MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

Altijd een vreselijk nummer gevonden…

4

ja hoor, leuk!
7

Wat een sympathieke, vrolijke feelgoodclip: daar smelt zelfs mijn cynische inborst van. Vooral dankzij de geweldige, charismatische kop van Stratford Johns (ook maar opgezocht hoor, geen parate kennis).
Jammer dat ik de evenzo sympathiek overkomende folky pop tegelijkertijd toch net even wat te suf en onbenullig vind klikken voor een sympathiek cijfer.
5,8

Falco: 7,5
Bluebells: 6

Bluebelles - Young at Heart : 8

wavanbuuren
Een vlioegende start voor de Bluebells, maar ook zij worden in de tweede helft teruggeworpen.
Blijft over een nette 6,7 na 22 stemmen. Plekje rond de 640, exact gelijk met Offspring en Pretty Fly (for a White Guy).

wavanbuuren
En de kenners weten het. We schuifelen de 00's in. Niet geheel verrassend dat daar een dans-act uit komt rollen.

We hebben het weleens over bijzondere cycli in de top-40, maar dat is buiten de Vlaamse top 50 gerekend.
Het nummer wat we gaan beluisteren heeft 30 (!) weken in de Ultratop 50 gestaan en is nooit hoger gekomen dan de 14e plek.

In Nederland deed de Utrechtse DJ waar we het over hebben een stukje beter.
Na een tijdje als lokale DJ te hebben gedraaid in Bunnik werd hij gevraagd voor de legendarische Danssalon in Eindhoven. Daarna was zijn carriere definitief vertrokken.

Dat zou leiden tot ongekende successen en internationale samenwerkingen met onder andere Robbie Williams en Coldplay. Ook speelde speelde hij in niet minder dan 20 landen op de diverse Sensation festivals.

Enig idee over wie het gaat........? We hebben over Fedde le Grand.
In 2006 brachten zijn omzwervingen hem in Detroit, waar het nummer van vandaag tot stand kwam.
Daar maakte hij met rapgroep D12 een bewerking van een reeds bestaand nummer.
We luisteren naar zijn grootste hit.

1536 Fedde le Grand - Put Your Hands Up for Detroit

[2006 #aw17 #hp4]

De clip laat mij het volhouden om het hele "liedje" uit te luisteren. Halverwege zelfs nog een komisch stukje in de clip, dat siert Fedde: een stadsgenoot die ik vanwege zijn auditieve bullshit en muzikale armoede het liefst een enorme schop onder zijn kont zou willen geven. Want als dít al zijn grootste (s)hit is... poeh hé.

Je typfoutfrequentie maakt vandaag wel enorme sprongen, meneer Van Buuren. Was het een latertje geworden vannacht?
2

Inderdaad een 2

Inderdaad een 9

9

Blijft een banger. Hoezo een 2, haal die poep uit jullie oren. Het is geen Dizzy Man's Band - The Opera...

wavanbuuren
EvilDrSmith schreef:
De clip laat mij het volhouden om het hele "liedje" uit te luisteren. Halverwege zelfs nog een komisch stukje in de clip, dat siert Fedde: een stadsgenoot die ik vanwege zijn auditieve bullshit en muzikale armoede het liefst een enorme schop onder zijn kont zou willen geven. Want als dít al zijn grootste (s)hit is... poeh hé.

Je typfoutfrequentie maakt vandaag wel enorme sprongen, meneer Van Buuren. Was het een latertje geworden vannacht?
2

Je hebt helemaal gelijk. Ik moest het stukje er even tussendoor jagen voordat ik met spoed iets voor mijn werk moest doen. Ik heb me eerst even in een hoekje zitten schamen alvorens de correctiestift te hanteren.

Dank voor de attentie.

Ik vind een 2 nog teveel eer. Wat een treurige meuk...

1

En het erge is dat dit nog een oorwurm is ook. oef....

Fedde: 6.3
Bluebells: 6.5

5,5

Vroeger vond ik dit vreselijk, één van de hoofdredenen waarom ik mijn heil in mijn tienerjaren voornamelijk in oude hitparademuziek zocht ipv nieuwe. Nu kan ik hem best verdragen maar echt warm word ik er nog altijd niet van. Misschien binnen nog eens 15+ jaar

Iets om één heer te horen en dan nooit meer. Plat, melodie- en fantasieloos.

2,5

Johnny Marr schreef:
Het is geen Dizzy Man's Band - The Opera...
Inderdaad, The Opera is origineel, grappig en ook goed gezongen. Daar is geen sprake van bij Ferre Le Grand.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:12 uur

geplaatst: vandaag om 12:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.