dacht ik vooraf, maar het viel mij nog best mee.
DIt wordt bagger, dacht ik vooraf, maar het viel mij nog best mee.
0
geplaatst: 5 november 2023, 14:00 uur
0
geplaatst: 5 november 2023, 14:46 uur
Hucknall en co hebben wel een paar aardige singles maar daar hoort deze niet bij al moet ik zeggen dat If You Don't Know me by Now nog wel een paar stukje zeikeriger is dan deze
Simply R 4,8
Robyn 7,0
Simply R 4,8
Robyn 7,0
4
geplaatst: 5 november 2023, 21:23 uur
Simply Dead - Holding Back the Years: destijds werd ik roodgloeiend agressief van het neuzelige slappemeukgekweel van deze überzeikband. Als ik een negatief cijfer kon geven, dan zou de band dicht tegen de -273 aanschuren. Door de decennia heen heeft het nummer zich toch opgewerkt naar een keurig nette 4, een prestatie van formaat. Of ik word gewoon een sentimentele ouwe zak.
4
Robyn with Kleerup - With Every Heartbeat: ken het nummer niet. Of ik heb het wel eerder gehoord, maar dan zal het nummer zijn weggezakt in mijn geheugen, want het is nogal grijzemuizerig. Niet per se vervelend en de melancholische zanglijnen zijn wel aardig, evenal de viooltjes halverwege, maar er gebeurt (te) weinig. Toch verder precies wat en hoe Koosknook zegt en normeert.
Tip van Arrie is trouwens behoorlijk fraai. Lijkt wel een Kate Bush remix.
5,8
4
Robyn with Kleerup - With Every Heartbeat: ken het nummer niet. Of ik heb het wel eerder gehoord, maar dan zal het nummer zijn weggezakt in mijn geheugen, want het is nogal grijzemuizerig. Niet per se vervelend en de melancholische zanglijnen zijn wel aardig, evenal de viooltjes halverwege, maar er gebeurt (te) weinig. Toch verder precies wat en hoe Koosknook zegt en normeert.
Tip van Arrie is trouwens behoorlijk fraai. Lijkt wel een Kate Bush remix.
5,8
0
wavanbuuren
geplaatst: 6 november 2023, 08:47 uur
Zo, dames en heren. De veegmachine is weer langsgeweest.
En hij kwam van alles en nog wat tegen.
En uiteindelijk kom je dan mestal tussen de 6 en de 7 terecht.
Stephen Sanchez - 19 stemmen - 6,3316 - plek 836
Rooie Mick - 24 stemmen - 6,9208 - plek 599
Robyn - 25 stemmen - 6,712 - plek 636 (gedeeld met Van Halen, Why Can't this be Love)
En hij kwam van alles en nog wat tegen.
En uiteindelijk kom je dan mestal tussen de 6 en de 7 terecht.
Stephen Sanchez - 19 stemmen - 6,3316 - plek 836
Rooie Mick - 24 stemmen - 6,9208 - plek 599
Robyn - 25 stemmen - 6,712 - plek 636 (gedeeld met Van Halen, Why Can't this be Love)
0
wavanbuuren
geplaatst: 6 november 2023, 08:58 uur
Deze week gaan we weer lekker vrij loten.
En vandaag komen de dobbelstenen terecht in de krochten van de jaren 60.
En wel in Volendam bij het bandje Left Side.
In de Top-40 zouden ze uiteindelijk tot 5 noteringen komen.
Hun grootste hit had rechtstreeks verband met de samenwerking met Peter Koelewijn die ze in 1973 aangingen..
Hoewel "(like a) Locomotion" bij ons bleef steken op nummer 17, behaalde het zowel in Frankrijk als Brazilië de eerste plek.
Maar wij komen terecht bij hun eerste Top-40 notering.
Ik heb er nog nooit van gehoord, jullie wel?
1532 Left Side - Confusion in my Mind
[1968 #aw6 #hp29]
En vandaag komen de dobbelstenen terecht in de krochten van de jaren 60.
En wel in Volendam bij het bandje Left Side.
In de Top-40 zouden ze uiteindelijk tot 5 noteringen komen.
Hun grootste hit had rechtstreeks verband met de samenwerking met Peter Koelewijn die ze in 1973 aangingen..
Hoewel "(like a) Locomotion" bij ons bleef steken op nummer 17, behaalde het zowel in Frankrijk als Brazilië de eerste plek.
Maar wij komen terecht bij hun eerste Top-40 notering.
Ik heb er nog nooit van gehoord, jullie wel?
1532 Left Side - Confusion in my Mind
[1968 #aw6 #hp29]
0
geplaatst: 6 november 2023, 09:32 uur
Had ik wel eens gehoord maar snel vergeten.
De jaren '60-hits kan ik doorgaans wel hebben (veel meer dan de huidige hits) met hier leuke orgel en tempowisseling, de wat gedateerde productie en de te snelle fade-out neem ik dan voor lief.
7
De jaren '60-hits kan ik doorgaans wel hebben (veel meer dan de huidige hits) met hier leuke orgel en tempowisseling, de wat gedateerde productie en de te snelle fade-out neem ik dan voor lief.
7
0
geplaatst: 6 november 2023, 17:49 uur
Ik heb het singletje '(like a) Locomotion' in mijn collectie, dus dan zou ik mogen zeggen: "Ja, ik ken het wel."
Echter, ik moest mijn Discogs-archief napluizen om te constateren dát ik dat singletje blijkbaar hier ergens heb rondslingeren. Dus kennen is een groot woord.
Evenzogoed is dit nog wel redelijk genietbare Volendamse beat zonder dat het die smerige palingstank heeft, vergelijkbaar met The Cats en BZN in die tijd.
Wat mijn bovenbuurman zegt.
6
Echter, ik moest mijn Discogs-archief napluizen om te constateren dát ik dat singletje blijkbaar hier ergens heb rondslingeren. Dus kennen is een groot woord.
Evenzogoed is dit nog wel redelijk genietbare Volendamse beat zonder dat het die smerige palingstank heeft, vergelijkbaar met The Cats en BZN in die tijd.
Wat mijn bovenbuurman zegt.
6
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.