MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

wavanbuuren
Redelijke consesus wat betreft het niemendalletje.
Ook weinig animo om te stemmen, onbekend maakt onbemind?

Met zijn 16-en kwamen we tot 5,7969. De trouwe volgers weten het: Dat is een plek buiten de top 1000.

wavanbuuren
De dobbelstenen houden ons, of de duvel ermee speelt, wederom in Nederland.
Van Volendam naar Zaandam deze keer.

In week 23 van 1975 kwam namelijk Dizzy Man's Band binnen.
Een nummer geïnspireerd op "Leichte Kavallerie" , wat als meesterwerk van Franz von Suppé wordt beschouwd uit 1886.
Wellicht niet zo vreemd dat het nummer uitgerekend ook in Duitsland en Oostenrijk een hit werd.

De mannen stoomden door de Top-40 heen om uiteindelijk door Moments & Whatnauts met "Girls" van de eerste plek te worden afgehouden.

We luisteren naar:

1533 Dizzy Man's Band - The Opera

[1975 #aw8 #hp2]

Met een beetje jeugdsentiment er bij, kom ik op een

7

Deze band lange tijd uit het oog verloren maar enkele jaren geleden een compilatie gekocht. Ook voor mij jeugdsentiment, hun leukste single, dit getuigt toch wel van humor en fantasie.

8,5

7,5

Left Side - Confusion in my Mind nog een 6,5

wavanbuuren

Ik vrees dat Samson & Gert, volledig ten onrechte natuurlijk, nooit de top-40 haalden. Ik kan ze dus helaas niet op de schaduwlijst zetten.

Zonder jeugdsentiment, maar met een zwak voor novelty in het algemeen en Bonzo Dog Doo-Dah Band in het bijzonder (of het zo is weet ik niet, maar deze band leek mij qua "quirky humour" een invloed op Dizzy Man) vind ik dit wel een dikke 8 waard.

Geen jeugdsentiment maar best leuk

7,2

wavanbuuren
EvilDrSmith schreef:
Zonder jeugdsentiment, maar met een zwak voor novelty in het algemeen en Bonzo Dog Doo-Dah Band in het bijzonder (of het zo is weet ik niet, maar deze band leek mij qua "quirky humour" een invloed op Dizzy Man) vind ik dit wel een dikke 8 waard.

Ook de dokter moet ik teleurstellen. Wat een rot vak heb ik toch.
De Bonzo Dog Doo-Dah Band kwam nooit verder dan de tip parade.

Ik snap de paralel qua setting. Nooit van gehoord trouwens tot vijf minuten geleden.

Verschrikkelijk dit.

2

Johnny Marr schreef:
Verschrikkelijk dit.
De eerste die het beestje bij de naam noemt. Wat een drek dit.

2,0

Left Side - Confusion in my Mind 4,0

Dizzy Man's Band - The Opera: 5,5
Geef mij maar Nellie the Elephant

Heb je het origineel uit 1956 ook wel eens gehoord? Best wel een schattig kinderliedje. Mandy Miller

wavanbuuren
6,7

wavanbuuren
Een aardig begin voor de duizelige mannen, maar in de laatste ronde toch een paar voltreffers op de kin.
6,0735 na 17 stemmen. Nog net binnen de top 1000 maar dat zal niet voor lang zijn.

wavanbuuren
80's Würfel bringt uns eine Deutsche Schalplatte. (Hoewel: eigenlijk een Nederlands / Oostenrijkse natuurlijk).
En niet zomaar één, maar meteen één van de succesvolste in de historie van de top-40.

De bemoeienissen van Bolland & Bolland zullen genoegzaam bekend zijn. Niet onlogisch dat het nummer waar we het over hebben opgenomen is in de Wisseloordstudio's in Hilversum.

Wat de meeste mensen ook wel weten is dat Falco in 1997 overleed op de Dominicaanse Republiek nadat hij werd aangereden door een bus. In zijn bloed werden zowel alcohol, cocaïne als THC aangetroffen.

Jeanny, want daar hebben we het over, was bedoeld als drieluik. Het eerste deel werd de werledhit en staat op het album "Falco 3". Deel II "Coming Home" was op opvolger "Emotional" te vinden. En het derde deel is postuum voltooid en uitgebracht.

Wordt dit een aanval op de hogere regionen?

1534 Falco - Jeanny Part 1

[1986 #aw13 #hp1]

wavanbuuren
De tekst, de melodie, de clip, de tronie van Falco. Pure dreiging.
En een plaat die het tijdsbeeld van de jaren 80 vertegenwoordigd.
Er zullen mensen zijn die het Kitsch noemen, maar ik hou er onvoorwaardelijk van.

10

9.4 Toch wel een van de beste hits allertijden

6,5

Wel een beetje kitscherig hé

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:31 uur

geplaatst: vandaag om 15:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.