Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
wavanbuuren
geplaatst: 11 november 2023, 11:19 uur
Dit weekend twee keer een eerste single van overbekende artiesten. We beginnen in de dierenwinkel.
1537 Pet Shop Boys - West End Girls
[1986 #aw11 #hp3]
1537 Pet Shop Boys - West End Girls
[1986 #aw11 #hp3]
0
geplaatst: 11 november 2023, 14:14 uur
En nog wat inhaal werkzaamheden:
Fedde: 3
Falco: 9,5
Bluebells: 8
Dizzy: 7
Left side: 6
Robyn: 5,5
Simply Red: 3,5
Guess who: 6
Delerium: 5
Player: 6,5
Yazz: 7,5
Fedde: 3
Falco: 9,5
Bluebells: 8
Dizzy: 7
Left side: 6
Robyn: 5,5
Simply Red: 3,5
Guess who: 6
Delerium: 5
Player: 6,5
Yazz: 7,5
3
geplaatst: 11 november 2023, 14:44 uur
Terwijl ik omhoogscrollde zag ik het ene na het andere superhoge cijfer.
De negens en tienen vlogen me om de oren.
Jee, wat voor supermegaclassic is er vandaag geplaatst die echt jan en alleman geweldig vindt (op Koos na)?
Dat moet wel een dijk van een nummer zijn.
Queen?
David Bowie?
Beatles?
Joy Division?
Slayer?
En het is....
Het is....!?!?
Eh, wtf?
De Pet... Shop... Boys....?
Dat is toch bij de beesten af.
Had ik mijn smaak anno 1986 hier mogen geven, dan had ik een dikke 1 tegenover al die 10en en 9s gezet.
Dit is juist een van die nummers waarvan ik destijds schurftig eczeem in mijn oren kreeg.
Tegenover al die krankzinnige cijfers zou een 1 terecht zijn, maar helaas vind ik het nummer niet meer zo hondsberoerd als weleer. Best wel okay, eigenlijk. Okay, dus zeker niet geweldig.
7,2
De negens en tienen vlogen me om de oren.
Jee, wat voor supermegaclassic is er vandaag geplaatst die echt jan en alleman geweldig vindt (op Koos na)?
Dat moet wel een dijk van een nummer zijn.
Queen?
David Bowie?
Beatles?
Joy Division?
Slayer?
En het is....
Het is....!?!?
Eh, wtf?
De Pet... Shop... Boys....?
Dat is toch bij de beesten af.
Had ik mijn smaak anno 1986 hier mogen geven, dan had ik een dikke 1 tegenover al die 10en en 9s gezet.
Dit is juist een van die nummers waarvan ik destijds schurftig eczeem in mijn oren kreeg.
Tegenover al die krankzinnige cijfers zou een 1 terecht zijn, maar helaas vind ik het nummer niet meer zo hondsberoerd als weleer. Best wel okay, eigenlijk. Okay, dus zeker niet geweldig.
7,2
1
geplaatst: 11 november 2023, 15:02 uur
EvilDrSmith schreef:
Jee, wat voor supermegaclassic is er vandaag geplaatst die echt jan en alleman geweldig vindt (op Koos na)? Dat moet wel een dijk van een nummer zijn.
Jee, wat voor supermegaclassic is er vandaag geplaatst die echt jan en alleman geweldig vindt (op Koos na)? Dat moet wel een dijk van een nummer zijn.
Ja.
1
geplaatst: 11 november 2023, 15:22 uur
Juist ja, de enge dokterSmith weet het prima te verwoorden. Ik vond, als twintiger, the PSB niet te trekken.
Wanneer het op de radio kwam, volgde op mijn studentenkamertje stevast een radiostilte.
Inmiddels ben ik milder en kan ik het eigenlijk wel aardig aanhoren. Waarschijnlijk vind ik dit te gelijk hun beste single, maar om dat te onderzoeken gaat me echt te ver...
Wanneer het op de radio kwam, volgde op mijn studentenkamertje stevast een radiostilte.
Inmiddels ben ik milder en kan ik het eigenlijk wel aardig aanhoren. Waarschijnlijk vind ik dit te gelijk hun beste single, maar om dat te onderzoeken gaat me echt te ver...
0
geplaatst: 11 november 2023, 17:39 uur
Fedde le Grand - Put Your Hands Up for Detroit : 2
Pet Shop Boys - West End Girls : 4
Pet Shop Boys - West End Girls : 4
1
geplaatst: 11 november 2023, 17:51 uur
EvilDrSmith schreef:
Dat is toch wel de rode draad in veel van je stukjes. Dat je toch wel milder bent geworden rondom veel van die "meuk" uit de jaren 80. Mooi om te zien dat dat toch echt kan.Had ik mijn smaak anno 1986 hier mogen geven, dan had ik een dikke 1 tegenover al die 10en en 9s gezet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.